Hoi Nu mijn gezin compleet is ben ik dus weer op zoek naar een anti conceptie middel. Net dus gaan googlen op een pil zonder oestrogeen hormonen omdat ik voorheen nooit lekker in mijn vel zat met de pil. Ik kwam toen uit op de Cerazette. Blijkt dat dit ook de enige is die samen kan met borstvoeding zonder dat je minder productie etc krijgt. Maar wie heeft er ervaring mee. ? kregen jullie veel last van bijwerkingen, veranderde je menstruatie heel erg of bleef hij zelfs weg ? Alvast bedankt !
Ik heb de Cerazette nu twee maal een periode gebruikt. Na de bevalling van de eerste heb ik 9 maanden deze pil gehad, ik ben drie keer ongesteld, maar minimaal ongesteld.... dus 1 of 2 dagen een tampon nodig gehad en dat was het dan ook. Na de bevalling van de jongste heb ik nu ook Cerazette en ben bezig met de laatste strip.... Heb nu twee keer heel heftig en langdurig gevloeid. (in 6 maanden tijd) Het blijft ook heel lang doorsudderen vind ik, vier, vijf dagen echt heel heftig vloeien. Een tampon hield het maar amper 2 uur.... tegen normaal 1 tampon per 4 a 5 uur ofzo. En daarna gewoon nog anderhalve week dat ik inlegkruisjes/tampons nodig heb. Verder eigenlijk weinig bijwerkingen.
Bedankt voor je reactie. een positief en negatieve ervaring dus. Heb hem vanmiddag gehaald dus begin vanavond. Schrok trouwens wel van de prijs haha
Ik ben nu met de tweede strip bezig. Ik wilde eerste een spiraaltje nemen maar heb er op het laatste moment vanaf gezien Dus toch maar aan de pil. Ik heb jaren de gewone pil geslikt en de nuvaring gebruikt (voor mijn zwangerschap) maar daar kon ik niet goed tegen. Stemmingswisselingen, geen libido enz. Nu heb ik, tot nu toe, nergens last van, geef volledig borstvoeding maar hier niks aan gemerkt. De eerste week dat met cerazette begonnen was werd ik ongesteld. Heel minimaal, maar wel ruim een week. (normaal maar een dag of 4) Daarna niks meer. Moet wel zeggen dat ik voor deze oplossing gekozen heb omdat we nog graag in de toekomst een tweede kindje willen en dus makkelijk kan stoppen. Ik weet niet of ik dagelijks de pil wil slikken als ons gezin compleet zou zijn.
Ik heb hem al met al ruim een half jaar gebruikt. Ik werd niet ongesteld. (Vond ik niet erg, trouwens.) Ik dacht dat mijn libido er minder van werd. Maar nu ik alweer een tijdje gestopt ben met de pil, blijkt dat toch aan mijzelf te liggen. Verder geen bijwerkingen ofzo. Maar hij is inderdaad fors duurder. Volgens mijn huisarts is hij minder betrouwbaar dan de gewone pil als je geen bv geeft? Maar de apotheek (en cerazette) zelf beweren dat het wel veilig is.
Bij mij bleef de ongi helemaal weg, maar dat komt omdat je hem de hele maand slikt en dus geen stopweek inlast (28 pillen in 1 strip), maar gelijk doorgaat met de volgende strip. Ik heb hem ruim 13 maanden geslikt! Ik vond het een goede pil! Alleen, je moet wel enorm stipt zijn met innemen. Een uurtje later kan wel, maar als je bijv. altijd om 22 uur inneemt en je vergeet hem, kan je hem niet meer bijv. de ochtend erna innemen (zoals bij microgynon)! Je bent dan namelijk gelijk al niet meer veilig! De inname luisterd dus wel heel erg nauw!
Krabbeke, zie dat je zoontje twee dagen jonger is als Elin De HA denkt hier dat ik heel niet ongi ga worden, omdat ik het tot nu toe nog niet geweest ben en ook volledig bv geef.Ben benieuwd. Misschien dat ik over een tijdje ook wel overstap op het spiraal,maar het is daar beneden nog niet geheel pijnloos dus weinig zin om daar iets in te laten zetten. Had idd ook altijd last van stemmingswisselingen toen ik de gewone pil nog slikte. Hoop dus dat ik dat bij deze niet heb Tupp, dat hij minder betrouwbaar zou zijn hoorde ik idd ook maar volgens de HA en diverse sites is hij even veilig als de gewone pil. Dat hopen we dan maar RoGiJuli. Dat is dus veranderd. De huisarts zei ook dat je maar een speling van 3 uur hebt, maar had op anticonceptie.nl gelezen dat dat 12 uur is.Dus HA het opgezocht op een site, en blijkt idd veranderd te zijn naar 12 uur Sinds gisteravond dus weer aan de pil. Sinds 2005 al pilloos dus weer even in het ritme komen dat ik hem iedere avond moet nemen
Ik heb de cerazette pil 4 jaar lang geslikt. Ik heb nog geen kinderen. In die 4 jaar heb ik geen menstruatie gehad. Ik vond het heerlijk. Helaas in augustus werkte de pil niet meer. Ik ben inmiddels gestopt omdat ik er behoorlijk veel last van had. Inmiddels zijn de klachten weg. Ik vind het erg jammer dat ik moest stoppen maar ik voel me nu wel beter zonder die klachten. Als ik de problemen niet had gehad was ik niet gestopt. Ik ben dus erg tevreden. Ik nam de pil in voor het slapen gaan. Nou ga ik de ene keer wel later naar bed als de andere keer dus zat soms we wat verschil in en vernam hiervan geen problemen.