Ovutest positief of negatief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door 2g4e, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Gisteren deed ik een test. Donkere controlestreep en super lichte teststreep. Negatief dus. Nu heb ik een test gedaan (zie foto) maar daar is controlestreep al niet zo donker als gisteren maar de teststreep is nu wel beter zichtbaar. Morgen kunnen we niks doen dus zal deze positief zijn? De teststreep is niet zo donker of donkerder dan de controlestreep. Ik heb nog nooit ovutesten gebruikt dus heb een beetje hulp nodig.

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

3. Romilda

Romilda Actief lid

19 aug 2013
    186
    0
    0
    Kruidvat
    Omgeving Rotterdam
    Ik zou nog even doortesten,bij mij schommelde het ook zo en toen ineens hop knal positief!
    Succes!!:)

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Maar deze is dus negatief?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Deze is inderdaad nog negatief. Hij moet minstens even donker als de controle-lijn zijn.

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Maar kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt dan? Gisteren was mijn test echt negatief. maar nu zie je toch een streep, dat moet toch iets zeggen? Ik snap er geen reet van. Dus klussen heeft nu geen zin?

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, een streep lichter dan de controle-lijn zegt niks. Je hebt altijd LH in je lichaam, dus je kunt altijd een streep hebben. De test zoekt de LH-piek, die je eisprong op gang moet brengen. De piek heb je pas te pakken als de lijnen minimaal even donker zijn. Die van jou zijn nog niet even donker, dus negatief. Je kunt zo vanuit het niets ineens een positieve knaltest hebben. Of je kunt streepjes hebben die langzaam oplopen. Dat kan per keer verschillen.

Dus nog even door testen, hopelijk morgen een positieve test. Klussen heeft zeker wel zin, want zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Het is beter dat je voor de eisprong al een voorraadje binnen hebt, dus daar kun je alvast wel mee beginnen.

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Toch blijf ik het bijzonder vinden... gisteren was de teststreep nagenoeg wit dus er gebeurt toch iets zou je denken. ach, we hebben het toch even gezellig gemaakt (just in case) en vanaf volgende maand maar weer tempen denk ik.

9. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Soms loopt de streep al op ja maar knalt hij pas 2 dagen later van de test af!! Sommige meiden test zelfs altijd licht posi maar moeten op een knaltest wachten voor hun ei te spotten!

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dus deze is ook nog negatief?

11. christine1987

christine1987 Niet meer actief

ik vindt deze aardig positief, misschien dat ie morgen nog donkerder wordt, maar je kan het alvast gezellig maken thuis hihi :)

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ja vandaag gaat dat dus niet en ik dacht onderhand uitgeklust te zijn... Dacht mn ei al eerder te hebben gehad dus heb vrijdag, zondag en gisteren geklust maar dan krijg je nu dit... zucht!!!

13. christine1987

christine1987 Niet meer actief

pfff dat is echt balen... :(

14. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ja inderdaad... De romatiek is er zo ook wel af. Het is toch anders dan anders zeg maar. Ik hoop dan maar dat het zaad van ml sterk genoeg is om wat dagen te overleven en vanaf volgende maand dan maar tempen. Beetje jammer dit.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nog net niet helemaal positief, maar wel bijna. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen in je lichaam, dus het is niet zo erg dat het vandaag niet kan. Je hebt het gisteren gedaan, dus morgen/overmorgen zou ik nog een schot wagen (letterlijk, hihi).

Wanneer test je trouwens? Hopelijk niet met ochtendurine? Want dan kan het beeld vertekend zijn.

Waarom wil je vanaf volgende maand dan tempen? Bij tempen zie je de eisprong pas achteraf, waardoor er moeilijk op in te spelen is. Dan zou je het standaard om de dag moeten doen totdat je zeker weet dat je eisprong geweest is. Als je er duidelijk rekening mee wilt houden, kun je beter ovulatietesten gebruiken.

16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Toch zou ik nog even klussen. Voor de zekerheid.
    Ik vind het wel zo goed als positief!

17. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Grmbl!!! Word er helemaal dol van...

Deel Deze Pagina