Lieve meiden, Heb lange tijd gedacht... De naam, die komt vanzelf... Nou, helaas! Nu is het ook zo dat de achternaam van mijn vriend valt onder de categorie Lastige Achternamen, zoals 'Dikman', waardoor veel voornamen afvallen... Daarbij ben ik ook wel een lastige, kritische muts... Denk momenteel echt dat ons meisje dag 1 na de geboorte nog even geen naam gaat hebben... Het ligt aan mij: ik kan niet kiezen. Heb nog niet het gevoel bij namen die we hebben dat het Die Ene Naam is. Iedereen vindt het erg raar, maar ik kan het niet helpen! Suggesties doen, heel graag... Enkele opmerkingen hierbij : Namen met betekenis vind ik mooi, beginletters bij voorkeur niet een Z,X,Y,Q,G,H,O,R,U... Gezien de zeer korte achternaam van mijn vriend, gaat de voorkeur uit naar 3 lettergrepen, maar twee kan... Bij voorkeur geen top 50 naam.... Dubbele namen vind ik leuk, maar vriendlief niet geweldig... (Geen streepjes) en als het dan dubbel is, liever niet beginnend met Anne... Terwijl ik dat trouwens wel weer leuk zou vinden... Dus, suggesties, kom nog maar even op ... Namen die in de omgeving al vergeven zijn (babyboom meisjes in nabije omgeving) zijn Phileine, Femke, Valerie, Fréderieke,bibi, evy,Lotte,sophieke, Annabel en Fleur en Bente en Bo.... Ben benieuwd naar jullie ideeën! X
Welke namen heb je nu op je lijstje staan of vind je wel leuk maar dus geen wow effect? Laatst zag ik de betekenis van de naam skylar, die had een hele mooie betekenis: eeuwige leven, kracht, liefde en schoonheid. Ik heb je trouwens af en toe gevolgd in je andere topic. Ik vind het echt super voor jullie en wat een wonder! Jullie meisje krijgt echt nog wel een naam
Mooie namen! Madelief is net geboren bij mijn zwangerschapsgym. Amélie, idd erg mooi! Staat ook op de longshortlist! Mara, mooie klank! Zal hem in de groep gooien. Vayen vind ik wel erg populair sinds de Voice... Fabiënne vindt mijn vriend niet leuk omdat hij al een Fabienne kent van zijn werk (net als daardoor Juliette en Vivienne afvallen) Nina, ook mooi, maar dan denk ik weer: niet te populair...? Skylar, erg stoer, maar zoek denk ik toch iets Hollandscher... Hoewel ik Scandinavisch en Frans (heel verschillend, weet het...) ook mooi vind... Maar fijn om suggesties te krijgen, komt u maar op ! PS Pepe, dank je !