Positieve ovulatietest, en nu?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Jessica018, Feb 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessica018

Oct 15, 2008
    50
    1
    8
    Hoi meiden,

Ik zit met een dingetje en ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. Wij zijn nu (pas) 4 maanden aan het proberen om zwanger te raken. 2 jaar geleden ben ik al gestopt met de pil en hebben we regenjasjes gebruikt haha maar mijn cyclus is niet echt regelmatig. Het varieert een beetje tussen de 27 en 33 dagen. Daarom heb ik besloten om me te wagen aan de ovulatietesten. Ik heb die van CB digital gekocht. Afgelopen zondag ochtend heb ik rond 09:00 getest en er was alleen een rondje te zien. Maandag ochtend heb ik om 07:00 getest en kreeg een :). We zijn vervolgens allebei naar ons werk gegaan en vrij snel kreeg ik behoorlijke steken rechts onderin mijn buik (ovulatiepijn??). Dit heeft de hele dag aangehouden en het deed echt goed zeer. Die avond (eindelijk hielden de steken op) hebben we geklust en de avond daarna ook. Nu lees ik echter op internet nogal tegenstrijdige berichten. Op de ene site staat dat we te laat zouden zijn en op de andere weer dat we goed hebben moeten zitten omdat dat de dag was van een positieve ovulatietest. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Jess

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Na de eisprong heb je 12 uur voor bevruchting. Snelle zwemmers redden het meestal wel als je het net na de eisprong doet.
    Het probleem is echter dat die pijn niet altijd de eisprong aangeeft: Het kan voorpijn zijn, het kan de eisprong zijn, het kan napijn zijn. Je kan het ook allemaal hebben maar dat is onwaarschijnlijk.

Omdat je niet weet waar de pijn door komt, weet je dus niet of je op tijd bent geweest.

Als de pijn echt heel kort was, kan je er voorzichtig vanuit gaan dat het de eisprong was en vanaf dat moment hebben de zwemmers 12 uur; wacht je dan uren en probeer je het dan, zijn ze te laat aangezien ze een hele weg moeten afleggen.

3. Jessica018

Oct 15, 2008
    50
    1
    8
    Bedankt voor je reactie, het is ook zo verwarrend allemaal. Ik dacht ik doe die test en als hij positief is dan hebben we die dag de grootste kans... Maar nu lees ik van alles op het internet, dat vrouwen 2 X daags testen en dat het met een positieve test nog steeds niet helemaal duidelijk is wanneer je een grote kans hebt. Begin me nu af te vragen of het allemaal wel zoveel zin heeft ;)

Share This Page