Temperatuur, geen peil op te trekken?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Marryoline, Aug 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marryoline

Aug 9, 2017
    6
    2
    3
    Female
    Dames,

Ik heb jullie hulp even nodig. Ik kom er niet uit als ik kijk naar mijn temperatuurkaart... Mijn man wil er graag bij zijn als ik test en dat kan zaterdag pas :(

Hier kunnen jullie mijn temperatuur kaartje zien.

https://www.fertilityfriend.com/home/69c877

Ik temp. elke ochtend hetzelfde tijdstip, voordat ik opsta.

Mijn cyclus is de laatste maanden regelmatig met 23 dagen. Een keer een uitschieter van 25 dagen.

LF Is 11/12 dagen. FF gaf aan dat mijn eisprong op cd 8 was, maar zelf denk ik dat deze op cd 11 was.

Ik heb al een aantal dagen flinke krampen en s ochtends na het opstaan wat oud bloed en na inspanning ook (vrij weinig, sorry voor de details)

Van een enigszins rustige vrouw ben ik naar een soort hysterische zwangerschapsgoeroe gegaan ;).

Dus dames, wie kan mij helpen en kan wel iets uit dit kaartje halen?

Dank jullie alvast!

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Temperatuur je wel rectaal? Vind je kaartje mega piekerig namelijk...

3. Marryoline

Aug 9, 2017
    6
    2
    3
    Female
    Ja zeker! Alles netjes volgens de 'regels'.

Vreemd hè, heb dit normaal gesproken ook niet. Wel een beetje schommelingen, maar dit is wel extreem.

Maarja ik ben nog niet ongesteld en zit inmiddels op cd 25, dus blijf maar een soort van positief ;)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vermoed dat je eisprong helemaal nog niet geweest is. Fertility Friend geeft ook geen eisprong aan, zelfs geen twijfelachtige stippellijn! (Die plaats automatisch namelijk een rood kruis als je eisprong geweest is!) Vrees dat je een rommelige cyclus hebt en wellicht een cyclus overslaat. Dat wil zelfs gebeuren bij vrouwen die al jaren een keurige cyclus van 28 dagen hebben waar je de klok op gelijk kunt zetten.
    @RoGiJuLi temperatuurexpert, wat vind jij hier van?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,921
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vind hem heel lastig!

Je zegt dat je al langere tijd tempt maar ik zie de andere kaartjes niet als ik op je link klik.

Kan je de kaartjes vd vorige maanden eens plaatsen?
    Dat maakt het kijken naar dit kaartje ook makkelijker ;).

Even een wellicht domme vraag hoor. Maar je weet dat rectaal via de billen is ?? (Ooit eens iemand hier gehad die zei echt rectaal te meten maar dacht dat via de mond was dus tempte altijd verkeerd, vandaar dat ik het vraag ;) )

Daarbij kan je al gewoon testen. Of is je man pas zaterdag thuis en je daarom pas dan kan testen?

6. Marryoline

Aug 9, 2017
    6
    2
    3
    Female
    Hoi,

Haha nee gelukkig weet ik wat rectaal inhoud. Hoop dat diegene geen zetpillen of zoiets heeft gehad ooit, lijkt me erg ongemakkelijk ;).

Ik kan maar twee charts op de homepage plaatsen (geen VIP), dus ik heb die van vorige ronde en die daarvoor erop gezet. Vorige maand zat ik er even doorheen, heb een aantal dagen geen temperatuur bijgehouden :(.

https://www.fertilityfriend.com/home/69c877

Ik weet altijd erg goed wanneer mijn eisprong is, die voel ik behoorlijk. Ik heb dit ook getest met ovu.testen. Dus dat moet kloppen. Ik heb het cd 11 goed gevoeld!

Na mijn eisprong heb ik altijd wel een flinke piek en dip. Alleen zoals deze maand nog nooit gehad.

Wij zijn al best lang bezig en ik heb vaker dat ik van elk kwaaltje denk 'zal dit iets betekenen'? Maar deze maand is echt anders. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. Ik heb al sinds vrijdagavond wat oud bloedverlies. Dit heb ik wel vaker, meestal 2/3 dagen voor de menstrutatie. Alleen nu is het veel minder (af en toe bij het afvegen of inspanning, maar niet de hele dag) en het wordt ook niet erger.

Daarnaast heb ik behoorlijke krampen gehad en ook krampen doordat ik last heb van m'n darmen, dit heb ik normaal nooit. Het is inmiddels dag 7 met kramp en voor mn gevoel wordt het nu wat minder. Het voelt allemaal niet als zwangerschapskwaaltjes, ik vind het vooral erg raar allemaal. Het enige wat voor mij kan duiden op een zwangerschap is dat ik nu schommel in hoge temp. (36.7 tot 37.1) Normaal tik ik in een cyclus na de eisprong meestal 1x de 36.9 aan en nu zit ik in de 37. Vanochtend was de temp 37.07, dus nog niet omlaag!

Zaterdag komt mn man weer thuis idd, dus zaterdag of zondag (ochtendurine) ga ik testen als ik nog niet ongesteld ben.

Dank jullie voor de reacties! Ik kan niet wachten tot het weekend is :)

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kun je ook nog je recente kaartje weer plaatsen? Middels een schermafbeelding en dan als bijlage toevoegen aan je bericht.

Ik vind het namelijk nogal vreemd dat Fertility Friend op je recentste kaartje geen eisprong aangeeft, zelfs geen stippellijn. Temperaturen is veel betrouwbaarder dan ovulatietesten of je ei menen te voelen. (Ik verkeerde ook altijd in de veronderstelling dat het heus mijn ei was die ik voelde....Helaas...Door ontelbare inwendige echo's bleek het niet mijn ei te zijn die ik voelde springen, maar de laatste groeispurt van mijn follikels.)

8. Marryoline

Aug 9, 2017
    6
    2
    3
    Female
    Ik heb een screenshot gemaakt. Vanochtend de temp ingevoerd en nu komt de rode streep wel tevoorschijn op cd 18 opeens.

Ik weet dat temperaturen betrouwbaarder Is. Ik heb echter eerder in de mm gezeten en hier kwam ook wanneer ik de eisprong voelde overeen met de daadwerkelijke eisprong.

Cd 11 heb ik de eisprong gevoeld, in het verleden altijd op cd 11/12, en ook eerder gecheckt in het ziekenhuis. Dus cd 18 lijkt me niet te kloppen. Maar FF zal misschien ook wel in de war zijn van alle schommelingen?

En hoewel mijn temperatuur erg schommelt, is het bij vorige rondes nooit zo vaak zo hoog geweest. Maar misschien zie ik daarin iets wat er niet is?

Attached Files:

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,921
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je ei op dag 15 was.
    En het andere kaartje wat je plaatst is niet de juuste dag maar moet ook 14 zijn ipv 13;)
    Dat betejent dat je vandaag 10 dpo bent en dus nog voor je nod zit :)

10. Marryoline

Aug 9, 2017
    6
    2
    3
    Female
    O ja? Jeetje dat had ik er niet uit gehaald! Ben gelijk even naar mijn vorige kaartjes gaan kijken en op 10 dpo is mijn temperatuur altijd al op de weg naar beneden!

En als 10 dpo later was, omdat mijn eisprong later was dan op de kaartjes, is mijn temperatuur helemaal laag.

Ik dacht even O shit! Maar volgens mij dan alleen maar een goede temperatuur, in ieder geval vandaag ;).

Dank je! Nog twee dagen wachten...

11. Mamsietje

Mamsietje Lid

Mar 30, 2010
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben een beetje nieuw hier en ik wilde vragen of jullie eens naar mijn kaartje wilden kijken.
    Ik had op dag 30 en 31 een mega vette positieve ovulatietest maar m'n temp doe zooo raar. Ik twijfel of er überhaupt wel iets gesprongen is

Groetjes Wen

IMG_7746.PNG

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,921
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Je kan beter even je eigen topic openen in het Temperatuurkaartjes topic ;). Dan krijg je meer reacties.

Maar voor nu is mijn vraag: hoe temp je?
    Rectaal/oraal/oksel/vaginaal? Elke ochtend op dezelfde tijd? Direct na het wakker worden zonder eerst op te staan? Heb je nachten waarbij je er in de nacht uit moet (plassen/ander kind etc?)

13. Marryoline

Aug 9, 2017
    6
    2
    3
    Female
    Dames,

Mijn kaartje is nog steeds piekerig en erg vreemd.

Ik heb getest en ik ben zwanger!!

Bedankt voor jullie reacties, ben echt super blij!

Attached Files:

Luuna and Jess89 like this.

Share This Page