Ovulatietesten hoe zit dat

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Noppes, 23 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noppes

    Noppes Actief lid

    31 aug 2018
    132
    120
    43
    Vrouw
    Ik heb een vraagje, stel ik test vandaag positief met een ovutest dan zou mijn ei binnen 24 a 48 uur springen, toch.

    Maar stel ik zou door testen en de volgende dag is ook positief en de dag erna ook.
    Dan klopt het 24/48 uur verhaal toch niet meer???

    Of zie ik iets over het hoofd?
     
  2. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Klopt wel hoor je kan ook een piek van meerdere dagen hebben dan begin je vanaf die laatste dag te tellen qua uren, zolang je nog piekt is je laatste groeispurt nog bezig
     
    Noppes vindt dit leuk.
  3. Noppes

    Noppes Actief lid

    31 aug 2018
    132
    120
    43
    Vrouw
    Maar dan klopt het 24/48 uur verhaal niet.
    Want als ik vandaag een knal test heb en morgen en overmorgen ook, is vanaf knal test 1, de 24 en 48 uur al geweest toch.
     
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.384
    8.496
    113
    Dan kan je echt te laat zijn. Vanaf het begin van je piek wordt alles in werking gezet om je ei te laten springen. Hoe lang je piek duurt is niet van belang. Je rekent dus vanaf het begin van je piek. Niet vanaf het moment van de laatste dag.
     
    MaybeThisYear vindt dit leuk.
  5. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Gewoon vanaf je eerste positieve test elke dag van bil tot 2 dagen na je eerste negatieve ovutest? En dan uitgaan van eisprong op die dag voor hoeveel dpo je bent, dan kan het alleen maar 'meevallen' zodat je bij een eventuele zwangerschap iets verder bent dan je dacht en hopelijk duidelijker test.

    Of je moet gaan tempen om te zien hoe snel je ei springt na een positieve test, maar daar kun je evt volgende ronde mee beginnen.
     
  6. Noppes

    Noppes Actief lid

    31 aug 2018
    132
    120
    43
    Vrouw
    Ja dat snap ik en doen we al een aantal jaar.
    Maar ik bedacht me inneens dat je dus niet standaard van de 24/48 uur uit kunt gaan:D
     

Deel Deze Pagina