Tandjes poetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pareltje2212, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.541
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Bij mijn dochter van 6,5 mnd komt inmiddels haar eerste tandje door. Nu heb ik begrepen dat je dan gelijk moet beginnen met dat tandje te gaan poetsen en wel na de laatste voeding. Nu is het zo dat zij direct na of tijdens de laatste voeding in slaap valt en ik zie het niet zitten om haar dan wakker te moeten maken om haar tandje te poetsen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

2. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Ik poets altijd voor de laatste fles.....Ik weet dat het beter is om het erna te doen, maar onze kleine meid valt ook altijd in slaap vlak na, of meestal tijdens de laatste fles.

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik deed het in het begin smorgens met aankleden, en toen hij geen late voeding meer kreeg zijn we het savonds gaan doen

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik poets jelle's tanden als hij in bad gaat, en dat is voor de laatste fles... Die krijgt hij altijd op zijn kamer. Ik heb boven geen stromend water en dan is het zo'n gedoe/.... Tandenborstel weer mee naar beneden nemen om uit te spoelen en dan de volgnde dag vergeten, en Jelle zit altijd helemaal onder de tandpasta... :) Het is niet echt zijn favo bezigheid... :D

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hihi, dat hoor je vaker... lars zit er ook altijd onder, omdat hij zelf mag napoetsen, en hij denkt dat dan ook zijn neus en wangen gepoetst moeten.... verder vind hij het gelukkig niet erg, alleen als er weer wat doorkomt.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou dan ook ervoor kiezen om het voor de fles te doen. Het is toch nog niet zo noodzakelijk met 1 tandje en tegen die tijd dat ze meer tandjes heeft valt ze misschien niet meteen in slaap na de laatste fles ;)

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft er inmiddels 8, maar tanden poetsen vind ze een drama!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier doen we het sochtends

eerst mag ze zelf poetsen
    dan wil mama eventjes
    en soms mag ze dan zelf ngo even :)

zelf doen is leuk
    mama doen.. dan steekt ze dr tong uit en zie dan maar eens bij die ondertandjes te komen......

9. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik geef haar de laatste fles, dan zet ik haar in bed en geef haar zelf de tanden borstel.

Ze begint dan vanzelf te knauwelen, heb ook gelezen dat het nu eerst ook belangrijk is dat ze die fluoride in het mondje krijgen.
    Dan ga ik ff gauw over de tandjes en geef ik haar speentje.

Dat gaat eigenlijk goed zo.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij poetsen na het avondeten. Dat was toen we begonnen met poetsen dus de fles van rond half 7. En niet na de fles van 11 uur hoor. Inmiddels gaat ze na het avondeten in bad, tanden poetsen en op bed. Dus het komt vanzelf dat je gaat poetsen na het laatste eten/drinken. Zou me er voor nu niet zo druk om maken en zeker mn baby niet voor wakker maken na de laatste fles.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat 'probleem' hadden wij eerst ook, maar een paar dagen nadat ze haar eerste tandje had viel ze niet meer in slaap aan de borst, probleem opgelost! Nu poets ik haar tandjes als ik haar net in bed heb gelegd, ze vindt het wel best.

Die paar dagen voordat dit dus kon, poetste ik dat ene tandje meerdere keren per dag na een voeding. Het beste is om 's avonds na de voeding te poetsen, omdat dan de tandpasta de hele nacht kan werken. Daarom deed ik het overdag meerdere keren, zodat ze toch aan het 'aantal uren' werking zou komen.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oeps ik ben nog niet eens begonnen met poetsen! Vergeet het steeds *schaam*
    Doen jullie dat met tandpasta dan? Morgen meteen mee beginnen! (wordt vast lachen...)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja, met Teletubbies tandpasta :D. Eva heeft het altijd erg leuk gevonden! In het begin mocht ze ook even zelf 'poetsen', nu ik haar tanden in bed poets doe ik dat liever niet meer, want dan is het slaaptijd en niet speeltijd ;).

Deel Deze Pagina