Ik ben ten einde raad! Overdag slaapt mijn dochtertje in een keer in haar eigen bedje. En dat gaat al vanaf de geboorte goed en s'avonds eigenlijk ook. Tot ze nu 1 jaar is. Wat een ellende, elke avond weer het zelfde liedje ik weet het gewoon niet meer. Ze wilt gewoon s'avonds niet meer in haar bed slapen. En het ergste is nog, ik kan haar ook niet even laten huilen want dan maakt ze zich zo overstuur dat ze moet spugen, en omdat ze reflux heeft heeft ze kans op verstikkings gevaar, ze weet niet hhoe ze dan moet slikken. Dus ik ben als de dood om haar even te laten huilen, want ik weet dat ze dan gaat spugen. Ook als ze een buikgriep heeft zal dat fout gaan hier ze kan snel stikken in haar slijm of braaksel. Toen ze drie weken oud was, was ik haar al bijna kwijt omdat haar melk zich had op gekropt. Ze liep pimpel paars blauw aan. Maar wat moet ik nu? Wat ik niet begrijp waarom slaapt ze overdag wel in haar eigen bedje.
Oei wat een lastige situatie. Ik ga met je meedenken. Misschien bij haar blijven totdat ze slaapt? Of haar in jullie bed nemen en overleggen als ze slaapt? Hoe gaat het bedritueel, is ze wel rustig als ze naar bed gebracht wordt? Ik hoop dat er meer mensen met goeie ideeën reageren.
Ze gaat in precipe heel rustig naar bed want ik doe alles wat prikkelingen kan geven uit zoals de tv die gaat om half 7 uit. En breng haar kwart over 7/half 8 naar bed. Ze viel net in slaap toen ik bij haar zat, maar zodra ik weer op sta begint het weer. Ik heb ook al een kledingstuk van mij gegeven maar ook dag helpt niet. Over 4 weken wordt ze geopereerd om te kijken wat die slik incidenten kunnen zijn. Want eerst zat ze elke keer aan haar oren dus wij dachten dat het daar aan lag dat ze daarom niet wou slapen, s'avonds kom je toch meer tot rust, we zijn in een academisch ziekenhuis geweest en die heeft uitgesloten dat ze niks aan der oren of neus of keel heeft. Dus dat is het ook niet.
Hoi, Even gekopieerd en geplakt uit het onderwerp van Mika: Hier ook een kereltje van bijna 11 maanden. En hetzelfde probleem! Nu de Rainbow cube van Chicco naast zijn bedje. Zodra ik hem in bedje leg doe ik hem aan en geen enkel probleem meer met inslapen! Als hij s nachts wakker wordt doe ik hem ook aan en loop weg. Ideale oplossing. Gebruik hem ook voor onze dochter van 4 als ze niet in slaap kan komen en binnen 5 minuten is ze dan vertrokken! Heb wel tape geplakt over het luidsprekertje zodat de muziek wat zachter is.
Ik zou haar lekker in jou bedje latem slapen mijn jongste slaapt dan wel door En dan wanneer je na bed gaat overleggen of gewoon laten liggen Al mijn kids hebben bij mij geslapen en gingen naar eigen bedje kamer wanneer ze er aan toe waren,
Ik snap je bezorgdheid door de reflux. Onze dochter is ook 2 keer opgehaald door de ambulance... Ik zou haar voorlopig bij jou in de buurt laten slapen. Misschien niet de ideale/meest verantwoorde oplossing, maar in deze situatie lijkt mij haar veiligheid en slaap belangrijker dan opvoedmethodiek... Sterkte met de opname!
Dat was dus ook nog mijn enige optie. Ook omdat ik 35 weken zwanger ben en erg moe ben op dit moment. Neem ik haar bij mij in bed want dan slaapt ze wel heel de nacht door. Alleen hoop ik als de baby er straks is dat het veranderd anders zit ik met twee kids op bed haha. Ik heb haar gisteren even laten huilen met resultaat bijna overgeven, dus ik doe het niet meer. Wat er ook gezegd wordt, het komt vanzelf wel weer dat ze haar eigen bedje fijn gaat vinden, overigens nooit last hier mee gehad ineens uit het niets. Overdag leg ik haar wel in haar eigen bedje want dan gaat ze met een grote glimlach. Het is raar maar waar, en zo bizar dat het overdag zonder problemen kan.