Amy Winehouse had ik trouwens ook totaal niet aan gedacht. Emy -vind ik overigens nog duidelijk dan Aimy
Wij hadden dit dilemma trouwens ook bij de naam die wij hebben. Ik wil Juliën en hij Juliun. Uiteindelijk vond ik dat ik mocht kiezen. Ik moet er 9 maanden mee rondlopen, hem uitpersen, herstellen van de bevalling. Vind dat ik dan op zijn de eerste keuze heb in de spellingswijze van de naam waar we toch al met ERRUG veel moeite samen achter staan... haha Gelukkig heb ik hem dit zo kunnen verkopen en krijg ik mijn zin.
Amy vind ik ook de logische spellingswijze. Ik ken nog wel een paar meiden met de naam meer, maar die werden ook weer anders geschreven: Emy en Emie.
ik zou ook voor Amy gaan, bij Aimy vind ik het net of er een letter voor mist (misschien omdat mijn dochter Daimy heet )
Ik zou ook voor Amy gaan. Lekker duidelijk en geen verwarring hoe het geschreven moet worden. En het klinkt toch hetzelfde?
Ik had ergens gelezen, volgens mij in een namenboekje, dat de maatschappij ook verwacht dat een jongen of meisje met een naam die op de meest bekende manier gespeld wordt, meer bereikt in zijn of haar leven - die wordt om de een of adnere reden serieuzer genomen. Is toch apart? Misschien haalt dit hem wel over om voor de Amy spelwijze te gaan?