hi vruchje! ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal geloof/vertrouw dat het zh aan de hand van die waarde ' bepaalt ' dat er ' dus ' een goede eisprong is geweest.. zoals al is gezegd: een eisprong moet toch wel 20 minimaal, en een goede 30 hebben als prog waarde... begrijp niet helemaal wanneer nu ei was (je noemt een datum, maar geen cyclusdag) en wanneer 1e prik van 2.2, maar ik zou haar aanraden weer met de gyn te praten en gewoon te zeggen dat zij heeft begrepen dat een goede ovulatie toch wel prog 30 moet zijn.. trouwens progesteron verhogen is meestal makkelijk te doen he. met de oetrogestan bolletjes! succes!
Als ze op dag 23 een waarde van 18 had, dan heeft ze 5-7 dagen daarvoor de eisprong gehad (als ze die gehad heeft met die waarde en dat betwijfel ik). Het bepalen van het progesteron komt heel precies. Als je dat te vroeg prikt, dan is de uitslag niet betrouwbaar. De waarde op dag 19 had dus ook niet hoog kunnen zijn, als ze 1-3 dagen daarvoor de mogelijke eisprong had, vandaar de lage waarde van 2,2.
Hoi klingel, Bedankt voor je antwoord. Ze heeft op cyclusdag 19 bloedgeprikt toen was haar waarde 2,2. Op cyclusdag 23 moest ze weer en toen was de waarde 18,4. Normaal moest ze altijd prikken op cyclusdag 21, maar omdat ze vorige maand een korte cyclus had van 25 dagen wilde de gyn dat ze al eerder ging prikken dus vandaar op cyclus dag 19 en nog een keer extra op cyclusdag 21. Omdat het Pasen was is dat cyclusdag 23 geworden. Ik heb helaas ook een mmm geschiedenis en weet er ook al een beetje (mede door het forum wat van af, dus vandaar dat ik het niet vertrouwde. Ze gaat zelf nu ook goed aan haar eigen gyn vragen want ze wordt knettergek van die onduidelijkheid. A.s. dinsdag mag ze er eindelijk heen en krijgt ze duidelijkheid. jippie: aha vandaar zo leer ik steeds meer Ik laat het zeker even weten in het topic hoe het afloopt
Maar vanaf welke hoeveelheid heb je dan een eisprong gehad? Ik vraag dit omdat er heel misschien een eitje zelf gepsrongen is bij mij (waar ik toch niks aan heb met dit slijmvlies) en ik de waarde van de assistente krijg. Dan weet ik morgen een beetje hoe of wat.
Overigens waren mijn eisprong waardes met Gonal F en Ovitrelle steeds 53.9. Vanaf 30 is de kans op bevruchting inderdaad meer aanwezig.