nee week eerder heb ik een deken onder het matras bij hoofdeind zodat het hoger iss maar helpt ook niks
Wat een eikel bij die huisartsenpost. Je zit er nu maar mooi mee. Hopelijk wordt je door je eigen ha wel serieus genomen.
ja en het was een dame op leeftijd je zou zeggen dat ze , begripvol moet zijn maar nee hoor, bedankt voor je aanmoedigen natas had ik wel ff nodig
Wat een belachelijke opmerkingen van die arts, die stamt zeker nog uit het tijdperk dat je 'gewoon' huilbaby's had. Maandag meteen naar je eigen huisarts en net zo lang doorgaan totdat iemand je wel serieus neemt (als je huisarts je ook niet serieus neemt).
Echt eisen dat je een doorverwijzing naar een kinderarts krijgt en gelijk kan starten met Zantac. Straks wil hij helemaal niet meer eten en dan ben je verder van huis. Echt jammer dat je geen steun van je ongeving krijgt. Baby's huilen niet zomaar! Er is altijd wel een reden voor en zeker als ze zo vaak en zo lang huilen en niet slapen. Wat wij deden om de tijd uit te zingen tot de kinderarts is ons zoontje in de doomoo seat laten slapen.... Dat is zo'n zitzak voor baby's. Dan die zak zo duwen dat hij aardig rechtop lag... Niet echt goed voor zijn rug, maar beter dan een verbrande slokdarm! En...volg je moeder gevoel hoor!! Vertrouw op jezelf! Je zult zien dat je als mama prima aanvoelt wat je kleintje nodig heeft. Ik heb hetzelfde gehad als jullie en ook het zelfde aan moeten horen van iedereen! Maar uiteindelijk gevochten voor mijn zoontje en ik bleek dus mooi gelijk te hebben! Sterkte!!
Wat vervelend om te horen dat ze je niet serieus nemen. Ook jammer dat je moeder zo reageert maar jij voelt het zelf het beste aan wat er met je kinje is. Blijf voor hem knokken en neem geen genoegen met iemand die je net serieus neemt. Heel veel sterkte!
hey dames ik kan nu niet reageren op alles maar zoontje huilt weer heel erg en ik heb de afsprakenkaart van de kinderpoli gepakt en daarop staat een spoednummer kan ik die bellen? of is dat echt bij uiterst levensdreigende situaties??
ik zou gewoon bellen hoor! wij hebben zelf paar weken geleden ook in het weekend naar de Huisartsenpost gebeld omdat we helemaal gek werden van ons zoontje wat non stop bleef huilen en doen toen is hij opgenomen geweest omdat we ook al bij de kinderarts liepen maar ik las dat je niet zo'n goede ervaring had met de huisartsenpost, dus dan kan je misschien best dat nood nummer bellen hoor gaan ze vast vragen of hij nog wil eten en of hij nog genoeg plast, gewoon zeggen hoe het is en dat hij echt niet zomaar huilt maar misschien wel veel pijn heeft? als je denkt dat dat het is? suc6!
we hebben toch besloten met mijn man te proberen wachten tot maandag, en we hebben alles even op een rijtje gezet: om het zo aan de arts te vertellen baby heeft: hele tijd honger gevoel maar drinkt zijn flesje niet leeg tijdens het drinken stopt en schreeuwt ie na het voeden huilt ie weer na het voeden gaat ie zo'n kloklok geluidje maken hij heeft heel vaak de hik hij heeft zware ademhaling netzoals iemand die sigaretten rookt hij slaapt niet ook al is ie de hele dag wakker geweest en heel moe hij geeft af en toe over als we hem recht houden op schoot dan is ie rustig als ie eindelijk 'slaapt ' dan schreeuwt ie vanuit het niets en begint ie weer krijsend te huilen. hij heeft veel gas in darmen is heel winderig
klinkt als verborgen reflux, mijne heeft het ook gehad en ook met medicijn en schuin bed (was zo schuin dat het bijna rechtop stond haha) hielp alles maar vrij weinig. Het is vooral veel geduld hebben en troost hem ook al is het enorm zwaar. Bij mij was de maxicosi een reddende 'engel', daar kon die zelfs een paar uur in slapen. Was ook het advies van mijn kinderarts om hem gewoon daarin te leggen zodat de slokdarm wat kon rusten van al het opkomende zuur. En zodra hij onrustig werd in de maxicosi ging ik hem meteen schommelen en viel die weer in slaap. Probeer het maar, iig voor de middag slaapjes zodat die toch wat kan slapen. Veel sterkte, ik heb 2 huilbabies gehad en het is vreselijk zwaar. Maar een troost, het gaat over!
hey mikos ja wat toevallig wij hebben nu de maxicosi met onderstel in de woonkamer staan, dat leek ons ook beter voor de baby want daar zit ie wat rechter in he
ja het was niet erg voor de rug zei de kinderarts, het maagzuur richt meer schade aan. Ik zetten het gewoon langs me in de woonkamer en ging af en toe met mijn voet op en neer wiegen zodat die in slaap bleef.
ik deed het trouwens niet in de onderstel maar gewoon los op de grond zodat die op en neer schommelt, anders viel die ook niet in slaap. In het begin bleef die wel krijsen maar als je even vol hield met wiegen dan hield die stil en kon die eindelijk een uur of 2 slapen. Arme schat, die had toen zo veel pijn die tijd hihi, ben blij dat die tijd over is zeg. Het was ook met 2 maanden vastgesteld en met 9 mndn was het helemaal weg. (werd wel beetje bij beetje minder he, was niet zo extreem als op het begin die 7 mndn lang) Zodra ze kruipen/zitten en gaan eten gaat het al stukken beter
Wat ontzettend erg dat niemand je serieus neemt! En wat moet je het nu zwaar hebben! Hier (gelukkig) geen ervaring met reflux, maar wel een baby die ontzettend last had van krampjes. Overdags uren aan een stuk wakker en uren aan een stuk huilen. Het was over toen ze ongeveer 12 weken was. Wat voor ons super werkte was de maxi cosi, zoals mikos al zegt. Die heeft hier echt overuren gemaakt! We zijn ook met haar naar een osteopaat geweest en dat heeft zoveel geholpen! Dat zou ik je dus zeker ook aan willen raden. De osteopaat gaf ook aan dat we haar 3x per dag een uur in de maxi cosi moesten zetten, de ronde houding waarin ze dan zat werkte goed voor haar buikje (daar staat dan helemaal geen spanning meer op). Verder, gewoon vol blijven houden en aan blijven kloppen, net zolang tot iemand wel luistert en je helpt. Het is echt zwaar die eerste tijd.... Maar het wordt beter, echt....iedereen zegt het (destijds ook tegen mij), maar gelukkig is het ook ECHT zo! Heel veel sterkte ermee! *dikke knuffel*
ohja osteopaat heb ik ook gedaan, die heeft mij een darm massage geleerd die ik toepaste op de kleine. Dat zorgde ervoor dat een hoop lucht eruit ging tijdens de massage en er niet zo veel druk kwam te staan op het maagje (de darm stond zo bol van de lucht dat de maag in verdrukking kwam), wat dan ook weer de reflux verminderde.