Dames, even een vraagje.. Ik ben na de kerst gestopt met de pil. Nog niet zo super lang dus. Ik heb in de tussentijd rustig gewacht op mijn cyclus en tussendoor natuurlijk wel gevreeen met mijn man maar niet op bepaalde dagen. Ik had natuurlijk nog totaal geen idee van wanneer mijn vruchtbare dagen zouden zijn. Mijn eerste cyclus duurde 45 dagen, nu de tweede 43. Best lang dus? Wat is nu handig? Gewoon wachten tot er meer ritme komt? Of moet ik al met ovulatie testen aan de gang? (En wanneer moet ik hiermee beginnen dan?). En nog even een hele stomme vraag maar ik wordt uiteindelijk wel ongesteld (veel minder overigens dan vroeger) maar doordat ik wel ongesteld wordt heb ik dus wel gewoon een eisprong toch? Graag krijg ik tips! Ik temperatuur wel al maar daar kom ik echt niet wijzer uit..
40+ dagen is wel vrij lang, maar als je deze lengte houdt lijkt t me niet meteen een punt. Als je volgende ronde 12 dagen duurt bijv. dan is er wel beslist iets raars aan de hand. Met een regelmatige cyclus van ongeveer 44 dagen springt je eitje tussen dag 28 en 34, dus vanaf dag 25 zeker om de dag vrijen! Als je meer zekerheid wilt kun je gaan ovulatietesten (vanaf dag 25 denk ik, beetje aftasten of je écht regelmatig bent rond de 44 dagen). Niet meteen panikeren hoor! Waarom word je (nog) niet wijzer uit temperaturen? Op welke cd (cyclusdag) zit je nu?
Sommige dames doen vrij lang over het ontpillen en anderen zijn vrijwel direct stabiel en zwanger. Het kan zeker bijbhet ontpillen horen dus ik zou me (nog) geen zorgen maken en gewoon lekker doorgaan
Hoi! Op zich zijn de cyclussen idd wat langer maar niet verontrustend. Hier ook geregeld 43 dg gehad, afgewisseld met 28 dg.. Maar wel elke keer netjes een eisprong.. In een cyclus van 31 dg en 43 dg zwanger geworden.. Heb je je templijstje? Kunnen we ff meespieken
Bedankt voor de antwoorden dames! Ik zit elke keer rond de 37/37.1/36.9. Ik had het idee dat dit dus redelijk hoog was? Ik ga idd eens beginnen met ovulatie testen zo rond dag 25! Iemand vroeg me op welke cyclus dag ik nu zit (weet even niet meer wie dat vroeg?) maar dat weet ik zelf ook niet precies? Haha. Ik ben zaterdag ongesteld geworden. Zondag was ik nog een klein beetje ongesteld, maandag ook heel af en toe wat licht (oud) bloedverlies maar echt bijna niets en vandaag ook niets meer. Dus zit ik nu weer op dag 1? Of dag 2?
1e dag écht ongesteld is 1e cyclusdag. Als je temp de afgelopen dagen rond de 37 graden lag kun je er denk ik wel vanuitgaan dat je in elk geval eisprong hebt gehad. Je temp zal de komende dagen zakken. Als-ie dat niet doet, zou ik er overmorgen eens een testje aan wagen. Welke app gebruik je voor je temp? Ook Fertility Friend? Dan kun je een linkje naar je tempkaartje in je handtekening op zp plaatsen, zoals ik heb gedaan
Dankjewel!! Fijn deze info Maakt het allemaal wat duidelijker. Ik zal blijven temperaturen.. Ik gebruikte geen app maar schreef het op. Miss toch eens een goede app downloaden!
Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt, na een paar cycli zie je vanzelf hoe en wanneer. Ik heb overigens ook lange cycli en een korte LF, mijn eisprong is meestal tussen dag 30 en 35. Eerste keer in 7 rondes zwanger, na mijn bevalling was het in de eerste ronde dat we er weer voor gingen raak. Ik was nog niet eens weer aan het temperaturen.
Ik ben vorig jaar april gestopt met de pil en sinds mei 2014 zijn we bezig voor ons eerste kindje. Mijn cyclus is nooit stabiel geweest. Soms wel 2 of 3 maanden een cyclus van 28 dagen, dan ineens weer 40, 35, 37 en nu weer 29. Heel wisselend dus. Ben bezig geweest met ovulatietesten maar dat werkt ook frustrerend aangezien het soms echt geluk was. Ben in februari bij de huisarts geweest en hij heeft me meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog omdat de onregelmatigheid niet normaal is. Ik heb een fijne band met de huisarts dus dat is alleen maar fijn. Eind februari bij een verloskundige geweest en zij gaf aan dat als je meer dan 4 / 5 maanden geen stabiele cyclus hebt gehad (zij gaf aan dat alles boven de 35 dagen en onder de 26 dagen was niet stabiel is), je dan al naar de gynaecoloog zou kunnen. Dus in jou geval zou ik het nog even aankijken of het hierna wel beter wordt en anders zou ik even langs de huisarts gaan. Succes!
Eens met Sage Maar wat Saartje zegt: er is nog helemaal geen reden voor ongerustheid hoor Je bent pas net begonnen, geef je lichaam ook rustig de tijd om al die pilhormonen je lichaam uit te werken. Ga uit van een meermaandenproject met Veel Seks Een app die ik ook gebruik is My Days. Ik vind het fijne van Fertility Friend dat je dan je grafiek online kunt bekijken. Veel plezier!
Ik vraag me dan altijd af hoe je weet dat je een korte LF hebt, wanneer je eisprong is etc. Ik voel dat zelf totaal niet aan! Ik voel zo vaak gerommel in mijn buik.. darmen, maag, etc. haha