lage bloeddruk? iemand tips

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Cindy84, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    hallo dames ik ben nu ongeveer 5 weken Zwanger en heb enorm last van een lage bloeddruk.
    ik ben daardoor extreem vermoeid en duizelig en als ik de trap op loop ben ik hememaal buiten adem en gaat mijn hart tekeer.
    nu heb ik normaal gesproken al een lage bloeddruk, maar dit is echt niet leuk meer.
    tijdens mijn vorige zwangerschap ging hij flink omhoog en zat ik gemddeld rond de 100 (90 tot 120 is normaal) vandaag ging ik zelf meten en het gemiddelde van 1 dag kwam op 92.
    best laag dus:
    hebben er meer last van dit vervelende kwaaltje en wat doe je er tegen.
    ik drink goed en dat opkikkertje van een boullion werkt bij mij dus niet echt
    :(

2. Visje86

Visje86 Lid

22 jun 2010
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    probeer eens zoethoutthee, bij mij hielp het.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe is je andere waarde dan, dit is de bovendruk denk ik? De onderdruk zegt nog meer. Normaal heb je dan iets van 110/80? Die lage waarde/onderdruk, is die ook zo laag?
    Anders zou ik iets oppassen met zout spul.

Vermoeidheid is niet raar, dat is een typische zwangerschapskwaal en hoeft niks met je bloeddruk te maken te hebben. Is compleet normaal, alleen vervelend.
    Duizelig, hartkloppingen en buiten adem zijn, komt door het extra bloed dat door je lijf raast. Er zit zo'n halve liter extra in je lijf als je zwanger bent. Dat is je hart niet gewend..
    Ik zou dus niet direct aan het zout gaan, als je niet zeker bent dat het door je bloeddruk komt..

Die van mij was laatste keer 80/60, maar daar had ik weinig last van. Nou verschilt dat per persoon. Maar normaal zit ik op 120/85, dus dit is echt wel laag voor mij..

4. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    2 tabletten dextro. Toen ik in het ziekenhuis lag en bijna flauw viel, kreeg ik er meteen 2 en dat hielp echt.

Ook af en toe een dropje, wordt normaal afgeraden om dat je er hoge bloeddruk van krijgt, maar omdat ik ook een veelste lage bloeddruk had, kon het geen kwaad. :D

5. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    die thee zal ik eens proberen ja.
    ik kan me ook totaal niet herinneren dat mijn vorige zwangerschap zo vermoeind was. ik merkte er bijna niks van
    mijn bovendruk was 92 en mijn onderdruk 65.
    maar dat zout kan bij mij ook geen kwaad, omdat ik toch al zo'n lage bloeddruk heb.
    en die dextro kan ik ook eens proberen ja!

ik drink nooit koffie, dus is die thee wel een goed idee

6. Catoo

Catoo Niet meer actief

Ik dacht inderdaad ook meteen aan dextro. Helpt hier altijd super.

7. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Volgens mij helpt zoute drop ook!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ok, 92/65 is inderdaad wel iets lager dan gewoon. Maar ik zou een deel van de problemen toch gooien op reguliere zwangerschapskwaaltjes.

Al kan wat extra zout in jou geval dan ook niet zoveel kwaad. Hier helpt het jammer genoeg niet zoveel.

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ben ook bang dat ik een lage bloeddruk heb. Wordt heel snel duizelig als ik snel opsta, en ik kan echt niet lang en warm douchen, dan wordt ik zo raar in mn hoofd dat ik echt moet gaan zitten (in de douche!!)
    Heb ik altijd al gehad, maar nu ik zwanger ben.. jeetje.. niet grappig meer! Gisteren werd ik zo licht in mn hoofd en misselijk in de douche dat ik letterlijk bijna flauw viel. Thank god was mn vriend erbij en die ving me op. Ben meteen uit de douche gegaan en midden in badkamer op de grond gaan zitten. Ga volgende week bij intake met VK dit zeker aangeven.
    Note to self: zoethoutthee en dextro in huis halen!

10. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    heel herkenbaar, bij mijn vorige zwangerschap kon ik ook bijna niet douchen, dat warme water en die benauwde lucht.
    ik waste snel mijnn haar, zette de douche een stuk koeler en zorgde dat ik binnen no time weer uit de douche was. hihihihi
    nu heb ik daar nog geen last van, maar dat zal nog wel komen;)

11. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik hoop voor je van niet:D
    Ik had het voor mn zwangerschap ook al, maar het is nu wel even wat erger. Hoop niet dat het nog erger wordt dan dit! Heerlijk, even warm douchen.. maar dat zit er niet in!
    Zou het echt van een te lage bloeddruk komen, of kan het ook een andere oorzaak hebben?

12. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hier ook aan t tollen op mijn benen!! Drink veelwater, maarga zeker dextro aanschaffen

13. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    dextro heb ik: en het werkt! dat scheelt echt enorm!
    ik hoop niet dat mijn baby in ontwikkeling er hyper van wordt......

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Toch een hoop positieve dingen over Dextro. Ga het vandaag nog aanschaffen in familieverpakking!
    Zolang je geen hele rol in een uur opeet zal het met bijwerkingen voor baby wel meevallen lijkt me?

15. Iefie

Iefie Niet meer actief

Misschien is je HB ook laag? Ik heb zowel een lage bloeddruk als een (te) laag HB en die combinatie zorgt voor vermoeidheid..Ik zorg nu dus dat ik veel ijzers binnenkrijg (bruin brood met appelstroop, brocolli en daar bovenop nog floradix) en neem af en toe een paar dropjes. Ben gek op dubbelzoute drop dus da's mooi meegenomen.

16. Iefie

Iefie Niet meer actief

haha, familiepak dextro ligt al klaar voor de bevalling! Schijnt je ook een boost te geven dan..we zullen zien!

17. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Voor de bevalling zelfs al.. nou zover ben ik nog niet met mn kleine zes weken zwangerschap.. hahaha! Tegen die tijd heb ik deze familieverpakking vast al lang en breed opgesnoept, dus gooi in mn vluchttas wel een nieuwe. Wel een goede tip trouwens. Bedankt!

Ben wel erg benieuwd nu naar mn bloeddruk. Over een week intake, we gaan het zien! En die verlaagde HB zullen ze bij bloedprikken wel ontdekken lijkt me, als ik dat ook blijk te hebben?

18. pappa

pappa Lid

31 jul 2011
    34
    0
    0
    Hier ook last van, denk ik.

M'n vrouw (6 weken, 1 dag) is vandaag voor het eerst van het stokje gegaan. Ze kreeg zomaar een 'opvlieger', werd duizelig, moest zich ergens aan vastgrijpen, en viel eventjes flauw.

Ik ga er van uit dat dit ook het gevolg is van een lage bloeddruk (of anders een lage bloedsuiker). Vrijdag hebben we de eerste afspraak bij de vk, daar maar eens vragen.

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Dropjes! Je hebt nu een goed excuus om lekker te snoepen ;)

20. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Nog even over de dextro. Ik nam het dus op aanraden van het ziekenhuis tijdens zwangerschap. Ik heb een heel lief zoontje, dus die is er niet hyper van geworden. Ik had standaard een rol in m'n tas en in de woonkamer.

Douchen ging ook moeilijk, snel licht in het hoofd. Rustig aan doen en eventueel zittend douchen of wachten totdat je partner thuis is.

Een lekker glas zoete limonade helpt trouwens ook.

Deel Deze Pagina