S S als letters

Discussion in 'Babynamen' started by LW85, May 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Wij hebben vanaf begin af aan al een naam (Sem) voor de kleine en eigenlijk wilden we ook maar 1 naam. Omdat we dat een beetje ouderwets vinden, we niet gelovig zijn en niemand hebben waarvan we denken: ja daar willen we m naar vernoemen.

Schoonmoeder begon al na 15 weken dat het kindje niet een naam met een S moest krijgen omdat ook de achternaam van het kindje straks met een S begint.
    We vonden dat maar een beetje ouderwets en dachten wanneer gebruik je nou een paraaf. Ikzelf en mijn vriend zetten nooit ergens alleen onze letters.

Maar nu weet mijn moeder de naam (ik heb me verlult) en zij zegt nu ook dat we goed moeten nadenken omdat het dalijk de letters SS heeft.

Is dit echt zo storend en erg? Wil niet dat hij later constant erop wordt aangesproken of hetzelf niet prettig zal vinden.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Lijkt me absoluut geen probleem hoor. Als je de initialen L.U.L ofzo hebt denk ik dat je daar eerder commentaar op krijgt.

3. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

Mar 22, 2014
    1,556
    0
    36
    Nee, als iemand Sem Simons ( noem maar even een achternaam) zou heten. Dan zou ss niet het eerste zijn waar ik aan denk. En er zijn vast meerdere mensen met die initialen. Sowieso zet je bijna nooit ergens je paraaf neer toch?

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,914
    3,935
    113
    Volgens mij heeft tegenwoordig niemand meer negatieve associaties met SS hoor...
    En anders een tweede naam? Dan komt er nog een letter tussen. Moet je weer niet een naam met een O doen.. ;)

5. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ikzelf heb ook SS als initialen en ben er nooit op aangesproken of iets anders.
    Vind het dus ook niet storend of raar staan.

6. marieke12345

marieke12345 Actief lid

Oct 11, 2013
    463
    122
    43
    Ik zou nooit voor ss als initialen kiezen. Voor mij zou dat echt een reden zijn om of een andere naam te zoeken of een tweede naam erbij.

7. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou hier eerlijk gezegd ook nooit voor kiezen.
    Om nou te zeggen dat tegenwoordig niemand meer negatieve associaties heeft bij SS... Volgens mij word je hier sowieso iedere 4 mei mee geconfronteerd en aangezien dit vooralsnog de grootste oorlog is waar het Nederlandse volk mee is geconfronteerd, blijven de letters ss iets betekenen.

En wat betreft het zetten van een paraaf; ik doe dat dus iedere werkdag, meerdere malen. Nu kun je je paraaf aanpassen, dat is natuurlijk niet zo'n probleem.

8. Fides

Fides Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,139
    22
    38
    Ik zou het niet doen.

Zelf zou ik niet graag de intialen SS willen hebben.

Op mijn vorige werk, moesten we aftekenen met onze intialen, dus toen gebruikte ik ze iedere dag.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Als het voor jullie DE naam is zou ik het niet gaan veranderen. Ken ook al jaren iemand die ook SS als initialen heeft en als ik zijn naam zie dan denk ik echt niet gelijk aan de oorlog enzo. Sterker nog, tot voor kort was het me nooit opgevallen (totdat ook mijn schoonmoeder er dus ook over begon, kind mag geen naam krijgen die begint met een S...;))
    Nou ja, HAAR initialen zijn MS. Is ook geen leuke ziekte.

10. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik zou het ook écht niet doen. Jammer van de naam maar die initialen kun je imo gewoon echt niet geven aan je kind.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik vind het totaal niet stortend!
    En anders bedenk je een leuke 2de naam,wel zonder klinker dan;)

12. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Dit dus, zou nooit ss als initialen kiezen. Ik ken niemand die daar geen vreselijke assiociaties mee heeft eerlijk gezegd.

13. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou opvallender zijn als je twee voorletters hebt: S.S. Jansen

14. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Als julie de naam leuk vinden zou ik me lekker nergens van aantrekken ;)
    Zelf heb ik er absoluut geen probleem mee als je de naam
    Sylvana Simons hoort denk je ook niet aan de ss maar de persoon ;)(presentatrice)

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Kun je niet achternaam van de ander kiezen?
    Weet niet wie zn achternaam hij nu zou krijgen, die van je man?
    Doe je toch jouw achternaam!

16. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Persoonlijk zou ik er echt niet voor kiezen.
    Maar ik zou de link wel onmiddellijk leggen, zoiets valt mij altijd direct op.

17. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Dit.

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Nou, zou me er niet erg druk om maken hoor. Je schrijft nooit alleen SS,.. ik ook niet, terwijl mijn voor en achternaam ook met een S begint. Heb wel een tweede naam, maar goed.. die noteer je ook niet altijd. Als Sem de naam is voor jullie, zou ik me er niet erg druk om maken.

19. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lastig dilemma, snap het wel. Weet zelf ook niet of ik het zou durven, je kind zit er wel zijn hele leven aan vast...

Je zou ook nog kunnen overwegen de naar Sem met Z te laten beginnen...
    Dan zou je Zem krijgen... misschien een beetje wennen maar qua uitspraak blijft het hetzelfde.

Anders misschien tot een 2e naam? Of een naam die ook hoog op jullie lijstje staat? Anders, gewoon gaan voor Sem als dat jullie naam is denk ik!

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier wel. Wij zouden nooit kiezen voor een SS (ook niet met tussennaam).. als een flink deel van je familie is uitgeroeid door de SS dan denk je er dus wel anders over :(

Share This Page