hallo dames sinds 1.5 week heeft me zoontje diaree waar door hij schimmelinfectie heeft gekregen ben al twee keer bij dokter geweest en hij raden me aan antischimmelzalf te kopen bij kruidvat heb ik dus gedaan en heb een ander zalfje voorgeschreven gekregen . ik dacht het even beter ging maar naar mijn idee elke keer dat hij diaree heeft word het erger ook natuurlijk door het warme weer . hij huilt met tranen over ze wangen en ik sta met tranen in me ogen hem te verschonen .heeft iemand misschien idee hoe ik zijn diaree kan stoppen meneertje roan is a.s zaterdag 11 maanden oud. help me aub ik vind dit echt super zielig wie heeft dit ook gehad en wat tegen gedaan zijn ballen en liezen zijn super rood en zijn soort van blaasjes
Veel zonder luier laten lopen, luier zeer regelmatig verschonen, geen billendoekjes gebruiken (beter afspoelen met lauw water (bijv. onder de kraan of in de douche) en voorzichtig droogdeppen met een hydrofiel doek, maïzena in de luier. Dat zijn een beetje de standaard tips bij luieruitslag, wellicht helpt het hier ook bij? Veel beterschap voor de kleine man, klinkt erg pijnlijk!
Tegen diarree geef je best probiotica. Ook rijst geven kan helpen, maar dan 'stop je op' ipv de diarree te genezen.
Probiotica wordt afgeraden bij kinderen tot 10 jaar. Lekker met de billen bloot en dweilen maar verder de billetjes schoonmaken met een natte washand en geen zeep gebruiken in bad. Succes
Wat bij mijn kleine helpt is de billetjes schoon te maken met een billendoekje gedrenkt in babyolie. Dan doet het haar in iedergeval geen pijn. Daarna goed dik insmeren met de zalf zodat er echt een beschermlaagje is om de huid tegen de zuren te beschermen. Zodra er iets in de luier zit direct verschonen. Heb 1 keer gehad dat zalf absoluut niet werkte en het alleen maar erger maakte. Heb toen gewoon heel goed droog gedept en elke keer een lading talkpoeder gebruikt. Toen was het zo weg. Maar dan moet je echt bij er wel vroeg bij zijn met verschonen. Bi jmijn dochter werkt het heel goed om banaan te geven om het te stoppen, die was daar heel gevoelig voor. En goed kijken dat je verder geen voedingsmiddelen geeft die juist dunne ontlasting kunnen geven.
Ik ga mee met wat Lieverd zegt. Hier mocht probiotica trouwens wel, werd voorgeschreven door de kinderarts en er zijn speciale medicijnen zoals Reuteri met probiotica die heel goed helpen en aan baby's gegeven mogen worden. Daarbij zijn er merken zoals Nestlé en Hero die het in hun poedermelk doen, dus zal het geen kwaad kunnen want dat wordt enorm gecontroleerd. Bij mij heeft Reuteri enorm geholpen. Hij had hier een virus opgelopen, campylobacter jejuni, en heeft 2 weken lang diarree gehad, gewoon water dat er uit liep. Het was heel erg. Een goede zinkzalf, met blote billetjes lopen, water ipv billendoekjes en eventueel (ga anders even langs de apotheek, die kunnen je wel raad geven) een medicijn zoals Reuteri of iets dergelijks en hij komt er wel bovenop!
Kloppen met maizena Indien nodig in de blote billen Veel wassen en verschonen Stoppende producten zoals banaan Beschuitjes met thee, veel laten drinken! Sterkte....
Er zijn probiotica speciaal voor kinderen. Hier aangeraden door verschillende kinderartsen en apothekers.