billenschuiver en loslopen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miekie82, Aug 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Kom nu net van het CB vandaan, en die maken zich nu al druk over het gaan los-lopen van Tijn. Dit omdat Tijn een billenschuiver is, kruipen/tijgeren heeft hij nooit gedaan. Ziet er heel schattig uit, en hij komt overal! Gaat nog best snel ook!
    Nu zeggen ze dus bij het CB dat billenschuivers laten lopers zijn, en als Tijn met 17 maanden nog niet los loopt hij naar fysio moet. Nu heb ik zoiets van, pff..wie maakt zich nu al druk om iets waar hij nog 2 maanden de tijd voor heeft, maar vond het niet leuk om te horen!

Wie heeft er nog meer een billenschuiver? En hoe ging dat met los-lopen?
    Tijn kan dus tussen ons in(van mama naar papa lopen), zo 10 meter los lopen, maar zal dit nooit uit zichzelf doen. Loopt sinds 10 maanden aan 1 handje mee, rent langs de kasten, muren, banken en doet ook de 2 stapjes tussen bank en tafel. Maar ind. echt los-lopen niet. Maar hij is pas 14,5 maand, dan gaat het toch de goede kant op?

kus miek

2. MissV

MissV Actief lid

Sep 14, 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Ons zoontje schuift ook op z'n billen de hele kamer door. Hij begon er pas mee na z'n eerste verjaardag. Nu is hij bezig met optrekken en stappen rond de tafel en langs kasten, muren enz. Loslopen doet hij nog niet.
    Het CB heeft er niets van gezegd toen ik daar was met 14,5 maand.

Als ik het zo lees kan Tijn al veel meer. Zelfs 10 meter loslopen van mama naar papa! Waar maken ze zich druk om zeg!

Volgens mij komt dat heus allemaal wel goed hoor! Hij zal vanzelf wel een keer een groter stuk dan 10 meter loslopen en dat wordt steeds meer.

Mijn buurmeisje liep pas los met 17 maanden en daar heeft het CB ook niets over gezegd.

Maak je maar niet druk hoor!

3. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Mijn broertje liep pas met 16 maanden e heeft er nix aan overgehouden hoor hihi. Ik snap sowieso al soms veel niet van het cb, de dingen waar ze zich druk om kunnen maken zeg, soms wel een tikkie overdreven allemaal hoor. Ik zou me dus als ik jou was er niet zoveel van aantrekken hoor, Tijn zal nog genoeg moeten lopen in zn leven moet je maar denken, lekker alles op zn gemakje hoor, komt wel! ;)

4. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    ja pfff cb he ;) blijft altijd leuk :D

maar wij hadden op de creche ook eens een billenschuiver nou die was rap echt lachen om te zien en die loopt nu ook gewoon hoor..
    in de familie hadden we er ook een..die is nu 40 en schuift nog steeds op de billen lopen kan ze niet neee tuurlijk wel iedereen leert lopen zolang er lichamelijk niets aan de hand is!
    Gaat die kleine van jullie ook gewoon lopen hoor ;)
    En hij is al goed onderweg!

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik was vroeger ook zo'n schuiver nou ik liep mooi met 9 mnd aan de tafel en met 10 mnd zelfstandig! Dus wat dat betreft had ik daar geen last van.

En meis maak je niet druk ieder kind zijn eigen tempo! Krijg soms een beetje een punt hoofd van het cb.

6. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    wat een onzin!
    aidan heeft ook nooit getuigerd, hij ging ook gelijk billenschuiven. naja hij sleepte zich dan met een been vooruit onder zijn lijf en met de ander bewoog hij zich vooruit.
    hij heeft met 10 maanden de eerste stap gezet en met 11 liep hij al de hele dag los. no problemo! ik snap ook niet waarom het cb je hierover zo bang maakt.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier ook een billenschuiver ;)
    En meneer loopt sinds vorige week echt los :D
    Dus met ruim 16 maanden.

Hij heeft heel lang aan de hand gelopen en langs de tafel en achter zijn loopwagentje.
    En toen een tijdje een beetje los maar niet uit zichzelf.

En vorige week deed ie het opeens. Het was midden in de nacht. MEneer zat in zijn sprongetje en wilde weer eens niet slapen snachts. En wij naar beneden maar met hem. Zitten we half verdoofd van de slaap op de bank.
    Meneer liep langs de tafel laat opeens los en loopt weg hihihi
    WE zaten elkaar echt zo aan te kijken van : dromen we dit nou? :D

8. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Dit doet/deed Erik dus ook :D Heel appart om te zien ;)
    Hij kan er trouwens heeel snel mee vooruit komen!

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Ik was zelf een billenschuvier en liep pas los met 22 maand :D..Toender tijd was dat niet verontrustend

11. imke

imke Actief lid

Sep 26, 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik vind het ook een beetje raar van jullie CB. Saar tijgert nu alleen nog maar en is evenoud als jou mannetje. Ze kan stabiel zitten, zelf gaan zitten maar optrekken kruipen ed is er nog niet bij....laat staan de dingen die Tijn al kan!
    Wij hebben dan wel fysio maar die zijn nu erg tevreden met de ontwikkelingen van nu. Komt dus best goed denk ik. Volgens mij is billenschuiven wel een indicatie voor fysiotherapie inderdaad maar ja, om je daar nu al druk over te moeten maken.....

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    thx voor jullie reacties! Steld me gerust!
    Maakte me opzich nog niet echt druk, maar is gewoon klote om te horen. Zeik CB.
    Steeds als ik alleen heen ga, komen ze met van die rare dingen! Vorige keer, Tijn was 10 maanden, zwaaide Tijn nog niet, en dat moest hij toch echt wel gaan doen.....

Ik weet dat billenschuivers over het algemeen later zijn met lopen, maar hij is pas 14,5 maand, daar hoeven we ons nu toch nog niet druk over te maken? Niet alle billenschuivers zijn laat!

kus miek

13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,758
    2,432
    113
    Jeetje zeg, wat een onzin. Onze dochter is ook een billenschuiver en 1 maand ouder dan jouw Tijn. Nu heb ik op zich geen echte klachten over ons CB, maar de wijkverpleegkundige kan ook zo lekker zeuren over dat billenschuiven, of beter gezegd, over het niet kruipen. Kruipen moeten ze toch echt doen hoor, dat moesten we toch maar stimuleren. Maar daar heb ik me dus echt nooit druk over gemaakt hoor. Haar papa was ook een billenschuiver en twee van haar oudere nichtjes ook. En met hen is echt niets mis hoor. En ze vond op haar buik liggen dus ook echt niet leuk. Overigens heeft de arts er nooit zo moeilijk over gedaan. Die is meer van 'dat kan ook'.

En billenschuivertjes schijnen idd gemiddeld late lopers te zijn. Maar de 2 nichtjes waren heel gemiddeld met gaan lopen. Mijn man was wel wat later. Onze kleine meid loopt nu sinds 1,5 maand aan onze handen en langs de tafel etc. Maar nog niet aan 1 hand en al helemaal niet los. Ze is nu net sinds kort bezig met los staan. Dus jouw Tijn is al verder dan zij. Dus ik zou me echt geen zorgen maken hoor. Hij is echt nog niet heel laat en daarbij, tot 17 maanden heb je nog 2,5 maand te gaan. In die tijd kan er nog heel wat gebeuren. Wie weet krijgt hij over een maand ineens de geest en gaat ie ervandoor. Volgens mij hoef je je pas beginnen zorgen te maken als ze bijna 2 zijn en nog niet lopen. Dat is toch helemaal nog niet aan de orde?

Dus maak je niet druk. Ene oor in, andere uit. En lekker genieten van je billenschuivende kereltje, want het is zo'n leuk gezicht! Dat ik dat zelf vroeger niet bedacht heb, is ook veel handiger want je kunt gelijk wat meenemen terwijl je voortbeweegt ;)

En nooit geweten dat er zoveel verschillende manieren zijn om het te doen: op het kdv zijn ze met 4! (ex)billenschuivertjes in de groep en ze schuiven op 3 verschillende manieren. Ook de nichtjes deden het ieder weer anders dan onze kleine meid.

Overigens kan ik bij de 18 maanden controle op het cb een lange neus maken naar de wijkverpleegkundige: de laatste tijd kruipt ze ook regelmatig! Als ze snel ergens wil zijn gaat ze overigens altijd over op billenschuiven, want dat kan ze als de beste. :)

14. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Dat CB toch, iedere keer iedereen de stuipen op t lijf jagen. Gek genoeg heb ik daar geen last van. misschien omdat ik al 3grote kids heb? Of omdat ze weten dat ik toch mn eigen plan trek?

Mijn kids zijn nooit billenschuivers geweest en ze waren echt niet vroeg met lopen, de oudste was 16 mnd toen die echt los kon lopen.

15. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Mijn dochter ook een echte billenschuier, en loopt nu pas een kleine maand.
    Was dus ruim 19 maanden toen ze ging lopen, het cb heeft fysio aangeboden maar ik wilde het niet, elk kind neemt zijn eigen tempo vind ik.

En wees gerust er is nog nooit een kind al billenschuivend op de kleuterschool beland. ;)

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    @ Lianne; die kinderen zitten dan ook vaak op een speciale school want als ze dat op die leeftijd nogsteeds doen is er vaak iets mis met het kind (ook op ander vlak)

Mijn zoon is ook een billenschuiver en hij is nu anderhalf. Mijn zoon heeft een genetische afwijking waarbij oa. het kontschuiven past en krijgt fysio sinds hij 4 mnd is.
    Zou me verder niet te druk maken over het kontschuiven... als jij denkt dat het vanzelf komt zal dat ook wel gebeuren en anders fysio is echt geen ramp hoor. Is gewoon terwijl ze spelen een beetje met ze oefenen.

17. Tem

Tem Nieuw lid

Aug 14, 2008
    2
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochter is nu 15 maanden en is ook een billenschuivertje. Heeft ook nog niet de neiging om zich op te trekken of te gaan lopen.
    Vanaf 8 maanden heeft ze fysio gehad omdat ze eerst ook niet van de rug naar de buik wilde draaien. Ik heb er vorige week een punt achter gezet met die fysio want werd er helemaal krankjorum van en mega-onzeker! Die fysio had nogal veel commentaar over hoe ik met Amber omga. ik neem haar alles uit handen (volgens haar) en zo zal Amber nooit zelfstandig worden en meer van dat soort onzin. Ze had het er over dat als we het patroon niet doorbreken ze over een jaar nog op haar billen zou schuiven en dat het wel eens een heel onzeker kind zou kunnen worden op de basisschool.
    Amber is een een heel blij en tevreden kindje en doet het gewoon goed. Ze is bijvoorbeeld sneller met praten en haar fijne motoriek is heel goed. Ieder kindje is toch sneller in verschillende dingen of ben ik nu zo naief?
    Ik laat mijn dochter nu lekker haar gang gaan en geen gepush en gestimuleer meer. had toch al het idee dat dat averechts werkte. Als ze bijna 2 is en ze loopt nog steeds niet kan ik altijd nog aan de bel trekken bij die fysio. Voor nu rust hier in huis en lekker genieten van de kleine meid! Ze moeten hun hele leven al zoveel,laat ze nu maar lekker onbezorgd spelen en lekker kind zijn!
    Ik vind het heel lastig dat CB, want als je kindje het niet volgens de lijstjes en curves doet, dan worden er gelijk aan allerlei toeters en bellen getrokken of er weet ik veel voor ernstigs aan de hand is!

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Heb je volgens mij echt een verkeerde kinderfysio getroffen hoor... mijn zoon ziet het gewoon als 1x per week een half uurtje spelen met de fysio. Speelgoed zat voor hem (en zn zus van 3 die vaak meegaat) en tussendoor helpt ze mij met waar ik op moet letten en waar ik hem kan helpen... niet betuttelend maar gewoon tips & tricks

19. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    TEM: das balen zo een vervelende ervaring! Ik denk ook dat het allemaal wel goed komt, maar soms denk ik toch ff: dadelijk hebben ze gelijk!

Maar Tijn trekt zich gewoon op aan de tafel en loopt ook rond de tafel, dit al sinds hij 10 maanden is. Ook "loopt" hij van papa naar mama. Dus hij kan lopen, maar wil gewoon nog niet. Ook klimt hij de trap op en af, en probeerd overal op en onder te komen. Draaien, gaan zitten, om zijn as heen draaien, allemaal geen probleem......Hij kruipt alleen niet!
    Voor mijn gevoel luisterde het CB ook helemaal niet naar dat alles, echt rechtlijnig doorhameren op het echte "los lopen". Terwijl hij pas 14,5 maand is.

Zeeuwmeisje: wat voor afwijking heeft jouw zoontje dan? En wat fijn dat fysio zo goed aan slaat!

kus miek

20. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Hoi,

Hier is de fysio en arts ook bang dat ze met de billen gaat schuiven.
    Omdat ze niet op haar buik wil spelen.
    Volgens de arts in het WKZ is het slecht voor de ontwikkeling.
    Maar ja ik kan haar moeilijk vast plakken op de vloer met haar buikje naar beneden ;)

Share This Page