wie verstand loonstroken en ziektewet uitkering

Discussie in 'De lounge' gestart door kiki1986, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ik zit in de volgende situatie: mijn vorige baan liep mijn contract op 1 april af. Ik had toen ww aangevraagd maar inmiddels ook een nieuwe baan alleen voor minder uren, dus besloot ik mijn ww aanvullend te laten door lopen. Nu zit ik sinds 4 Juni in de ziektewet door zwangerschapsklachten en heb mij ook ziekgemeld bij het uwv. Nu heb ik gister me loonstrook gekregen van me werkgever en zie staan Salaris (uit uren ziek 95%) klopt dit wel? Hebben ze me daadwerkelijk 95% uitbetaald want ik begreep van het uwv dat me ziektewet uitkering gewoon 100% van het dagloon is.

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    resterende uren zou je van het uwv moeten krijgen, niet van je werkgever ?

3. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziekte door zwangerschap is bij UWV 100% van je dagloon, als goed is is je ww afgesloten en overgegaan naar ziektewet. Normaal krijg je tijdens 1e 13 weken van ziekte je ww, maar als je ziek bent door zwangerschap dan wordt je gelijk overgedragen omdat je dan recht hebt op 100% dagloon. Die 13 weken gaan wel van je duur van je uitkering af. Werkgever kan bij cao afwijkende afspraken hebben over hoe hoog betalingen zijn door gevolg van zwangerschap! Hopelijk is het een beetje duidelijk en succes!

Deel Deze Pagina