Zojuist kom ik van de follikel meting af en daar bleken 3 grote en 1 kleintje te zitten. Ik spuit gonal - f 75 eh voor ovulatie inductie. Nu kan ik kiezen tussen deze ronde overslaan en een vrijverbod of het weg laten prikken van het teveel aan follikels. Iemand hier ervaring met het weg prikken bij teveel? Ik ga het sowieso toch laten doen omdat anders weer een maand verloren is en kleinzerig ben ik ook niet. Greetz
Ik volg even! Wij hebben zaterdag een Menopur ronde af moeten breken, omdat ik 3 kleine en 1 grote follikel had. De grootste was 17 mm en de drie kleintjes waren 12 mm. We zijn inmiddels 7 maanden bezig en dit was ronde twee dat er follikels (ver genoeg) rijpten! Mij is niks verteld of aangeboden over weg prikken van de kleintjes? Ik ben aan de Primolut gezet en we mogen het daarna weer overnieuw gaan proberen...
Hoi, Ik stond er ook versteld van dat mij dit werd aangeboden, had er nog nooit van gehoord. Blijkbaar verschilt dat per ziekenhuis of heeft betrekking tot mijn lichamelijke klachten. Een maand weggooien is zonde maar voor mij ook heel zwaar lichamelijk. En in dit geval word er eentje weggeprikt zonder verdoving. Misschien dat er bepaalde redenen zijn of ze het wel of niet aanbieden. Voor jou heel erg vervelend. Misschien kun je het de volgende keer noemen? Hopelijk ben je snel zwanger en heb je geen overstimulatie meer maar zowel wie weet kunnen ze dit ook bij jou als je het aangeeft.
Hoi meiden, Zijn jullie bekend met meerdere follikels? Als dit de eerste keer is zou ik het ook niet aandurven maar wij hebben bij meerdere iui pogingen meerdere follikels gehad en gewoon door laten gaan. Dus heb je al meerdere poging gehad met bv 1 of 2 follikels zou ik er zeker voor 3 gaan. Hoe groot is dan de kans dat ze allemaal bevrucht en ingenesteld raken.. Maar zeker doen wat je eigen gevoel zegt! Succes!!
Ik heb er veel over gelezen maar dit is de eerste keer dat ik dit heb. Ik ben ook niet zo bang er voor want ronde 2 had ik 2 follikels en is er ook geen bevruchting geweest. Maar het ziekenhuis heeft nu eenmaal de regel dat bij 3 of meer follikels de ronde gestopt word of dus blijkbaar een reductie aangeboden word. Stoppen vind ik zonde dus dan maar die reductie zodat we deze kans nog kunnen benutten.
Ik zou voor weg prikken gaan. Ronde overslaan is inderdaad zonde. Al heb ik met wegprikken geen ervaring. Ik heb ook wel eens 4 follikels gehad, bij mij werd aanprikken toen niet aangeboden, mocht geen otrivelle spuiten en iui werd overgeslagen. Daardoor helemaal geen eisprong maar vervolgens wel 4 cystes.. waardoor ik ronde erna ook niet verder kon...
Ik heb inderdaad ook daarvoor gekozen. Gisterenavond de ovitrelle gezet en morgenvroeg gaan ze er 2 wegprikken. Zonder verdoving dus ben wel een beetje zenuwachtig. Hopelijk lukt gemeenschap daarna nog want rond 11:00 zal ik mijn eisprong hebben.
Hebben ze nog iets over andere pijnstilling gezegd? Anders even bellen? Bij ivf raden ze bijv. avond van tevoren paracetamol aan? Succes! Ik duim voor je!
Ja 2 uur van te voren 2 paracetamol maar dat zal die prik niet verzachten hihi. Ach het is maar paar minuutjes en ik heb het er voor over. Een verdoving was al 4 spuiten dus niet de moeite waard. Dankje!
Vanmorgen ter plaatsen besloten om het toch niet te doen. Tijdens de echo die overigens erg pijn deed omdat hij moest zoeken naar de linker eierstok bleek dat er meer eitjes zaten. 2 grote 1 middel en 3 kleintjes. Gynaecoloog gaf zelf al aan dat hij dus meer moest prikken.. ik heb dus maar besloten om de ronde te laten gaan helaas.
Ach vervelend dat de echo al pijn deed, maar dan lijkt me inderdaad de beste keuze om een ronde over te slaan. Schrale troost -zal de gynaecoloog ook wel gezegd hebben-: fijn dat je eitjes goed reageren. dat zeiden ze bij mij toen ook...