15 weken zwanger en nu al van verloskundige en fysio rustig aan moeten doen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Claudia88, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Hoi meiden!

Ik ben nu bijna 15 weken zwanger en heb van mijn verloskundige en nu ook van de fysio het verzoek gekregen om NU AL rustig(er) aan te gaan doen.

Ik heb nog geen bekkeninstabiliteit, maar als ik zo doorga, ga ik het wel krijgen. Bovendien heb ik na een werkdag veel last van buikpijn, wat gewoon niet gezond is voor mij en de baby!

Ik baal er zo van, dat ik nu al een stap terug moet nemen en ik vind het ook erg moeilijk. Ik geef 3 keer in de week danslessen, wat mijn leven is, maar ook die lessen moet ik veel rustiger aan gaan pakken..

Ohhh ik had een zwangerschap toch iets anders voorgesteld! Of iedergeval. .. Dat ik het wat beter zou trekken!

Zijn hier nog meer meiden die zichzelf in dit verhaal herkennen of heb ik gewoon veel 'pech' met deze zwangerschap?

Even klaag klaag!!! ;)

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Vervelend inderdaad. Bij de vorige zwangerschap heb ik al vrij vroeg in het ziekenhuis gelegen ivm benauwdheid en heb ik ook van zo ongeveer elk kwaaltje last gehad. Ik had best wel begrepen dat een zwangerschap niet altijd van een leien dakje gaat, maar zo ongeveer elk zwangerschapskwaaltje kunnen afstrepen vond ik echt vreselijk. Deze zwangerschap is het in het begin wat beter gegaan, maar wordt het nu steeds meer naar het einde toe problematisch... Je verhaal is dus herkenbaar voor mij en de enige tip die ik je wil meegeven is: denk aan jezelf en neem je rust. Het is zo belangrijk om met jezelf en je kunnen rekening te houden. Beterschap en sterkte!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier altijd al thuis door BI dus welkom bij de club! Het is allemaal vervelend en oersaai maar straks als je je kindje in je armen hebt is het allemaal vergeten :)

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik met 15 weken al bi. En vanaf 21 weken zat ik thuis.
    Nu ben ik bijna 11 weken zwanger en ik begin mn bekken al weer te voelen.

5. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Pff vervelend zeg! Het komt dus vrij vaak voor! Had dit echt niet verwacht.

Het vervelende is nu dat mijn chef dus moeilijk doet over minder werken. Hij zegt dat zwangerschap geen ziekte is, dus dan gaat het van mijn eigen uren af ?!?! Echt wat een rare redenering. Ik kijk het deze week nog even aan en dan ga ik as dinsdag eisen dat hij me naar de Bedrijfsarts stuurt. Dan mag hij bepalen wat ik wel of niet mag doen. Vind het zo'n vervelende situatie... :(

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat vervelend, hij mag niks eisen. Gewoon jezelf ziekmelden, dan wordt je vanzelf opgeroepen voor de bedrijfsarts :)

7. ns1988

ns1988 Actief lid

16 mei 2013
    119
    0
    0
    Dronten
    Ik zat ook met 17weken thuis.
    Kon soms de hond nog niet uitlaten.
    Vreselijk ... maar na morgen (nu paar weken therapeutisch gewerkt) heb ik verlof dus die weken thuis zitten zijn voorbij gevlogen. Je doet het ergens voor dat scheelt een hoop ;)

raar verhaal van je chef. zou inderdaad langs een bedrijfsarts. je bent ook niet ziek maar wel arbeidsongeschikt :cool:(gedeeltelijk)

8. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    ik zit sinds dezelfde tijd ongeveer al thuis
    Ik studeerde, maar het was echt niet te doen
    te moe - bekkenpijn - hartkloppingen - harde buiken
    en weet ik t allemaal.. En nu ga ik richting de 23 weken
    en jaja, ik heb nog steeds moeite met alles ;l

had me ook veel meer gemak verwacht
    maar ben gewoon aan de bank vastgekluisterd,
    maar ik heb het er wel voor over hoor ! :)

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Week 12; had al doorgezakte voeten maar m'n banden zijn zo verzwakt dat ik ook rust moet nemen; nu al..

10. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    De arbo arts bepaald wel hoeveel jij mag werken, je chef niet. Vraag aan personeelszaken wie jullie arbo arts is. En anders je ziek melden. Dan komt die oproep wel vanzelf. ;)

Verder herken ik wel wat je zegt, ik vond het sporten opgeven ook erg moeilijk. Geen adem, geen kracht, snel bandenpijn (met wandelen for God sake!). Nu ben ik wel gewend aan het rustig aan doen, dat moet je echt voor jezelf inplannen. Echt mee aan de slag gaan dus. Maar ik weet hoe moeilijk het is soms!

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

met 11 en met 7 weken volledig thuis vanwege bi. Ik voelde aan mijn bekken dat ik zwanger was, had geen test nodig. Met 30 en 25 weken volledige rust vanwege premature. Weeen das nog vervelender.

bedenk je dat het 6/7 maanden van je leven is. Dat ga je redden .

12. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Hey meis,

Ik snap dat het supervervelend is dat je met 15 weken dat al te horen krijgt.. maar neem een ding van me aan, je kan beter luisteren en doen wat ze zeggen anders wordt het allemaal maar erger.. ook als je denkt dat je miss een betere dag hebt of je voelt een keer niks, nog steeds je rust nemen enzv
    Ik had met 7 weken al klachten.. was zwaar gefrustreerd.. en op de dagen dat ik me "goed" voelde.. ben ik toch weer teveel gaan doen (en dan heb ik het echt over normale dingen zoals het huishouden)
    en dan zat ik de volgende dag weer met enorme pijn en binnen een week in het ziekenhuis of de fysio...
    Dus luister naar je lichaam.. je wordt steeds zwaarder straks en dan kan je alle kracht gebruiken..
    delegeer wat je kan delegeren en wat je kan laten liggen laat dat ook liggen....
    het advies van mijn fysio was elke 2 uur 10 minuutjes op mn zij, op de bank, met een kussen tussen mn knieen..
    klinkt lame en is soms ook irritant in te plannen, maar het werkt wel echt!!
    succes

13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rare werkgever heb jij! Mag die nie eisen van je! Idd naar de bedrijfsarts vragen heb k hier ook gedaan.
    Bij 19 wk halve dagen en bij 24 wk volledig thuis ivm kans op vroeggeboorte door die buikpijn doe k steeds had! Kleine zit nog steeds in mijn buik gelukkig!! ;)

Succes en laat je niet gek maken !!

Deel Deze Pagina