Hallo , Mijn mannetje heeft van de kinderarts Lactulose voorgeschreven gekregen omdat hij maar bijna altijd 1x in de week ontlasting heeft en er dan ook moeite mee heeft om het er uit te krijgen. Vandaar dat ie misschien ook onrustig is. We zijn sinds Zaterdag ochtend er mee begonnen. Zaterdag avond kwam er 1 harde keutel uit en Zondag had hij hele mooie zachte ontlasting. Maar nu heb ik het idee dat hij alleen maar meer krampen krijgt. Iemand ervaringen met Lactulose ?
Ja ik. En dat dus. Werkte hier helaas voor geen meter wij zijn er weer mee gestopt. Ook op advies van kinderarts. Wij moesten overigens elke 6 dagen met microlax ontlasten daarnaast. Het heeft lang geduurd voordat hij normaal ging ontlasten. Eigenlijk pas vanaf een half jaar. Maar kennis van mij had t ook en daar werkte het top.
Hier werkte het ook goed. Wel heeft DL t/m 5 maanden veel last van krampen gehad maar dat was voor de lactulose ook al. Dus of het daaraan lag? Sinds een paar maanden heeft ze lactulose niet meer dagelijks nodig maar zo nodig. Ook krijgt ze sinds een jaar dagelijks laxo. Als ik dat weghaalt weet ik dat het sowieso mis gaat. Vervelend om je kindje zo te zien he? Succes!
Ja hier vanaf de 6 weken tot ongeveer 6 maanden ook lactulose gebruikt. Had hier niet het idee dat hij er meer kramp van kreeg en ben er eigenlijk wel tevreden over. We zijn begonnen met 2x daags, maar toen liep het ongeveer zo z'n luier uit, dus toen al snel naar 1x per dag en dit zelf afgebouwd naar 1x per 2 dagen toen het weer goed op de rit was. Met 6 maanden gestopt omdat we het toen ook wat makkelijker konden regelen door de bijvoeding. Ook zijn we met 6 maanden weer overgestapt op de standaard voeding, de eerste 6 maanden hero comfort gebruikt (met JBPM) en vermoed dat daar de verstopping ook gedeeltelijk vandaan kwam. Inmiddels gaat het al maanden netjes zoals het hoort, al zie je hem nog steeds wel erg duidelijk poepen. Sneu als je kleintje er zo'n last van heeft. Ik weet niet of je verder nog iets kan veranderen qua voeding? Weet niet of je borst of fles geeft?
Het is inderdaad erg naar om hem dan zo te zien. Soms is ie zo overstuur er van. Dan schreeuwt ie het uit. Ik geef flesvoeding trouwens hij krijgt in zijn fles ook al een tijdje 10 cc water extra.
Gebruik je gewoon de standaard voeding? Of gebruik je soms voeding met JBPM erin verwerkt of voeg je dit zelf toe? Hier zou hij ook krampen en moeizame ontlasting van kunnen krijgen... Wat ik hier trouwens wel herken is flinke krampen op het moment dat hij moest gaan poepen, maar zodra hij het kwijt was waren de krampen over. Opzich logisch, als je zelf flink verstopt zit en je gebruikt er wat voor veroorzaakt het ook krampen, waardoor je vervolgens goed naar de wc kan. En ik zou het even de tijd geven, de darmen moeten er toch ook even aan wennen.
Toch even overleg gister middag gehad met de dienstdoende kinderarts en die vondt het wel beetje raar dat zijn eigen kinderarts lactulose had voorgeschreven. Volgens haar staat lactulose heel erg bekend om bij baby's zulke nare bijwerkingen te geven. Zij heeft nu een ander middeltje voorgeschreven. Voor de rest hebben we wel een tijdje jbpm gebruikt voor het spugen maar hier waren we snel mee gestopt want hier kreeg hij inderdaad krampjes van. De krampjes zijn momenteel ook heel erg dat ie er zelfs niet van kan slapen.
Hier werkt het super en geen krampen. Zonder lactulose juist heel veel onrust en dat is nu helemaal voorbij.
Wij hebben nu Forlax voorgeschreven gekregen. Hoor hier veel goede verhalen over. Me vriend is dit nu aan het ophalen bij de apotheek en zijn sinds 2 dagen gestopt met de lactulose geven. Ineens had ie vanochtend vroeg een hele erge spuit luier waar ook alles er echt bij onder zat.