Voorweeen en wanneer echte?

Discussie in 'De bevalling' gestart door debo81, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo. Dames,
    Ik heb even een vraagje. Ik heb sinds 2 weken krampen, volgens de vk voorweeen en de kleine is volledig ingedaald, ben ook al 39 weken dis t mag! Nu heb ik ook echt gemene messteken richting m'n vagina wat volgens de vk komt doordat de baby dan beweegt in m'n bekken.
    Maar nou heb ik ook echt pijn bij t plassen, getest en geen blaasontsteking.
    Sinds gister komen de voorweeen en steken steeds vaker en hèb er nu 4 in n uur gehad, is dit een voorteken voor de bevalling en hoe weet ik nou wanneer t echte weeën zijn? Als ze niet om de 5 min komen ?hoe voel je t verschil nou? Misschien stomme vraag naar ineens slaat de paniek een beetje toe

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    In een warm bad gaan zitten of onder een warme douche gaan staan. Aks het echte weeen zijn dan zullen ze doorzetten.
    Voor of oefenweeen zullen stoppen. En ECHTE weeen voel je echt wel. Regelmatig om de 5 minuten en die 1 a 2 minuten aanhouden.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Net wat droebeltje zegt: bij een warm bad of warme douche zetten weeen door, voorweeen zakken af.
    En idd, als je echte weeen hebt, voel je dat zeker wel! Zijn veel sterker en heftiger. Voor weeen kun je wat dat betreft (vaak) beter hebben. Succes!

4. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reakties..deze weeën duren wel 1a2 min en trekken ook steeds meer naar m'n benen en rug maar komen niet om de 5min, om t kwartier dus deNk dT t nog geen echte zijn...Pfff vraag me af hoe die dan voelen want deze zijn echt pijnlijk!
    Herkennen jullie pijn bij t plassen ook erbij?

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meisje mijn echte weeen waren alleen harde buiken.

Het enige wat ik je mee kan geven is ga opschrijven en timen.
    Ook een douche of bad om te zien wat de weeen doen is een goedde optie.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik heb twee dagen flinke voorweeen gehad, die om de 7 min kwamen. Volgens het ziekenhuis voorweeen. Maar er gebeurde niets. En ze zakte ook niet af tijdens t douchen oid, maar ze waren prima te doen.. Ik zei nog tegen mn man... Oh, als dit het is! ;) had ik het maar niet gezegt. In de nacht van 7 dec zette het goed door..

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als ze niet vaak komen, maar wel blijven komen en je uit je slaap houden, is het soms wel verstandig om je vk even te bellen. Want geen slaap is niet echt bevorderlijk voor je lijf.

Ik vond het grote verschil tussen voor en echte weeën het verloop. Echte weeën waren veel meer langzaam opbouwen, even een poos op de top, en dan trokken ze rustig weg. Bij voorweeen was het meer ineens op en af.

8. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    nou het kan wel hoor dat het het echte werk al is!
    Ik begon om 2.00 snachts en had eerst om het half uur een wee en toen langzaam om het kwartier en toen pas om de 5 min. Als die weeen meer als 1 min aanhouden zal ik het toch wel serieus nemen. Ik was overigens ook precies 39 weken.
    Gewoon rustig afwachten meis en probeer je wat af te leiden, het komt als het komt en dan maakt het eigenlijk niet eens uit of dit voorweeen zijn. Als dit het echte werk is dan wordt het dadelijk wel steeds meer en dan twijfel je echt niet meer!!!
    succes............

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Voorween begonnen hier de avond 2 dagen later bevallen.
    Zat op de bank en elke keer beetje zeurende kramp na een paar keer maar eens op de klok gaan kijken zat nog elke keer 10 min tussen en duurde 20 seconden dus heb gewoon kunnen slapen in de nacht.
    Volgende ochtend roze verlies en rond de middag begon het feest.
    Toch pas de dag daarna bevallen omdat ik geen ontsluiting kreeg op mijn(rug) weeen.

Succes het kan alle kanten op

Groetjes paula

10. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reakties, hopelijk zet t door want moet Anders as maandag gaan beslissen of ik ingeleid wil worden met 41weken..
    Heb de hele nacht voorweeen gehad en nu nog af en toe maar Zakt weer af qua hoe vaak ze komen, wel de hele dag harde buiken en zeurderig gevoel...ik vind ze wel echt pijnlijk..we wachten geduldig af:)

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb een keer of 4 of 5 voorweeen gehad die echt 3-4 uur aanhielden... En elke keer dacht ik het gaat beginnen maar ik viel dan gewoon in slaap en de volgende dag werd ik wakker en was het dus loos alarm....

Zelfs de dag van de bevalling had ik twee uur weeen die daarna weer afzakte voor 3 uur... Ik had toen wel bloed en slijmverlies. Maar dat had ik bij de eerste ook en toen duurde het nog 4dagen voordat ik weeen kreeg. Overigens voelde mijn weeen als heftige menstruatiekrampen en waren ze totaal niet zoals hierboven beschreven is: je voelt het opkomen, een piek en dan weer afzakken... Gewoon kramp alsof ik ongesteld was.

Ik hoop dat het doorzet meid! Succes! xx

12. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je meis, ik herken wel een beetje wat je schrijft qua de kramp, heb vandaag heel de dag t gevoel of ik ongesteld moet worden idd, die kramp die blijft idd...we wachten rustig af:p

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik had ook pijn bij het plassen....... ( een paar dagen van te voren )

Maar echte weeën merk je wel.....
    meestal begint dat heel rustig en wat regelmatiger....
    En dan steeds vaker maar ook heftiger!

14. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voorweeen kun je al weken van tevoren hebben. Ik had ze bij mijn zoon al vanaf 35 weken en hij is geboren met 39 weken.
    Voorweeen duren vaak maar 30/40 seconden en echte weeen houden een minuut aan of iets langer.

Wat ikzelf merkte was dat ik inderdaad ook heel erg twijfelde, maar toen ik echte weeen kreeg, wist ik het meteen. Ik kon tijdens een wee ook niet meer praten (was helemaal inmezelf gekeerd) en bij een voorwee kon ik gerust nog wel een gesprek voeren.

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had ween/voorweeen een dag voor mijn bevalling en het was bijna vals alarm daardoor. Een dag later werd mijn eerste dochter geboren. :D

16. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha zo SNel kan t dus ook gaan!bij mij zwakt t weer af, avonden en nachten begint t weer dus denk dat hij de uitgang nog niet kan vinden:)

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik hoop dat je snel jullie uk vast kunt houden! Ik dacht op de dag dat het ook nog wel even duren ging (en vooral omdat het eerst wegging en ook wegbleef voor paar uur) maar je ziet uiteindelijk toch doorgezet. Succes met de laatste loodjes! X

18. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Hier 2x geen voorweeen gehad maar direct het echte werk. Dacht bij de 2e dat het de hele dag wel voorweeen waren, totdat we naar bed gingen en mijn vliezen direct braken en ik vervolgens de hele boel bij elkaar krijste. 30 minuten later in het ziekenhuis en 10 cm ontsluiting. Dus tja....

19. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL

Woow nu voel ik enige paniek haha...maar goed je ws er wel snel doorhen?:$

20. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    Ik had ook weken voorweeen en dacht dat het weer zo was tot ik onder de douche stond, weet niet hoe snel ik eruit was.
    Zou gewoon de douche proberen
    Succes

Deel Deze Pagina