Helpt strippen echt? Of is de kans maar klein?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nath, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath

Nath Lid

24 feb 2008
    13
    0
    0
    Hoofddorp
    Morgen 16:00 moet ik weer na VK en als nodig en mogelijk is word ik gestript...
    Daar was ik wel blij mee opzich...
    maar nu dat het zo dichtbij komt, herinenring ik me bij Bryanna dat ik het erg pijnlijk vond en ik zie eigenlijk niet gebeuren dat ik voor morgen 16:00 nog ga bevallen, dus zit er nu eigenlijk best tegen op. Vooral omdat ik heel toevallig gister las ergens, dat ondanks dat het kan, eigenlijk 90% van de gevallen, strippen niets doet, hoogstens voor wat vervelende voorweeen zorgt. Kijk als het echt groot kans heeft op effect wat ik dacht, dan tja moet dan maar. maar nu dat ik las dat de kans eigenlijk heel klein is, twijfel ik of ik het wel wil.

Hoe zoude jullie ermee omgaan, wat zou je kiezen en eventueel wat is de ervaring van mensen die gestript zijn? Gebeurde er toen ook echt iets of had het helemaal geen effect?

Renske

2. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Mijn schoonzusje is nu 1 week en 5 dagen overtijd.
    Ze is dinsdag voor het eerst gestript, er gebeurde niets, beetje lichte krampjes af en toe.
    Vandaag weer gestript.... dat is dus nog evfen afwachten.
    Als het niet doozet wordt ze van het weekend igeleid, dan is ze 2 weken overtijd.

Kortom: bij haar helpt het (tot) nu toe dus niets....

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij mij heeft het geholpen. De eerste keer niet. De tweede keer wel!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    hier heeft het niet geholpen. De volgende gynaecoloog die ik kreeg vertelde overigens dat het meestal niet werkt, enkel bij vrouwen die niet voor het eerst bevallen en echt al een paar cm ontsluiting (3.4) hebben..

5. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Bij mij heeft het wel geholpen. Ben donderdags om 12 uur gestript, en als ik nu terugkijk zijn de weeen om 2 uur 's middags al begonnen. Ik had alleen pas om 3 uur 's nachts in de gaten dat ik weeen had, omdat ik in bad ging zodat die vervelende buikpijn zou afzakken. Dat heb ik geweten ook........... Vrijdags ben ik bevallen.

6. goudje

goudje Lid

4 jul 2007
    52
    0
    0
    hallo,

bij mij heeft het de eerste keer niet geholpen, ik had toen twee centimeter ontsluiting en de gyn heeft me gestript. Ik heb alleen wat lichte buikkrampen gehad en that was it!

De tweede keer, ik had toen ook al weeen, wel heel onregelmatig, heeft het wel geholpen! Toen ze me gestript heeft, is de bevalling echt op gang gekomen, de weeen kwamen al gauw regelmatiger toen en vijf uurtjes later is Julia geboren!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik ben 2 keer gestript, 1 keer door vk en 1 keer door gynaecoloog, heeft hier niks geholpen. Zou het de volgende keer niet weer laten doen, erg comfortabel is het niet he.

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik lees even mee.
    Morgen moet ik rond 16:45 bij de VK zijn, en dan mag ik ook zeggen of ik gestript wil worden. Zo ja, dan doet ze het in het weekend.

9. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Bij de 2e ben ik ook gestript. Viel me reuze mee (deed geen pijn) en het hielp ook.

's ochtends gestript en eind van de middag begonnen de weeen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zelf niet gestript, maar een zwangerschapsgym genoot was op dezelfde dag uitgerekend.
    Een week overtijd heeft zij zich laten strippen, ik heb besloten het niet te doen (overtijd is een familiekwaal hier)..
    De dag erna werd onze kleine geboren. Terwijl bij haar de kleine 13 dagen overtijd werd geboren (en ook nog eens gestript op 10 dagen).

Als je lichaam er niet klaar voor is, helpt strippen niet de bevalling op gang te brengen. Als je lichaam er wel klaar voor is kan het net het laatste duwtje zijn. Maar dan was het natuurlijk gezien ook wel na een paar dagen gestart..

(en ik kon niet eens gestript worden toen, want de kleine was nog niet ingedaald)

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij 1 op de 5 vrouwen heeft dit effect. Ik was gelukkig wél die ene.. Nu moet ik zeggen dat t strippen niet aangenaam was maar gerust wél te doen qua pijn. Ik zou t de volgende x wel weer willen. Ik was 38,6 weken zwanger en had 1 cm ontsluiting al.

12. solsken

solsken Lid

9 mrt 2007
    8
    0
    0
    horeca
    overijssel
    Ik ben vandaag gestript met 40 weken en 3 dagen.
    Had s'ochtends al een deel van de slijmprop verloren en een drukkend gevoel in mijn onderbuik.
    Bij het strippen melde ze me dat de baarmoedermond half verstreken was?!
    Voorwerk dus.....hoop wel dat het nu snel een keer doorzet!

Ik vond het niet prettig en heb daarna wel redelijk veel buikpijn gehad.....geen weeen volgens mij.

Tot op heden heeft het verder nog geen effect.

13. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    ben maandag gestript en het heeft wel veel in gang gezet. Zo heb ik a; 3cm ontsluiting en ben ik de prop verloren. Oke het is een vervelend gevoel maar liever dat 2 minuten dan een week langer lopen. Het heeft trouwens aangetoont dat strippen de zwangerschap met 1 a 2 dagen verkort!
    voor de rest zijn er geen garanties.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Was bij mij niet meer nodig. Begon spontaan me 41 weken.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik ben 3 keer gestript en het hielp niks!

16. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    bij de eerste werd ik gestript, vond het pijnlijk en toen ik de wachtkamer uitliep in het ziekenhuis voelde ik ineens een flinke plop, ik snel naar de wc met mijn moeder en daar was mijn slijmprop met allemaal bloed, ik weer terug naar de gyn. ga snel naar huis zei hij, want het komt zo op gang, we waren met de bus en in de bus kreeg ik al wat krampjes, dus mijn moeder naar de buschauffeur toe om te vragen of hij niet zo hard over de hobbels heen wilde rijden, ivm dat ik lichte weeen had, de buschauffeur begon gelijk te zweten :D en heeft ons bij mijn voordeur afgezet, was wel erg grappig, na een uurtje kwamen de krampjes steeds sneller, maar niet heftiger en uiteindelijk is onze eerste dochter 7 uur na het strippen geboren.

bij de andere twee ben ik ook gestript maar ook gelijk aan het infuus gelegd, kreeg ook al heel snel flinke weeen, dus beidde deden hun werk.

17. acire

acire Fanatiek lid

hoi,
    ik was 41,5 weken zwanger toen ze me op oudjaarsdag gingen strippen.
    ik had nog nergens last van, en volgens de verloskundige hoefde ik nergens op te rekenen omdat het nog zo strak zat.
    al een uurtje erna voelde ik heel lichtjes buikpijn. 's avonds wist ik dat het ging beginnen en na het vuurwerk, kwamen de pijnlijke weeen.
    had rond 6 uur al 5 cm ontsluiting en 1 januari om 10.10 uur is sascha geboren..
    dus je weet maar nooit hoe snel het kan gaan, vooral omdat je al overtijd bent

18. Nath

Nath Lid

24 feb 2008
    13
    0
    0
    Hoofddorp
    Nou gisteren dan toch gestript...vk zei ook dat ik er nog niet zo heel veel van hoefde te verwachten, had nog maar 2 cm ontsluiting en hetw as nog niet echt aan het werken daar binnen. wel hoopte ze dat het het effect had dat het een duwtje zou gegeven om zich te gaan voorbereiden, zodat het niet al te lang meer zou duren nu.

Heb sinds gister wel veel gerommel, maar laat 's avonds en vannacht was het ook weer weg en nu weer wat terug.

Groetjes Renske

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    jammer zeg!

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Weet iemand waarom ze voor strippen kiezen en niet de vliezen breken? Ik word morgen gestript en heb nu 4 cm ontsluiting.

Deel Deze Pagina