verschil strippen en inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mirjamc, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjamc

mirjamc Actief lid

6 apr 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    ik had eigenlijk een vraag.Mij is verteld dat als het mogelijk is,ik met 38,5 weken ingeleid zal worden.Ze had het over de vliezen breken,maar met strippen breken ze immers niet de vliezen,maar maken ze de vliezen los van de baarmoedermond.kan ze misschien toch hetzelfde bedoeld hebben,omdat ze dacht dat ik niet wist wat strippen was.
    is strippen eigenlijk wel een echte vorm van inleiden,aangezien de kans van slagen erg klein is schijnbaar?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Strippen is iets anders dan inleiden. Strippen is inderdaad proberen losmaken van de vliezen van je baarmoederwand. En dat zet soms de bevalling in gang. Bij inleiden wordt of eerst de baarmoedermond verweekt (via gel) en als dat niet nodig is, of als dat gedaan is en er gebeurt verder niets, worden weeenopwekkers gegeven. Als je al wat ontsluiting hebt is het ook mogelijk je vliezen te breken. Allemaal verschillende opties dus.

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik werd ingeleid door middel van gel. Er was ons verteld dat ik die dag nog niet zou bevallen omdat het "meestal" wel een paar dagen duurt voordat gel werkt. Nou ik heb het geweten 1,5uur later was me zoontje eral! Tegen mij zeiden ze dat infuus sneller werkt, ik ben blij dat ik dat niet heb gekregen, want ik wil niet weten hoe snel me zoontje er dan was uitgekomen!

4. Helena1

Helena1 Lid

26 mrt 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    Ik ben de dag voor mijn bevalling gestript. Maar ze kunnen ook je vliezen breken als je genoeg ontsluiting heb. Je heb ook zo'n 1.5 cm tot 2 cm nodig om te strippen. Maar waarom zo vroeg inleiden of strippen. Dat gebeurde bij mij pas met 41 weken.

5. mirjamc

mirjamc Actief lid

6 apr 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    ze gaan me inleiden,omdat ik een hele hoge bloeddruk heb en ook constant eiwit in mijn urine.ben al 2 x opgenomen vanwege zwangerschapsvergiftiging.Nu lijkt het even rustig,ookal heb ik wel constant eiwit erbij zitten.Ze willen het risico niet lopen dat het alsnog misgaat.Vandaar nu al.

6. Helena1

Helena1 Lid

26 mrt 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    ja dat is dan wel begrijpelijk! nou voor als het zo ver is! succes.

7. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik ben met 38 weken al ingeleid. Ze wouden de kleine niet te groot hebben, achteraf was me zoontje klein dus had ie makkelijk nog even kunnen zitten, maar we mochten nu al eerder van hem gaan genieten!

Deel Deze Pagina