Hoi allemaal, Ik weet nog dat ik voor de bevalling van onze dochter ineens de hoeslakens van de bank MOEST halen, wassen en strijken, heb me helemaal in het zweet staan werken dat weekend. Op maandagavond is onze dochter geboren. Ik ben wel erg benieuwd of jullie achteraf zoiets hadden van; goh, dat was toch wel een 'teken' dat de bevalling eraan kwam???
we hebben die avond een diepgaand gesprek gevoerd over familieperikelen...., om 3 uur zijn mijn vliezen gebroken........ ik heb altijd het gevoel dat het invloed heeft gehad, maar geen nesteldrang dat heb ik bij mijn eerste nooit gehad haha
NOu bij mij was het zo bizar! Ik was 35.6 En die dag heb ik ALLES in huis gedaan! Echt alles schoongemaakt van boven naar beneden en de tas voor mij en de baby ingepakt.. Ging slapen en 3 uur later begonnen de weeen!
echt helemaal nergens aan finale wk gekeken tot half 2 buiten gezeten met de buren en om 4 uur wakker van de weeen was wel kort nachtje haha en nesteldrang heb ik hele zwangerschap gehad
Om 5 uur zei ik tegen mijn man dat we iets lekkers te eten gingen kopen in de supermarkt, want ik had honger! Rond 6 uur thuis, half 7 was het eten klaar en braken mijn vliezen! Achteraf gezien had ik al maanden niet echt honger meer gehad, omdat er een babykontje in mijn maag drukte . Mijn man zei toen nog, ik had het kunnen weten, hahaha.
's avonds een hele drukke baby in mijn buik. de volgende ochtend bij het opstaan braken mijn vliezen (3 weken te vroeg)
Ik had die zondag overdag lichte rugpijn en een soort ongesteldheidsgevoel. Ik weet nog dat ik hoopte dat de rugpijn geen voorteken voor rugweeën was Bij het naar de wc gaan zat er telkens slijm met een beetje bloed in op het wc papier. Verder merkte ik er weinig van. Dus uh, ik merkte het aan wat slijmverlies met bloed erin (slijmprop nooit gezien, dus denk in delen verloren) en ongesteldheidskrampjes.
bij de eerste: nix. 's avonds na het eten krampen die steeds sneller kwamen en weeen bleken te zijn. bij de tweede: hele ochtend harde buiken en krampen die erger waren dan de weken ervoor. 's middags zette het door.
Hey Fem, ja ik heb het hele huis die dag nog eens grondig schoongemaakt. En alles klaar gezet. Ben die nacht er op bevallen.
Op vrijdag hadden wij de crematie van de opa van mijn vriend waar ik persee bij wilde zijn! Iedereen zij 's avonds, 'nou, nu mag het wel komen he', mijn vriend en ik hadden beide zoiets van, ppff nog even 1 nachtje slapen hoor na alle emoties van de dag! En de volgende dag moest en zou ik het hele huis nog stofzuigen. boodschappen doen, rondje wandelen terwijl er een hittegolf gaande was in NL. Mijn vriend moest persee de zolder in de schuur nog opruimen, zweten!! Toen ik klaar was met stofzuigen rond 17:00 uur, kreeg ik wat steekjes, rond 18:00 uur begonnen de echte weeen en om 0:10 is ze geboren! Ik had die dag al wat ongesteldheidskrampjes en ik denk doordat ik de hele dag bezig ben geweest dat het niet direct heeft doorgezet of dat ik er verder weinig van gemerkt heb. Maar dat was eigenlijk de enige schoonmaakwoede/nesteldrang die ik in mijn hele zwangerschap gehad heb dus dat was voor mij wel een teken aan de wand achteraf gezien.
Op de dag voordat mijn bevalling begon ben ik nog met een goede vriendin op het terras geweest (was midden in de zomer met een hittegolf), die avond hebben we nog buikfoto's gemaakt. Ik moest per se alle foto's maken die ik in mijn hoofd had zitten. Later die avond ben ik samen met mijn man en hondje naar het bos geweest. Dit deden we elke avond. Maar die avond liep ik snel!! Wow ik had weken niet meer zo snel gelopen. Mijn man keek me regelmatig aan of het wel goed met me ging hahahahaha. Die nacht die erop volgde werd ik om 3.50 uur wakker van de eerste weeen. De dag erop is mijn mooie meisje geboren. Ik was toen 41,5 dagen zwanger.
Dat ik tot van 36 weken tot 41 weken alles fluitend aankon en op de dag voor de bevalling alleen maar kon huilen en niks meer zag zitten.
bij de 1e aan nix (vliezen braken ineens) bij de 2e aan nix ( had meteen fixe weeen) bij de 3e aan nix (werd ingeleid) bij de 4e aan het verliezen van veel slijm/bloed dag voor echte weeen begonnen
Niks gemerkt! Ik heb ook totaal geen last gehad van nesteldrang. Pas toen het vruchtwater spontaan gebroken was bij 35w4d had ik zoiets van oh.. het zou wel eens kunnen beginnen. De middag erna is onze kleine mup geboren, met 35w5d en een geboortegewicht van 2310 gram, nu hopen dat de kleine snel met ons mee naar huis mag!!
bij mijn eerste kreeg ik ongelofelijke nesteldrang en 's avonds ben ik mijn slijmprop verloren en 12 uur later was hij er...
de dag voordat 's ochtends mijn vliezen braken kon ik werkelijk niks en niemand om mij heen verdragen. Ik wilde rust en even in mijn eigen wereldje zijn.
De avond voordat mijn vliezen braken waren we op de koffie bij mijn schoonouders. Hun hond kwam normaal altijd heel even bij me liggen en daarna was het goed. Nu bleef de hond de hele tijd zeuren en aan mn buik snuffelen. Deed tie anders nooit haha. De volgende ochtend om 8.30 braken mn vliezen en om 16.00 zijn mn 2 mannetjes met een spoedks geboren! Nesteldrang had ik met vlagen dus daar keek ik niet van op. Wel was ik dat weekend flink chago haha
Op zondag gingen we uit eten in een pannenkoekenhuis. Mijn neefje hoefde niet meer en ik heb zijn eten erbij opgegeten. Man wat had ik een honger! Ook moest ik nog een buikfoto hebben! 's nachts om 3.00 uur kreeg ik de eerste wee! Achteraf gezien was het vele eten een teken dat mijn bevalling zou beginnen, hamsterennnnnnnnnn
Heb die dag voor dat de weeen begonnen alle keukenkastjes uitgesopt . En ik maar volhouden dat het geen nesteldrang was . Om middennacht braken mijn vliezen en begonnen de weeen. 2 1/2 week te vroeg.