Toch borstvoeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door steenbokje, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hallo dames,

Vanaf dat ik wist dat ik zwanger was heb ik geroepen dat ik geen borstvoeding ga geven. Ik moest er niet aan denken dat gepruts aan m'n borsten. Ik dacht gewoon lekker flesje en geen "gedoe". Plus het feit dat ik mijn man ook graag een flesje wilde laten geven. Nou weet ik dat hier de meningen sterk over verdeeld zijn ;) maar dit was nou eenmaal mijn standpunt.

Een paar weken geleden bekroop me toch het gevoel dat ik er misschien spijt van zou krijgen als ik het niet op z'n minst zou proberen. Maar omdat mijn man steeds zo trots verteld hoe hij er straks naar uitkijkt om de kleine ook het flesje te geven had ik het gevoel een beetje weggedrukt.

Nu het volgende; sinds het weekend komt er vloeibare melk uit mijn borsten, ontdekte het tijdens het douchen, voorheen waren het nog plakkerige wit/gele bolletjes. Klinkt misschien heel stom maar ik was zo trots dat daar melk uitkwam. Toen kreeg ik zo sterk het gevoel dat ik toch borstvoeding wil geven en dat gevoel laat me niet meer los. Heb nu de afgelopen dagen veel informatie opgezocht over borstvoeding. En wil eigenlijk sowieso proberen om de eerste 4 tot 6 weken borstvoeding te geven. Het lijkt me ook gewoon zo makkelijk, altijd voeding bij je, geen gedoe met flesjes en poeder ed. Kindje huilt, hoppa aan de borst en lekker drinken. (Dat ik een periode van 4 tot 6 weken aan wil houden, is omdat ik daarna wil gaan afbouwen zodat als ik weer ga werken ik op flesvoeding zit en ik echt niet wil gaan kolven, daar zullen ook de meningen over verdeeld zijn, maar 4 tot 6 weken bv is beter dan helemaal geen bv). Maaaaaar nu voel ik me zo schuldig tegenover mijn man, dat hij dus die eerste 4 tot 6 weken geen flesje kan geven :( Voor mijn eigen heb ik denk ik al een besluit genomen en wil gewoon dat ze aangelegd wordt na de bevalling. Maar toch knaagt het een beetje. Weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil maar moest het toch even kwijt.

2. Sempje

Sempje Niet meer actief

Anders laat je hem na de eerste weken toch 1 keer per dag een flesje geven en dat jij die voeding dan afkolft?
    Als je kindje de borstvoeding eenmaal goed beheerst, dan is het echt niet erg om daarnaast een flesje te geven. Ook handig voor straks met afbouwen, als je kindje ook al uit de fles kan drinken!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gewoon proberen stoppen kun j altijd ;)
    Mijn man is juist altijd trots als ik bv geef:D bespreek het gewoon meid. Het is t beste wat je voor je kindje kan doen dus dan zal hij dat toch ook begrijpen? Hij kan nog veel dingen doen met zijn kindje straks,

4. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Ik zou het met je man er over hebben! Hij zal je heus wel begrijpen, als dit voor jou het beste voelt? Moet je het vooral doen! Hij zal straks trots toe kijken hoe jij de borst geeft aan jullie kleintje! Hij kan weer andere dingen doen bij jullie kleintje!

5. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het helemaal eens met de anderen!! En ik weet zeker dat hij het ook zal begrijpen als je het uitlegt. De optie van het kolven en met de fles voeden vind ik wel slim! Heb jij af en toe vrij en krijgt je kindje toch de borstvoeding. Succes!:)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar dat kolven kun je de eerste tijd nog niet doen, je bv zal eerst moeten stabiliseren ;) het beste is om alle voedingen live te geven

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dat heb ik nou nog nooit gehoord, dat een vrouw geen bv wil geven omdat haar man anders geen flesjes kan geven?? En wat is er mis met eens te kolven?
    Ik heb 10 maanden borstvoeding gegeven en mijn man heeft nadien nog heel veel flesjes mogen geven, ik stond erachter om de borst te geven omdat het het beste is voor de baby en uiteraard veel goedkoper en geen gedoe met flesjes en steriliseren.

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Bedankt dames voor de reacties. Mijn man zegt ook dat het mijn beslissing is, hij heeft er gelukkig ook begrip voor. Maar vond het zelf zo vervelend omdat ik bijna 9 maanden heb geroepen ik geef geen bv, daar begin ik niet aan! En me dan nu op het laatst toch bedacht heb ;)

mano82 Dat heb ik nou nog nooit gehoord, dat een vrouw geen bv wil geven omdat haar man anders geen flesjes kan geven?? En wat is er mis met eens te kolven?

Mano dan heb je het denk ik verkeerd begrepen, ik zeg niet dat ik geen bv wil geven omdat mijn man perse een flesje wil geven. Ik wilde gewoon om bovengenoemde redenen geen bv geven, dat was mijn eigen standpunt, los van dat mijn man dan ook een flesje kan geven, dat is een bijkomstigheid. En er is niks mis met kolven.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je zit er zelf gewoon meer mee omdat je denkt dat je je man iets te kort doet toch?

Nou dat is juist ontzettend lief van je....!

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Precies lov daar zit het knelpunt ;) dat is alles! Dankje

11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Heb het er over met je man,en ga het gewoon proberen!kolven is niet mijn favoriet,maar voor velen wel te doen,met een flesje geven word geadviseerd 6 weken te wachten zodat de baby de techniek van de borst leeg drinken goed onder de knie kan krijgen.en zoals je zegt beter 6 a 8 weken wel borstvoeding dan helemaal niet!goed dat jezelf aan het inlezen bent,heb je de site borstvoeding.com al ontdekt?hier kan je veel vinden over borstvoeding evt problemen ermee en hoe je af kunt bouwen als je dat wil. Suc6 ermee het is echt heel fijn om te weten dat je kindje groeit op jou melk.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou dan zeg ik....geef jij lekker bv straks. :D je zult ervaren hoe mooi dat het is om te doen.

Vooral ook erg handig terwijl vele denken dat het allemaal maar lastig is.

Ik kan zelf iig niet wachten om het voor de laatste keer te mogen gaan doen.

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb echt veel respect voor je beslissing! En ik hoop van harte dat het lukt en dat jij en de kleine er echt van kunnen genieten samen.

Ik sta er hetzelfde in als jij in het begin. Ik voel me daar soms een beetje schuldig over maar het staat me zo tegen. Het is prettig te weten dat dat misschien nog verandert. ;)

14. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier geef ik alleen live bv en mijn partner vond het wel jammer dat hij geenflesjes kon geven maar hij is juist super trots dat ik nog steeds bv geef.En vanaf dat onze zoon 6maand ik kan mijn mam af en toe fruit of warme prak geven nou dat vind hij helemaal geweldig. Dus de tijd voor de mannen komt wel ;)

15. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Ik zou toch opletten met al meteen van de eerste dag/ week flesjes (gekolfd) te gaan bijgeven zodat de baby geen speenverwarring krijgt. Sommige babietjes kn perfect beide aan, maar niet altijd. Is idd sneu voor je man dat hij niet het eerste flesje kan geven en dat een paar weken zal moeten uitstellen, maar hij kan zo veel andere dingen met het ukje doen, luiers verversen ;), badje geven, knuffelen, wandelen, boeren, ... Dus daar zou ik me (en hem) proberen overzetten.
    Borstvoeding is idd iets exclusief voor de mama, maar dat is zwanger zijn ook hé ;)

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Klopt en het lijkt me gewoon zo bijzonder om mijn eigen kindje zelf te kunnen voeden. Als het goed gaat en lukt geef ik sowieso de eerst 4 a 6 weken live bv en daarna zie ik wel ;)

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Grappig hoe je lichaam werkt hè steenbokje?
    Ik vond het idee van borstvoeding maar vreemd. Ken die functie niet van m'n borsten :< en als ik er naar kijk denk ik, hoe kan daar nou melk uit komen :(
    Maar sta er nu zo in dat ik het wil proberen, maar niet koste wat het kost.
    Grappige is dat mijn man zwaar voor borstvoeding is :) Dit terwijl ik denk, als ik de fles geef, kan hij er ook in de nacht uit om de kleine eten te geven hahahaha!!!! :D

Maar goed, conclusie: ik ga het proberen, functie is er niet voor niks ;)

18. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    That's the spirit :)

Het is zo een mooie ervaring, en ik herken je dubbele gevoelens. vond het ook jammer voor mijn man. maar hij was nog zo trots (en bezorgd) bij de borstvoeding. het is ook zo bijzonder :)

Binnenkort hopelijk 3e x. ga er zo hard van genieten :)

19. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Inderdaad Siertje je lichaam en moeder natuur stomen je echt wel klaar voor alles haha ondanks dat je er in het begin misschien anders in staat. Ik ga het ook proberen maar net als wat jij zegt niet koste wat het kost. Mijn man mag er 's nachts toch uit hoor, kan hij haar halen en dan aan mij geven :p Verheug me echt op alles!!

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Das een goeie!!!! Hahaha!!!! Ga dat hier ook opperen, gedeelde smart is halve smart :p :D ;)

Deel Deze Pagina