Eerste menstruatie na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Indy89, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

Helaas geen eisprong gevonden na mijn curettage maar nu toch 28 dagen na de curettage ongesteld.. teminste.. sind gister menstruatiekrampen en aardig wat bruine afscheiding maar nog geen helder bloed.

Hoe was jullie 1e menstruatie? Was die normaal of heftiger?

Ik heb altijd een korte en lichte menstruatie gehad, ben benieuwd hoe het nu gaat lopen.

Ben erg opgelucht dat ik ongesteld ben geworden, gek he!
    De 28e heb ik een controle afspraak bij de gyn. Maken ze dan een echo? Ook als de menstruatie al is geweest?

Groetjes Indy

2. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik ben daar ook wel benieuwd naar. 17e verloor ik het vruchtje na cytotec. Ik ben erg benieuwd wanneer de menstruatie komt en hoe het zal zijn. Mijn gyn zei dat het heftiger dan normaal kan zijn.

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Wat fijn dat je na 28 dagen weer ongesteld was! Teken dat alles weer functioneert.. Tenminste dat gevoel had ik wel toen ik weer ongesteld was. Het duurde alleen wel 6 weken voor ik weer ongesteld was, 43 dagen. Ik hoop niet dat mijn cyclus nu zo onregelmatig blijft.. Mijn gyn zei ook dat de menstruatie heftiger kon zijn maar dat was in mijn geval niet zo, gewoon net als anders.

4. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Wat vervelend dat je een miskraam mee hebt moeten maken, sterkte!

Na mijn miskraam was ik erg bang voor de menstruatie, omdat ik overal had gehoord en gelezen dat die erg heftig kon worden. In sommige gevallen nog erger dan de miskraam zelf. Bij mij viel het heel erg mee, en ik was erg verbaasd dat het zo snel ook weer voorbij was.

Ik was ook echt aan het wachten op die menstruatie! Aan de ene kant hopen dat ik weer zwanger was, en dat hij zou uitblijven. Aan de andere kant hopen dat het door zou breken en dan de bevestiging krijgen dat alles weer normaal zou werken.

5. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Bij mij was de menstruatie na de curettage ongeveer hetzelfde. Bij de nacontrole heeft mijn gyn wel een inwendige echo gemaakt. Daarmee heeft ze gekeken of het baarmoederslijmvlies weer netjes aan het opbouwen was en ze op de echo niets geks zag.

Overigens was ik ook "blij" dat ik weer ongesteld was, dat gaf mij het gevoel dat mijn lijf nog functioneerde.

6. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

Door ongesteld te worden sluit je voor je gevoel de "zwangerschapsellende" af en kan je weer door naar de volgende ronde:)

Hier zijn net wel de sluizen open gegaan (als je begrijpt wat ik bedoel). Meer kramp dan normaal, maar is goed te doen!

Ik ben een besloten clubje begonnen onder de naam: zwanger worden na een miskraam 2016

Als er meer meiden behoefte hebben om hier over door te kletsen kunnen we daar door kletsen.

Groetjes

7. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Hey indy. Ik kreeg 26 dagen na curettage (35) dagen na cytotec 1 dag bruin 1 dag rood, 1 bruin. Toen nog 2 dagen slierten bruin en soms buikpijn. Twijfelde toen of mssn innesteling was ongesteldheid. Volgens de verloskundige geen menstruatie. Op 31 december normaal ongesteld geworden.dit was 35 dagen na die bruine dagen.
    Gebruik geen ovulatietesten. Bekend met cyclus rond 31 a 32 dagen.

Hoop voor jou dat bruin overgaat in rood. Dat geeft inderdaad opluchting. Ik heb in december rare kwaaltjes gehad. Nu na duidelijke ongesteldheid is de spanning uit mijn lijf.

8. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Na mijn eerste curettage werd ik ook gewoon normaal ongesteld.. niet extra veel pijn ofzo.. maar ik zou zeker wel bij de nacontrole een echo vragen.. ik heb nog 4 maanden rond gelopen met restweefsel van na mijn curettage en als er eerder een echo had geweest had ik er veel eerder achter gekomen.. dus de extra echo zou ik zeker doen al is het maar om het 100% zeker te weten. Maar de menstruaties na bijde curettages was voor mij ook gewoon normaal geen extra pijn of klachten.. ze duurde zelfs wat korter dan mijn normale ongesteldheid..

9. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na mijn miskraam een week later gecontroleerd of mijn baarmoeder schoon was.
    Maar na mijn miskraam niet ongesteld geworden maar meteen zwanger.
    Nu vandaag precies hetzelfde termijn als mijn vorige miskraam.
    Dus het is extra spannend!

Hopelijk ben je snel zwanger.

10. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tips een jullie ervaringen.

Wat fijn om te lezen dat er een aantal weer zwanger zijn!

Sinds vanmiddag bloed ik flink, ik heb heel de tijd dat ik naar de wc moet voor de grote boodschap:p! Maar dit zijn de krampen en ik neem ze voor lief!

Voel me zo opgelucht dat ik aan het resetten ben! Ga na de menstruatie weer starten met ovulatietesten en dan hoop ik dat ik snel weer zwanger ben♡. Ga er proberen niet elke dag mee bezig te zijn, maar iets zegt me dat dat gevoel niet tegen te houden is!

11. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Ik heb 10 december curettage gehad, ik heb daarna bijna 3 weken af en aan bloed/bruinverlies gehad. Wel gewoon na 30 dagen weer een gewone menstruatie, zo was het qua hoeveelheid en hoeveel dagen. Inderdaad ergens had ik de hoop dat ik direct zwanger zou zijn, al was die kans erg klein, maar erg blij te merken dat mijn lichaam goed hersteld was. Tenminste dat dacht ik, want op dag 11 van deze cyclus had ik in 1 keer weer bloedverlies bij het afvegen... ? Ik begrijp er niets van, gisteren en vandaag ook elke keer een beetje. Geen menstruatie hoeveelheid, lijkt op de bloedingen na de curettage. Ik hou het even in de gaten en ga anders ook nog terug naar gyn. Ergens hoop ik wel dat mijn eisprong gewoon doorzet komende week... Baal ook wel weer een beetje, was blij dat ik van dat checken elke keer af was...

12. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hoi MvM,

Wat rot dat je nu weer wat bloedingen hebt! Ik had tot 2 weken na de curettage bruin verlies(kleine beetjes), toen twee weken niks en nu een normale menstruatie. Tot nu toe dan.

Ik hoop dat je ondanks de bloeding toch een eisprong krijgt! Anders snel de gyn bellen, zou ik eigenlijk nu al doen... Krijg jij geen nacontrole?

Gebruik jij ovulatietesten? Ik ga maandag weer beginnen met ovulatietesten en temperatuur hou ik sinds 2 dagen bij.

Sterkte!

13. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Nee heb geen nacontrole, was in eerste instantie niet nodig. Misschien nu wel, maar kijk het nog even aan. Heb namelijk elke week testen gedaan en deze was ook na mijn menstruatie pas negatief. Dus ga er dan wel vanuit dat het echt weg is, inclusief dat ik wel normale menstruatie heb gehad.
    Gebruik geen ovulatietesten, nooit gedaan eigenlijk. Gewoon lekker regelmatig aan de gang :D ... heb geen behoefte om er zo duidelijk mee bezig te gaan en voel altijd duidelijk mijn eisprong.
    Jij ook sterkte!

Deel Deze Pagina