hoi mijn dochter is nu bijna 9 maanden en ik vraag me af of ze een beetje traag is met bepaalde dingen. ze zit nog niet ook niet als ik haar neerzet, ja heel even en dan valt ze om. ze kruipt niet maar trekt zich alleen een beetje naar voren. ook kan ze niet uit een tuitbeker drinken. met praten leert ze wel al bepaalde wooren en ze klapt ook al in haar handjes en ze zwaait al.maak ik me nu te snel druk of had ze die dingen al moeten kunnen? want ik kan haar ook nog niet in een gewoon autostoeltje zetten of fietszitje of de winkelwagen, maar ze begint toch wat groot te worden voor de maxi cosi.
Je zult nog versteld staan hoe snel ze leren , Sara deed helemaal niets toen ze 9 maanden was , zelfs nog niet alleen zitten en nu doet ze alles , ze kruipt razendsnel ze gaat zelf zitten en staan , ze loopt zelfs al alleen en dat in een kleine 2 maanden tijd , dus maak jezelf niet druk en gewoon lekker oefenen met je kleine meid ....
ik vind dat ze heel erg veel leren in de laatste 2 maanden. I kan Daan echt niet bijhouden iedere keer zie je weer iets nieuws
ik zou me niet te druk maken als ik jou was, het ene kind ontwikkeld zich sneller dan het andere en ook het verschil in wat het eerste ontwikkeld is groot. De ene brabbelt meer en zit niet en dan andere loopt bij wijzevan spreken al. Het komt wel! als je je toch zorgen maakt kun je evem bij het cb navragen wat zij vinden!
Najah mijn mannetje doet de dingen die jouw meisje niet doet.. Maar doet de dingen die jou meisje weer wel doet.. niet! Maak je maar geen zorgen hoor
haha ja het verschilt natuurlijk per kind, af en toe kan ik me te druk maken het komt allemaal vanzelf wel.
Ik denk ook dat we ons niet te druk moeten maken! Laura is erg vlot met alles! Ze kan al zwaaien, in der handjes klappen, rechtop zitten, rechtop staan (tegen iets aan) en kruipen. Maar geloof me, ik moet de hele dag achter der aan! Ze kruipt overal op en in! Dus geniet er maar van zolang het duurt!
haha en wat deed ze vanmorgen ze ging zowaar uit zichzelf zitten in de box! vond het wel eng het ging zo wiebelig.
Volgens mij heb je snel het gevoel dat je kind trager is met dingen, omdat een hoop moeders altijd graag opscheppen over wat hun kindje wel kan. Goh, kan die van jouw dat nog niet? Veel hebben het eerder over wat hun kind allemaal wel kan, dan wat hij nog niet kan.
ieder kind is idd anders mijn zoontje deed alles heel snel voor zijn 6de maand kroop hij en stond hij en liep hij langs de tafel hij is nu bijna 13 maandenen zeg helemaal niks jah echt het baby geluid en heel af en toe heb ik het idee dat ie mama zeg maar ff op het verhaal terug te komen mijn beste vriendin heb ook een zoontje die is nu bijna 11 maand die doet ook helemaal niks maar als we hun vergelijken zeg thijs bv al woordjes maar ook al 1 maand of zo zo zie je dat iedereen ze ding heeft jesse deed dan alles heel vroeg maar ik heb niet het idee dat ik de afgelopen 4 maanden iets nieuws heb gezien het komt allemaal wel geniet er van liefs kaat
Mijn zoontje doet hetzelfde als jouw dochter: brabbelen, in handjes klappen. Hij kan wel zitten, maar ik doe wel kussens als ruggensteuntje in zijn rug. Hij valt ook weleens om. Hij ligt niet graag op zijn buik, en als hij op zijn buik ligt doet hij niet zoveel als jouw dochtertje. (Hij kan dus ook niet kruipen.) Het KDV vindt dat ik me zorgen moet maken omdat hij niet kruipt. Ik vertelde dit verhaal aan het CB. Het CB zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken. Ik vertelde dit weer aan het KDV. Het KDV spreekt het CB weer tegen, en zeggen dat hij in vergelijking met andere kindjes achterloopt. Alsof het CB ook niet dagelijks kindjes ziet. Anyway, mijn zoontje doet eigenlijk niet veel meer dan brabbelen, klappen en zwaaien
Helemaal mee eens. Je krijgt dus een vertekend beeld. (Ik betrap mezelf erop dat ik het ook doe, moet ik zeggen. )
Amy is nu ook 8 1/2 maaden en ze kan ook nog niet zitten en ze trekt zich ook naar voren i.p.v. kruipen... Uit een beker drinkt ze ook niet, dus ik was er ook al bang voor dat ze een beetje traag is, maar gelukkig ben ik niet de enigste. Het komt allemaal wel goed....
sommige baby's kruipen niet eens want die slaan dat gewoon over. Ik denk dat je je pas zorgen hoeft te maken dat als je kind bijvoorbeeld anderhalf is en dan nog niet kruipt of iets dergelijks. onder het jaar maakt het volgens mij niet veel uit. het is ook vaak zo dat als je kindje lichamelijk iets 'langzamer'is dat ze dan wel wat meer taalvaardiger zijn en andersom. het komt allemaal wel vanzelf!