Hoi meiden, zoals de meesten van jullie wel gelezen zullen hebben, was ik in mijn laatste topic erg ongerust ivm eiwitten in mijn urine en hoge bloeddruk. Nou hier volgt mijn verhaal. vergeef me spelfouten, grammaticafouten en luiheidsfouten, want ik ben door een echte hel gegaan. Nou zaterdag 2 weken geleden meldde ik me bij het gelre ziekenhuis in mijn woonplaats Apeldoorn. Voor de uitslag van mijn urine (eiwit-onderzoek 24uurs urine). De mededeling was: Sorry Amber maar we houden je gelijk hier, het ziet er niet goed uit, je bloeddruk is te hoog (op dat moment 180/90) en je hebt 5 gram eiwit in je urine. het bloedonderzoek wees gelukkig niet op HELPP-syndroom maar alleen op pre-eclampsie. En ja, ik moest dus opgenomen worden en dat vond ik vreselijk maar ik besefte dat dat het beste was voor mij en de baby. De eerste dag van opname kreeg ik gelijk een infuus in (Ketensin ofzo heette het medicijn) om de bloeddruk te verlagen. Heel gedoe want ik schijn heel moeilijk te prikken en er moest een anesthesist bij komen om mij goed te prikken. Nou dat infuus sloeg niet voldoende aan dus startte ik met 3 (!) andere medicijnen, Aldomed, Adelat en dus dat infuus, en nog een pilletje Labetalol (oranje). Nou dat sloeg aan en mijn bloeddruk bleef lekker onder controle. De eiwitten in mijn urine bleven helaas stijgen maar ik voelde me die eerste dagen nog prima. Mijn ouders waren elke dag bij me en reden tegen wil en dank met me naar de rookruimte in een rolstoel, omdat dat mijn enige ontspanning was (moest de hele dag plat op bed liggen). Ik had niet echt klachten behalve heeeel veel vocht en zware spierpijn (DACHT IK!) in mijn bovenbuik en trekkend naar mijn rug. Achteraf waren dit mijn leverwaardes die er niet goed uitzagen! Elke dag werd er toxlab geprikt bij mij om te kijken hoe mijn bloedplaatjes leverwaarden en nog wat dingetjes waren. Nou die beruchte ochtend (afgelopen vrijdagmorgen) kwam de gyn mijn kamer binnen met de mededeling of ik mijn ouders wilden bellen, slecht nieuws dus. Nou ik mijn ouders gebeld die waren er gelijk (allebei net vakantie, god zij dank!) Toen zij er waren kwamen er ineens twee ambulancebroeders mijn kamer binnen. Ik lachte en zwaaide vrolijk en zei nog: "U zit hier verkeerd hoor!" Die broeders keken heel raar op en vroegen of ik niet mevrouw F. was. Ik knikte verbaasd, nou die kwamen me halen dus, ik moest met spoed over naar het UMC in utrecht want mijn bloedwaardes waren weer veel slechter en ik had ZWARE HELPP! Mijn moeder mocht mee in de ambulance, maar besloot toch gelijk met mijn vader te reizen. Ik kreeg een infuus Magnesiumsulfaat om te voorkomen dat ik een epileptisch insult zou krijgen onderweg naar het UMC. Ik was over mijn toeren, alles ging toen heel snel. Ik werd met loeiende sirenes per ambulance vervoerd over de vluchtstrook naar het UMC. Daar aangekomen gingen we naar het WKZ, Wilhelmina Kinderziekenhuis, hoort ook bij het UMC maar ligt ertegen over. De pijn in mijn maag was intussen zo erg dat die 8 paracetamol per dag die ik vanuit Apeldoorn al kreeg het niet meer konden stoppen. Pas toen ik kruipend over de grond ging van pijn besefte ik hoe ziek ik was, en dat dit geen spierpijn was. Dat had de arts me ook uitgelegd in het WKZ. Nou zaterdagochtend 1 december was het zover. 3 gynecologen aan mijn bed, met mijn bloedwaardes. Nu MOEST er ingegrepen worden, de baby deed het nog goed godzijdank maar ik ging zeer snel en zwaar achteruit, ik zou deze ochtend nog ingeleid worden. Eerst werd ik naar de verloskamer gereden waar ik onderzocht werd op ontsluiting. Dat had ik nog niet. Omdat ze geen zin hadden een vaginale bevalling van urenlang in te leiden werd een keizersnede gepland. Ze gingen eerst kijken of het met een ruggeprik ging. Als dat niet zou aanslaan moest in onder gehele narcose. Nou ik naar de OK, mn moeder mocht bij de keizersnede zijn. Gelukkig ging de ruggeprik goed, heel warm gevoel, 2 spuitjes 1tje voor de verdoving en 1 was dan de ruggeprik. Toen moest ik gaan liggen en duurde alles heel lang maar godzijdank had ik geen maagpijn meer! Toen ik vroeg wanneer ze gingen snijden zeiden de chirurgen dat de baby al binnen een paar minuten geboren zou worden! Ze hielden hem heel even omhoog en toen ging ie gelijk naar de kamer ernaast waar hij door een kinderarts onderzocht werd. Mijn kleine mannetje van 31 weken en 3 daagjes oud! Godzijdank ademde hij zelfstandig. Hij kreeg een heel lief lichtblauw mutsje op en in 2 warme doeken mocht hij heel even bij me liggen, het leken nog geen 2 seconden toen moest hij alweer weg, maar ik rook hem, ik zag hem, hij was zo klein, ik herkende hem gelijk, echt waar de tranen beginnen nu weer te vloeien als ik dit typ want mijn Jesse-Dean was geboren! Het mooiste kereltje op de aarde! Hij woog 1295 gram en was 39,5cm. Een beetje dysmatuur dus voor de leeftijd van 31w3d, maar hij ligt nu op de NICU van het WKZ en doet het heel goed! Vandaag heb ik voor het eerst ge-kangeroed met hem! Dan ligt hij tussen mijn borsten met een warme deken over hem heen, en dat is echt het allerfijnste gevoel dat er is. Al is hij nog zo klein en teer, hij doet het HEEL ERG GOED! Nu ga ik mijn bedje weer in, sorry, lig nog steeds in het WKZ. Morgen ben ik weer even online, ik zal mijn adres door willen geven en ziekenhuis telefoonnummer via PB, wie dat voor me wil doen GRAAG! Dan PB ik morgen de gegevens en kunnen anderen kaartjes sturen of bellen, want dat vind ik heel erg leuk! En mijn gegevens hier zo openbaar neerzetten vind ik nix! Nou meiden meer volgt en foto's zodra ik thuis ben want kan ze hier niet openen vanuit mn hotmail. Meer volgt
Meis van harte met je zoon! PB mij maar hoor, dan komt het helemaal goed! hoe gaat het nu met jou? Kus van een mede Januari mama!
ppff wat een zware periode zeg!zat je niet mee! meid ben blij dat alles goed is gegaan met de kleine en met jou! en alsnog Gefeliciteerd met je zoon!!
Jullie kunnen roxyrox9 vast PB'en die heeft mijn telefoon nummer in het ziekenhuis dus kan ik gebeld worden, morgen mijn adres voor kaartjes. Dank je wel alvast, en bellen mag ook hoor vind ik heel leuk! xxx
Jeetje meid, wat een verhaal! Ik moet je wel feliciteren met je mooie mannetje, en een hele mooie naam! Jesse Dean Ik ben echt blij dat het ook goed met jou gaat, want dit soort dingen kunnen ook flink fout aflopen! En zo'n klein mannetje, zo bijzonder! Echt, ik ben blij dat het een goede afloop heeft en dat alles goed gaat, dat hij maar heel snel naar huis mag ! Hele dikke zoen -X- en veel sterkte met alles! Groetjes, Mirella
Goh, wat een heftig verhaal! Gefeliciteerd met je zoon en wat een mooie naam! 8) Groetjes, van een plaatsgenote en januari-mama
Heej meis,dat is ff schrikken zeg! Van harte gefeliciteerd met je prachtige zoon Mooie naam! Veel sterkte nog saampjes.. Liefs Dais.. -x-
Wat een verhaal! Dat is niet niks wat je hebt meegemaakt. Heel fijn dat je mannetje het zo goed doet! Gefeliciteerd en lekker genieten van hem!
hoi meis jeee wat heb je in spanning gezeten en wij ook we hebben elke dag wel aan je gedacht en eindelijk krijgen we dan een gelukkig goed bericht je hebt een prachtige zoon gekregen hoop dat je kleintje het goed blijft doen en lekker snel naar huis mag en jij natuurlijk ook dat je maar snel mag opknappen want ik kan niet wachten om de foto's van je kleine mannetje te bewonderen je mag mij ook pben krijgen jullie een geweldig mooie kaart van me dikke knuffel nathalie
Van harte gefeliciteerd! Ik zat me al zorgen te maken om je omdat ik je al een tijd niet meer had gehoord. Gelukkig is alles goed gekomen! Prachtige naam en vast ook een prachtige zoon, geniet ervan! Dikke knuffel Dayenne
Jeetje meis, wat een verhaal! En wat een mooi einde! We waren hier met zijn allen zo bang dat het hardstikke mis was gegaan dat het fijn is te lezen dat je een prachtige zoon hebt gekregen. Ook ik zit hier met traantjes hoor, als ik je verhaal zo lees! Voor nu is het belangrijkst dat JIJ nu even helemaal bij komt en tot rust komt. Je moet goed herstellen zodat je straks helemaal voor je kleintje kan zorgen, jullie hebben het verdiend! Enne, zo vaak schrijf ik nu nog niet op deze site dus ik begrijp nog niet helemaal wat ik nou precies moet doen om jou een kaartje te kunnen sturen, kan iemand mij dat uitleggen? #-o Gefeliciteerd meis!
wouw meid wat een verhaal ! zo als je kon lezen waren we je al kwijt en bezorgd ... gelukkig gaat het goed en ...... VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE ZOON ! wouw meid na alles wat je hebt meegemaakt is dit je beloning ! geniet er van en laat je horen he ! dikke knuf van Emma
Pfoeh, ik keek elke dag in de beruchte topic of je al wat nieuws had neergezet, nu gelukkig Van harte gefeliciteerd! Dat was geen fijne bevalling dus en goed spannend. Geniet van je zoon en rust lekker uit
Gelukkig meid! Goed nieuws.. misschien wel niet zoals je gehoopt en verwacht had... maar ik ben heel blij dat het goed met je gaat en met de kleine man. Geniet lekker van hem en laat je verwennen daar in het ziekenhuis! Gefeliciteerd! Groetjes, Josien
Meis... wat heb ik veel aan je gedacht! Ik vroeg me steeds af waar je zo ineens gebleven was. Ben blij om te horen dat alles nu weer goed met je gaat. Naar omstandigheden dan... Knap nu maar lekker op en geniet van je mooie zoon. Gefeliciteerd meid! Hopelijk snel foto's! Ben erg benieuwd naar je mannetje...