Helse nachten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sanna, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    Ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent en wat tips voor mij heeft want ik weet het even echt niet meer.

Het gaat om mijn dochtertje van 14 weken. Ze was de eerste pak m beet 11 weken een hele slechte slaper overdag. Hazeslaapjes van 30 minuten max per keer! We zijn toen met 11 weken naar de osteopaat gegaan en bleek dat ze een voorkeurshouding had. Hij heeft haar behandeld. Het slapen overdag gaat stukken beter, ze wordt standaard nog 9 van de 10 keer na 30 minuten wakker maar door haar te laten liggen en een paar keer haar de speen te geven slaapt ze soms uiteindelijk 2,5 tot 3 uur! De nachten gingen altijd vrij goed. Nou ja goed, ze werd maar 1 keer wakker om een uur of 3/4 kreeg een fles en sliep gewoon lekker verder!

Sinds 1 week is het drama! ze gaat om 19.30 uur naar bed. Krijgt een fles met iets meer inhoud dan normaal 30cc meer drink die dan ook helemaal op! Ze valt dan in een diepe slaap maar rond een uur of 24.00 uur begint het drama!

Ze begint heel onrustig te slapen. Moet er tig keer uit voor de speen, ze slaapt dan een uurtje en vervolgens begint ze weer! Uiteindelijk rond een uur of 3 is ze klaarwakker! Geef haar dan een flesje omdat ik denk dat ze honger heeft maar volgens mij is dat het helemaal niet. We proberen van alles, luier verschonen etc etc maar niets helpt. Leg je haar terug dan is het huilen, neem je haar bij je dan is het huilen ze wil gewoon echt niet slapen. Rond een uur of 4 valt ze weer in slaap voor 1-1,5 uur en dan weer het zelfde verhaaltje!

We zijn gewoon kapot! Zat aan een sprong te denken maar wat ik weet is een sprong met 12 weken en die is toch allang voorbij?

Wie o wioe herkent dit? Wie heeft tips? ik zit op mijn werk maar werkelijk waar alles duizelt zo moe ben ik!

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik denk echt dat ze veel te jong is om om 19.30u haar laatste fles te krijgen. Ik zou proberen nog om 23u een fles te geven; ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt,maar de kans is groot dat ze dan beter slaapt; denk dat ze gewoon honger heeft.
    Waarom heb je die late fles er al afgehaald? Wij deden dat pas rond de 6 maanden; dat is vlgs mij best standaard.

3. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik zou ook proberen om toch nog die laatste fles van 23:00 uur te geven. Ze is natuurlijk pas 3 maanden. Wij waren ook best vroeg met het afschaffen van de laatste fles. Mijn zoontje was 3,5 maand. Hij had die fles toen echt niet meer nodig en sliep lekker door tot de volgende morgen. Dus er is niet echt een 'standaard' leeftijd voor het afschaffen van die fles, maar je moet vooral naar je kindje kijken. Doet ze het beter als ze een late fles krijgt? Dan gewoon lekker geven.

4. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Inderdaad no een late fles geven. Bij mijn dochter ging die er pas rond de 4 maanden af.
    Waarschijnlijk heeft ze die fles gewoon nog nodig.
    Op deze manier kun je misschien haar ritme doorbreken.
    Heel veel sterkte in ieder geval.

5. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    bedankt voor de antwoorden. Ik heb de laatste fles eraf gehaald omdat ik haar moest wakker maken, en vervolgens dronk ze de fles niet leeg. Ze viel iedere keer in slaap, en ik probeerde haar wakker te maken, dat lukte een paar keer maar uiteindelijk ging dat mondje echt dicht en niet meer open! Uiteindelijk dronk ze dus maar 30 cc ofzo op!
    Ik dacht dus laat ik die laatste fles maar niet geven want het heeft toch geen nut!
    Vannacht bijvoorbeeld heb ik wel weer een fles gegeven om 23.00 uur, wederom maar 50 cc opgedronken en weer in slaap gevallen maar om 2.00 uur begon haar feestje.
    Tot 3.00 uur niet willen slapen, toen een uur in slaap gevallen tot 5 en toen weer wakker, fles gegeven en toen is ze in slaap gevallen! Maar ja daar heb ik lekker veel aan want 6.00 uur moest ik eruit! Dus ja

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou haar dus gewoon een flesje geven wanneer ze wakker word. Dus niet wakker gaan maken, maar gewoon wachten tot ze zichzelf meld.

Verder misschien bij jullie neerleggen, misschien voelt ze zich alleen in haar eigen bedje?

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

En als je haar wakker maakt voor haar laatste fles, wacht je dan ook tot ze echt helemaal 'wakker' is voordat je de fles geeft?
    Mijn dochter is bijna 5 maanden en we hebben geprobeerd de laatste fles er al af te halen. Ze heeft 2 keer door geslapen, maar de andere keren werd ze of rond 1, 3 of 5 wakker voor een flesje, dus nu geven we hem gewoon weer. Ik wacht meestal niet tot ze echt helemaal wakker is, maar ze drinkt hem vaak in een soort slaap op. De ene keer laat ze wel wat staan, de ander keer niet. Maar als ze deze fles krijgt, slaapt ze bij ons dus wel beter.

En tip die ik heb gelezen in of de baby-slaapgids of in E. Panteley, is om je baby dan eerder wakker te maken dan normaal voor de laatste fles. Bijv. om 22uur als je het normaal om 23 uur doet. Zo maak je haar wakker in een andere slaapfase en dit wil nog wel eens helpen om haar slaap niet zo heel erg te verstoren.

Groet en succes!
    Snoozie

8. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Je zou inderdaad kunnen proberen om haar echt wakker te maken. Dus eerst even goed verschonen met licht aan, misschien gewoon de fles geven in de woonkamer of slaapkamer met tv aan. Zeg maar alsof het overdag is, zodat ze dus echt wakker wordt en daardoor meer drinkt. Wat ook wel helpt, maar wat je misschien zielig vindt, is met een koud washandje haar gezichtje wassen.

Gelukkig dronken ons meisje en nu ook ons mannetje de fles gewoon in hun 'slaap' leeg.

9. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Heb je een standaart ritueel om de nacht in te gaan?

Want dat hielp bij mijn dochter heel erg.
    Ook is een badje erg lekker, dan zijn ze lekker warm.

overigens pas bij 4 maanden de avond-fles eraf gehaald van 23:00.

het is hier:
    20:00 badje
    lekker insmeren met olie, schone luier en lekker in pyjama in de trappelzak.
    20:30 fles
    21:00 naar bed.

Ze slaapt dan tot de volgende ochtend, soms 8 uur soms zelfs half 10, meestal schommelt het daartussen. dus ben nu van plan om de fles 2 uurtjes eerder te geven, dan kan ik 6 uur de fles geven en slaapt ze weer lekker verder.

Ik deed dat pas toen ze pas rond 10 a 11 uur wakker werd met de 23:00- uur fles. daarvoor nooit bij stil gestaan ook om hem eraf te halen...

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Sanna, hier precies zo wat jij beschrijft! En onze kindjes zijn even oud... echt dramatisch! Hij blijft om het uur wakker worden snachts, wil dan niet slapen en komt tig keer voor zijn speentje.. doodmoe word ik ervan vooral omdat ik ook weer aan het werk ben! Jij al de gouden tip gevonden? Ik nl. niet :(

11. randi

randi Niet meer actief

weent ze ook wanneer je ze oppakt en dicht tegen je aanhoudt? zoniet is het mischien wel eens een gedacht om haar in te bakeren voor de nacht. mischien wilt ze gewoon clusteren want dat komt ook vaak voor in deze periode en door in te bakeren heeft ze dat gevoel zonder dat mama en/of papa de slaap moet laten

12. LovelyDK

K. slaapt al ingebakerd..

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik herken het helemaal, wij hebben alles, maar dan ook alles geprobeerd en na 9 maanden kwamen we erachter dat ze last van haar oortjes had.
    Ze hadden al wel duizend keer haar oortjes nagekeken en nooit zagen ze wat, tot ze een keer antibiotica kreeg voor bijholte ontsteking en ze gelijk goed sliep, toen gingen er bij ons alarmbellen rinkelen dat ze dus ergens pijn moest hebben.
    Naar de KNO arts en die zij binnen 10 sec dat ze buisjes moest en vanaf dag 1 dat ze die heeft slaapt ze als een roos, en wij ook weer.

Het hoeft bij jullie natuurlijk niet zo te zijn, het kan vanalles zijn, maar houdt dit een paar weken/ maanden aan dan zou ik zeggen: naar de HA want 2 vriendinnen van mij hadden het ook en ook die kindjes hadden last van de oren.

En hoe moeilijk deze tijd ook is, vergeet niet dat je je beeb niet kunt verwennen maar wel GEwennen, wij zijn nooit met onze meid naar beneden gegaan s'nachts en ook bijna nooit bij ons in bed gelegd en daar zijn we heel erg blij om want bij één vriendin die het wel heeft gedaan is het slapen nog steeds niet altijd goed omdat hij het zo gezellig vind om bij hun te zijn en hij was gewend dat ie naar beneden mocht s'nachts en dat als hij nu wakker wordt nog steeds wil en eist! In één woord Drama af en toe bij hun.

Heb je al met je wijkverpleegster erover gehad of de arts van het cb?
    Vaak kunnen zij je wel helpen.

14. LovelyDK

patje, maar dat is nou juist zo lastig... volgens mij heeft K. nergens last van, geen pijn ofzo... en om nou telkens naar de HA te gaan omdat je denkt dat hij misschien ergens last van heeft is ook zoiets :( dat heb ik al even gehad (omdat K. oorontsteking heeft gehad) dus telkens als die in tranen was ging ik naar de HA omdat ik dacht dat hij misschien wel weer last van zn oortjes zou hebben..

Pff konden ze maar praten en vertellen wat er was he ;)

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Je zegt dat het feest begint om 24 uur en als je haar dan het flesje van 23 uur geeft?

16. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    volgens mij is dit gewoon een fase hoor meid, je moet hier door...wij hebben het ook gehad...toen ze zo oud was en recentelijk weer...gewoon uren klaarwakker snachts. Ook alles geprobeerd niets hielp maar ineens ging het weer overr (duurde wel een paar weken).

We hebben het bedje wel standaard omhoog staan ivm evt oortjes.
    en de laatste fles ging er bij ons ook pas af rond 6 mnd..ze had hem echt nog nodig. maar dat is idd per kind verschillend lijkt me.

17. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Geen oorontsteking of zo?

18. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Misschien proberen het voedingsschema iets te verzetten, en wil ze rond
    een uur of negen nog wel een flesje....?
    Mijn zoontje van 5 maanden krijgt ook nog steeds een fles om half elf hoor... ;)

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Dit had Jenna 2 weken geleden ook. opeens zag mannetje vuiligheid uit haar oortje komen en.... oorontsteking. ik heb het nu al een paar keer voorbij zien komen dus miss eens langs de HA om haar oortjes na te laten kijken?

20. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Wij doen haar wel eens voor de laatste voeding van 23.00 even lekker in het water. (zeep niet, doen we pas in de ochtend)
    Dan lekker aankleden flesje en mevrouw slaapt dan tot acht uur in de ochtend.
    Ik heb ook een topic geopend toen over regelmaat, maar het schijnt echt dat het vanzelf goed komt! want op den duur slapen ze lekker door, zonder problemen. Je kan het in ieder geval proberen, ze is dan ook direct wakker voor een flesje.

Deel Deze Pagina