Ik geef nu 4 maanden zonder problemen borstvoeding. Sinds zondagavond heb ik alleen echt zo ontzetend veel pijn in mijn rechter tepel... En de pijn is 24 uur per dag... Het is alsof iemand er keihard in knijpt, ik kan wel janken... Ben al bij de ha geweest en die weet het eigenlijk ook niet, dacht aan vasospasmen. Mijn tepel is nu ook 2x zo dik, maar verder zie je niks bijzonders. Ik heb nu een extra borstkolfschelp afgesneden en die draag ik thuis, zodat mijn kleding er niet tegen komt... Herkent iemand mijn verhaal, want dit ga ik niet een week volhouden en wil nog niet stoppen met bv!!
Jeetje wat vervelend zeg! Helaas kan ik je niet verder helpen, maar misschien morgen nog een lactatiekundige raadplegen? Is het op zeker geen spruw? Want dat kan ook echt zeer doen! Al lijkt het me dat de ha het dan ook had moeten herkennen... Sterkte!
Ik heb ook last van vasospasmen! Vitamine B6 gaan slikken, in combinatie met magnesium, calcium en teunisbloemolie! Bij mij was de helse pijn na twee dagen een hele hoge dosis slikken helemaal weg, een verademing! Op borstvoeding.com staan de doseringen, zoek maar op syndroom van Reynaud! Hier is de link van het artikel en de doseringen! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aandoeningen - Raynauds, vasospasmen en borstvoeding
De b6, magnesium/calcium en teunisbloemolie heb ik vanochtend gelijk gekocht, ik zit niks anders dan te googlen wat het zou kunnen zijn. Ik twijfel zelf een beetje of dit het is... Tepels worden/zijn niet wit... Heb jij ook 24 uur pijn? Spruw... Toevallig zit er nu zalf op daarvoor, had ik nog liggen dus dacht laat ik dat als voorzorg er maar opsmeren... Maar dit voelt wel anders. Ik ga morgenochtend de ha weer bellen, dan zou ze een kweek nemen. Anders idd naar een lk...
Ja ik had ook 24/7 pijn, echt heel veel pijn! Ik heb de vitamines, calcium, magnesium en teunisbloemolie 8 weken geslikt denk ik en nu slik ik al 4 weken niks meer en de pijn blijft weg gelukkig! Mijn tepel werd soms wit, niet altijd. Aanhappen deed vreselijk zeer en na het drinken had ik se meeste pijn, maar ik voelde de hele dag door een soort brandende pijn, als ik diep inademde werd het gek genoeg erger. Echt de eerste dagen een hele hoge dosis vitamine b6 slikken hoor! Anders duurt het lang voordat de pijn weg is! Echt 200mg per dag de eerste twee dagen zeker!
Tja, klinkt wel hetzelfde! Ik geef sinds zondag mijn meisje alleen nog mijn linkerborst, het kan gewoon rechts echt niet... Die kolf ik nu, dan huil en zit ik maar 10 minuten verstijfd... Ik hoop dat het bij mij ook snel aanslaat en we weer vrolijk verder kunnen gaan. Ik slik nu ook brufen, dat werkt wel.
Ik voedde ook huilend met gebalde vuisten. Ontzettend pijnlijk was het! De ergste pijn was na twee dagen weg, ik hoop dat dit bij jou ook het geval is!!
Ik hoop het ook zo, moet morgen weer werken en zie daar zo tegen op. En ik vind het zo erg dat ik mijn meisje nu maar half kan voeden! Morgen voor de zekerheid toch een kweek bij de ha doen om dingen uit te sluiten (ben benieuwd hoe ze dat doet!)