Hoe slaapt jullie kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissX28, 24 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hallo,

Ons zoontje is ruim 9 maanden en slaapt in een slaapzak (Combisleeper). Hij is toen hij heel klein was ingebakerd geweest en vindt het nu heel fijn om in de slaapzak te slapen. Zonder wil hij gewoon niet! Met dit warme weer hebben we in ieder geval de binnenzak eruit gehaald en overdags halen we ook de mouwtjes er weleens af. Maar ik vraag me af hoe jullie dit 's nachts doen?

Als ik 's nachts de mouwtjes eraf haal, is het dan niet te koud voor hem? Doe ik er dan lange mouwen of korte mouwen onder? En gebruiken jullie ook nog een dekentje? Ik namelijk niet, is nu echt te warm met die slaapzak. Sowieso vraag ik me af of er moeders zijn die een dekentje of lakentje gebruiken. Gaat dat goed? Ik heb namelijk het idee dat als ik een dekentje gebruik, hij die helemaal losowoelt omdat hij zoveel beweegt in bed. Straks komt hij eronder en lukt het hem niet om er weer onderuit te komen?

Kortom, allemaal vragen... ben heel benieuwd hoe jullie kindje van ongveer 9 maanden slaapt (zowel overdags/ 's nachts).

Groetjes, MissX

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    ons zoontje slaapt in een gewone slaapzak zonder mouwtjes. Daaronder een romper korte mouw en een pyjama truitje met lange mouwen.
    Overdag heeft hij ipv zijn pyjama truitje gewoon zijn longsleeve aan wat hij overdag draagt. Voor ons zoontje is dit warm zat. Word niet wakker omdat hij het koud heeft, maar is 's morgens ook niet bezweet oid.

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Mijn dochtertje van 10 maanden slaapt in een zomerslaapzak en onder een dekentje.
    Meestal heeft ze een pyama aan onder haar slaapzak en nu met het warme weer een romper met een broekje. Of alleen een romper.

Overdag heeft ze meestal haar shirtje aan en blote beentjes of een zacht broekje en de slaapzak.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier de combisleeper met mouwen 's nachts (en nog de binnenzak ook). Hij heeft een anti-krab pakje aan (zonder romper) en dat pakje is maar heel dunnetjes. We gebruiken geen lakentje/dekentje meer omdat hij daar toch niet onder blijft liggen.

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon heeft een winterslaapzak zonder mouwen aan. geeft de kamertermometer overdag 19/20 graden aan dan krijgt hij savonds een romper met lange mouw en een pyamashirt aan. wordt het zoals nu 22 graden binnen overdag dan krijgt hij alleen zijn romper met lange mouwen aan. hij heeft nu geen deken maar gaan de temperaturen onder de 17/18 dan leg ik er een deken op. dat gaat prima hier. hij slaapt beter met slaapzak én deken dan alleen met een slaapzak. nu hebben wij wel een koud huis trouwens hoor.overdag slaapt hij in het campingbedje beneden wat wij als box gebruiken. hij slaapt dan in zijn eigen kleertjes.

6. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier een pyjama korte mouw en korte pijpjes,
    en verder een romper verder niets
    dekentje maar hij ligt altijd blood, maar hij heeft het altijd warm

7. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    onze zoon slaapt overdag gewoon met zijn kleertjes aan
    wij wonen echter op 2 hoog (dakapp-) en het kan hier in de zomer erg warm zijn, dus slaapt hij in de zomer alleen met een rompertje (is echt genoeg)
    lakentje leggen we pas over hem als hij al slaapt, want hij schopt het steeds weg (ligt niet graag onder een deken/laken)
    maar omdat het snachts nog afkoelt doen we dat zo

in de winter slaapt hij in een winterslaapzak

gelukkig verhuizen we op 1 augustus, dan zalt wel wat meer doenbaar zijn in de zomer
    xxx

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn slaapt in in romper met korte mouwen, pyama en slaapzak, met daarover heen een dun dekentje...

9. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Bij ons in huis is het warm, in Timo zijn slaapkamer is het nu door het warme weer alweer 24 graden. Hij slaapt dus in zijn rompertje met korte mouwen in een zomerslaapzak... ben dus benieuwd wat we moeten doen als het 30 graden is... alleen met luier in bed wordt lastig aangezien hij verslaafd is aan de slaapzak... we'll see! :)

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten slaapt op het moment in alleen een rompertje met korte mouwen of spaghetti bandjes. Zonder deken of lakentje en het raam open gekiept.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier de zomercombisleeper, met daaronder een pyjama met lange mouwen en pyjamabroek en romper zonder mouwen. Geen laken of deken.

Deel Deze Pagina