meiden ik heb een vraagje over het RS virus. mijn kleine man is nu al weer 4 dagen ziek, koorts (lees boven de 40 graden) is heel erg benauwd, hebben pufjes maar doen hun werk naar mijn inziens niet!!!. heeel erg veel snotjes!!!! en heel veel hoesten... hij wil niet eten, drinken gaat redelijk. (ongeveer 400 cc) zou dit het rs kunnen zijn???? hijs overigens 10 maanden
Geen idee of dit het RS virus zou kunnen zijn, maar wat voor naampje er aan hangt doet er denk ik nu niet heel veel toe. Feit is, is dat hij langdurig koorts heeft, ziek is en benauwd en dat zijn huidige medicatie niet helpt. Ik zou de huisarts bellen!
hey druif, bedankt voor je snelle reactie, sorry was ik vergeten er bij te zetten wij moeten vandaag om 10 over half 12 bij de huisarts zijn. nu slaapt hij alweer sinds half 9. En heeft alleen 100 cc gewone melk gedronken, de rest wilde hij niet helemaal niets
inderdaad de huisarts is de enige die dat wel of niet kan bevestigen, beterschap voor je kindje en goed dat je naar de HA gaat!
dankje shylin, voor je reacite weet je wat het frapantis, hijs in een korte tijd al zoveel ziek geweest, maar toen was de koorts nie zo hoog.
nee vervelend is dat he? je kunt je zo machteloos voelen als je kindje zo ziek is, ik weet er alles van, sterkte!
nou dames hier zijn we terug van de huisarts: een dubbel ooronsteking, en een bovenste luchtweginfectie, nou hij was zo aant huilen dat gaat me dan zo om me moederhartje he.. we hebben een kuurtje gehad, en moeten de koorts goed in de gaten houden. Proberen dat hij wat wil drinken want hij heeft sinds vanmorgen nog geen 70 cc gedronken. en wil niet meer want hij slaat het elke keer weg. echt vind dit zo erg, vind het zo ontzettend moeilijk weet niet meer wat ik moet doen
Wat voel je je dan machteloos als je kindje zo ziek is. Meer dan je al doet kun je niet doen. Goed in de gaten of hij voldoende vocht binnen krijgt en plasluiers heeft en anders weer contact opnemen met de huisarts. Hopelijk slaat het kuurtje snel aan. Beterschap!
nou weer aantal malen vershcillende soorten drinken in bekertje aangeboden, maar slaat het gewoon weg. Ligt hele tijd te slapen en is bijna niet waker te krijgen. grrrrr heeft over de hele dag vanaf gisteravond 6 uur nog maar 50 cc gedronken.
en fruit? daar zit ook vocht in, misschien heeft ie daar wel zin in? anders kleine beetjes water in zijn mondje doen per keer met een spuitje of theelepeltje.
Nou, goed dat je bent gegaan. Met dat kuurtje is het snel beter hoor weet ik uit ervaring. Meestal is de dag erna de koorts al minder. En tot die tijd veel drinken aanbieden en pap ipv brood. Fruit en yoghurt telt ook mee in het vocht! Sterkte.
Ah wat sneu! Drinken doet zeer, vandaar dat hij het wegslaat. Omdat slikken dus pijn doet, door z'n oortjes. Oren staan in verbinding met de keel. Probeer hem anders fruithapje te geven of "milkshakes". Dus z'n eigen melkje met wat fruit erdoor. Is er ook een bepaalde sap wat hij bijv. erg lekker vindt? Kun je hem dat eventueel wat meer aanbieden. Heb je z'n bedje wat verhoogd aan het hoofdeind (wat boeken onder de poten). Als hij wat schuiner ligt, is de druk op z'n oortjes ook wat minder en voor het ademen is het ook prettiger Oorontsteking is gewoon enorm vervelend. Hopelijk slaat de kuur snel aan. Knuffel hem maar lekker en niet te warm aangekleed in z'n bedje leggen he