Hema foliumzuur tabletten.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sensa, 22 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi Meiden/ Dames..

Wij willen ook graag beginnen met zwanger worden en de daar bij horende foluimzuur tabletten, maar er zijn zoveel verschillende! Nu hebben wij zelf al een beetje zitten neuzen Kruitvat, Etos, Mama materna van Cenrtum.. En nu is ons oog gevallen op die van de Hema.. Iemand ervaring met deze tabletten.. ? Want deze zijn erg goedkoop ( €2,50,-), maar zijn ze ook oké?

Dit zit er allemaal in: Samenstelling per tablet: Foliumzuur 400 mcg, Vitamine B1 0,28 mg, Vitamine B2 0,32 mg, Vitamine B3 3,6 mg, Pantotheenzuur (B5) 1,2 mg, Vitamine B6 0,40 mg, Vitamine B12 0,2 mcg.

Laat je horen!!

Alvast bedankt.. En allemaal succes met het uitkiezen en natuurlijk ons hoofddoel: Zwanger worden! :D

Liefs,

Sensa

2. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Ik ben zelf in het Kruidvat gaan kijken wat ze hadden aan foliumzuur. Je had hele dure merken maar dus ook huismerken. Ik ben toen aan een medewerker gaan vragen wat nou het verschil was....het enige verschil is dus de merknaam! Je moet kijken of er er 400 mcg in zit en dat is voldoende. En zo te zien is dat bij die van de Hema ook. Dus volgens mij kun je 'm gewoon kopen! :D

3. Novalee

Novalee Lid

18 mei 2009
    32
    0
    0
    Ik heb ook de goedkope pilletjes van de Kruidvat, 120 stuks voor nog geen 2,50. Aangezien je niet weet hoe lang het duurt voor je zwanger bent vind ik het zonde van m'n geld er nu al veel aan uit te geven. Daarnaast, als je gewoon gezond en gevarieerd eet dan heb je in deze fase die extra stoffen nog niet nodig. Wanneer ik daadwerkelijk zwanger ben ga ik nog wel eens in de winkel kijken, in ieder geval voor visoliecapsules.

4. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi Starfish,

Ja, er zijn zoveel.. Dus, alle info is welkom. Precies, de merk naam maakt het dan waarshijnlijk zo prijzig. Terwijl de inhoud het zelfde is. En je weet nooit hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Dus, die dure vindt ik dan zonde van het geld! Kun je weer wat leuks voor de baby kopen als het dan echt raak is! :D Kruitvat bevalt jou goed?

Bedankt voor je reactie!

Liefs, Sensa

5. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn

Hey Novalee,

Kijk, jou bevallen de Kruitvat pillen dus ook gewoon. Waaorm duur doen als het precies het zelfde is.. En inderdaad, als je dan daadwerkelijk zwanger bent kun je altijd nog kijken voor andere pillen. Bedankt voor je antwoord! En succes met zwanger worden.

Liefs, Sensa

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

ikzelf heb ook die van de hema, bevallen prima hoor!

7. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi LisetteG,

Oké, en ik zie dat jij al zwanger bent! GEFELICITEERD!! :D
    Geen rare bijwerkingen gehad tot nu toe?

Liefs, Sensa

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb foliumzuur van de apotheek, eigen merk.

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Alle merken foliumzuur zijn hetzelfde, het maakt helemaal niks uit welke je neemt. In de 1 zit alleen 0,4 en de ander 0,5 maar je moet minimaal 0,4 binnen krijgen. Het gaat om het merk waardoor de een duurder is dan de ander, verder niks

Er zijn ook multivitamines voor zwangere vrouwen en ook die heb je van eigen merk. Bijv. bij de Etos.

10. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi Timon,

Bedankt voor je reactie! Ik heb zelf Evasin foliumzuur gekocht.
    Deze leken mij wel handig omdat het net als de pil kleine pilletjes zijn en er dagen op de achterkant staan. Zo kun je ze dus bijna niet vergeten!

Liefs, Sensa

11. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi Lotte,

Bedankt voor je reactie. Als ik zwanger ben wil ik zowiezo ook multivitamines slikken. Maar nu eerst gewoon foliumzuur. Ik heb gekozen voor Evasin. Makkelijk, omdat er dagen op staan en het zijn kleine pilletjes!

Liefs, Sensa

Deel Deze Pagina