OV Amsterdam en kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tupp, 10 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik voel me echt een noob :oops:

Wij gaan in de vakantie (o.a.) naar Amsterdam, waarbij ik gebruik wil maken van een P&R. Maar het is me gewoon totaal niet duidelijk hoe dat dan verder werkt. Ik lees iets over een P&R GVB kaart, maar die zijn blijkbaar niet te koop in Amsterdam Noord?

Mijn man en ik hebben een OV-chipkaart, dus dat komt wel goed. De kinderen hebben dat niet en ik ben eigenlijk ook niet van plan dat voor die paar dagjes uit in deze ene vakantie aan te schaffen. Kunnen we hun gewoon nog losse kaartjes kopen? Hoe werkt dat? \

Groeten uit de provincie :roflmao:

Youtan vindt dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.558
    8.520
    113
    Ik was laatst met de jongste in Amsterdam en moest een stukje met de tram en had zelf wel OV kaart, wou kaartje bijkopen maar kreeg gewoon te horen: loop maar door! :D 2x zelfs

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.558
    8.520
    113
    Aanvulling: je kunt als ik het goed begreep dus zo een los kaartje kopen. Alleen was dat in mijn geval niet nodig ;)

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.139
    113
    Vrouw
    Ik parkeer vaak bij de PR in de arena. Daar kan je bij de automaat direct kaartjes voor het OV kopen, je hebt dan geen ov chipkaart nodig. Volgens mij is het zelfs goedkoper dan met je ov chipkaart reizen.
    Meestal ben ik voor een hele dag parkeren en openbaar vervoer naar het centrum zo'n €7 kwijt voor 3 a 4 personen.
    Check wel van te voren even of er geen evenementen gepland staan, anders is de PR dicht.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.928
    5.183
    113
    Je kunt gewoon losse kaartjes kopen. Vaak niet meer contant te betalen

6. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Er staan automaten om losse kaartjes te kopen. Ook in noord.

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.508
    4.348
    113
    Vrouw
    Je kunt gewoon dagkaarten kopen, volgens mij &7 of €8 per dag. P&R + GVB kom je op €7,60 uit met zijn vieren. Ik zouden toch een parkeerplaats zoeken waar wel zo’n PR automaat staat.
    Wij hebben wel een ov-chip ook voor mijn dochter, maarin Amsterdam gebruik ik toch de GVB kaarten van d3 PR.
    (Een enkeltje naar de stad kost je los ongeveer al €2,5 pp met je ov-chip, elk los ritje wat je neemt... reken maar uit)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Losse kaartjes wel, maar blijkbaar geen P&R kaarten. Waarom? Geen idee. Maar het staat nadrukkelijk op de site.

Ik heb nu een andere P&R gevonden. Voor ons net een paar minuten verder rijden met de auto. Maar daarna wel korter met het OV. Als we niet in de file komen, zal het dus niet veel uitmaken.

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Omdat noord geen officiële P&R heeft.

Deel Deze Pagina