hoi hoi Mijn zoontje van bijna 2 jaar heeft nu sinds een dag of 3 ontstoken ogen.zn wimpers/ogen zijn gewoon dichtgeplakt alstie bv een slaapje heeft gedaan.. Weet dat je met gekookt water moet schoonmaken... maar hoe lang mag zoiets duren?hij heeft daarbij ook een hees stemmetje..Geen koorts en eet en drinkt verder nog prima. Of kan ik er een zalfje voor halen bij de huisarts/apotheek?
Je kunt de oogjes schoonmaken met lauw water met een drupje babyshampoo erin. Werkt zuiverend. Als je borstvoeding geeft, drupje melk in de ogen
Wij hebben het net achter de rug met beide kinderen. De oudste had daarbij ook oorpijn en sliep niet, dus daarmee naar de huisarts en bleek oorontsteking te hebben naast de ontstoken oogjes dus daarvoor antibiotica gekregen. Toen was het na ca. 4 dagen weg (ze had het al 3 dagen). De jongste had alleen zijn oogjes ontstoken/vies, heeft ca. 1,5 week geduurd. Had bij het huisartsbezoek van de oudste al gevraagd wat te doen als de jongste het ook kreeg en zolang er geen andere klachten waren hoefde ik niet te komen. Advies was regelmatig (maar ook weer niet te vaak) voorzichtig schoonmaken met water (hoeft niet gekookt water te zijn, maar dat leek mij wel beter).
Druppel borstvoeding, als je het geeft Ik geloofde het eerst niet maar werkt als een tierelier. Mijn dochter zie je gewoon opgelucht knipperen.
bedankt voor de reacties mn zoontje heeft al buisjes/neusamandelen eruit..vanuit gaan dat dit ook vanzelf over gaat? Ach anders bel ik morgen de dokersassistente voor advies van wat handig is...
Meestal komt het gewoon door een virusje en is het dus niks ernstigs Regelmatig van buiten naar binnen schoonmaken met een nat gaasje. Mag tegenwoordig gewoon met kraanwater, omdat het Nederlandse kraanwater heel erg schoon is. Succes en beterschap!