dreumes ontstoken oogjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missguit, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    hoi hoi

Mijn zoontje van bijna 2 jaar heeft nu sinds een dag of 3 ontstoken ogen.zn wimpers/ogen zijn gewoon dichtgeplakt alstie bv een slaapje heeft gedaan..
    Weet dat je met gekookt water moet schoonmaken... maar hoe lang mag zoiets duren?hij heeft daarbij ook een hees stemmetje..Geen koorts en eet en drinkt verder nog prima.
    Of kan ik er een zalfje voor halen bij de huisarts/apotheek?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Je kunt de oogjes schoonmaken met lauw water met een drupje babyshampoo erin.
    Werkt zuiverend.
    Als je borstvoeding geeft, drupje melk in de ogen

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ons zoontje had 2½ week geleden snootoogjes, loopoor. Voor beide ab druppels gekregen.

4. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het net achter de rug met beide kinderen.
    De oudste had daarbij ook oorpijn en sliep niet, dus daarmee naar de huisarts en bleek oorontsteking te hebben naast de ontstoken oogjes dus daarvoor antibiotica gekregen. Toen was het na ca. 4 dagen weg (ze had het al 3 dagen).
    De jongste had alleen zijn oogjes ontstoken/vies, heeft ca. 1,5 week geduurd.

Had bij het huisartsbezoek van de oudste al gevraagd wat te doen als de jongste het ook kreeg en zolang er geen andere klachten waren hoefde ik niet te komen. Advies was regelmatig (maar ook weer niet te vaak) voorzichtig schoonmaken met water (hoeft niet gekookt water te zijn, maar dat leek mij wel beter).

5. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Druppel borstvoeding, als je het geeft :) Ik geloofde het eerst niet maar werkt als een tierelier. Mijn dochter zie je gewoon opgelucht knipperen.

6. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    bedankt voor de reacties

mn zoontje heeft al buisjes/neusamandelen eruit..vanuit gaan dat dit ook vanzelf over gaat?
    Ach anders bel ik morgen de dokersassistente voor advies van wat handig is...

7. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Meestal komt het gewoon door een virusje en is het dus niks ernstigs :)
    Regelmatig van buiten naar binnen schoonmaken met een nat gaasje. Mag tegenwoordig gewoon met kraanwater, omdat het Nederlandse kraanwater heel erg schoon is.
    Succes en beterschap!

Deel Deze Pagina