Zijn er kapsters in huis? Ik heb mijn haren ongeveer een jaar geverfd met henna. Daarna heeft de kapster ze geverfd met een roodtint die vrij gelijkaardig was aan de henna. Dit is zo'n 1,5 maand geleden. Nu ben ik dat rossige/rode beu en wil terug naar bruin. Ik heb ze net gekleurd met garnier olia lichtbruin maar het rood komt er nog sterk door en je ziet nog steeds mijn uitgroei. Hoe krijg ik het rode weg zonder heel donker te gaan? Ik ga me ook nog informeren bij kapperswinkel maar beetje info zou al fijn zijn zodat ik me niet totaal belachelijk maak daar . Kapper heb ik even geen zin in want vind ik niet zo fijn om te doen ...
Ik had een half jaar geleden knalrood haar. En rood haar kun je niet kleuren helaas. Je zult het moeten ontkleuren en daarna weer kleuren. Dit heb ik gedaan en nu ligt mijn haar in puin .. Hoe het met bruin-achtig-rood-achtig henna werkt, weet ik niet.
Rood is echt een afschuwelijke kleur om er uit te krijgen hoor.. ik zou hiervoor toch echt naar de kapper gaan..
Heb geen zin in kapper en ontkleuren is uitgesloten. Dan maar een tint donkerder en geduld hebben... Bedankt in elk geval!
Ook heel donker helpt bij mij niet. Ik pak altijd de kleur die één tint onder zwart zit. Als de zon er op schijnt blijf je altijd die rode gloed zien en na een paar weken is het toch weer oranje..
Vaak met head and shoulders wassen.. Dat trekt de kleur er wel aardig uit.. En dan bruin erover.. Maar idd de kleur blijft je echt nog wel even zien.. Ontkleuren zou ik ook niet doen, daar verziek je je haar echt mee
Heb jij ook henna gebruikt? Te donker durf ik niet gaan want ben een bleek spook. Ik ga dit weekend eens horen in de kapperswinkel en dan eens experimenteren. Of mijn moed bijeen rapen en naar de kapper...
Je moet een askleur pakken, daar zit weinig tot geen rood in. Rood is echt een fckd up kleur om er uit te krijgen. Nu heb ik een vriendin die thuis kleurt en knipt, en zij besteld dan altijd een bepaald nummer waar geen rood in zit. Maar er zitten hier genoeg kappers die je het kunnen vertellen volgens mij
ik had mijn haar een tijd roodbruin en heb het laten ontkleuren bij de kapper omdat de rode gloed telkens weer terug kwam (en had het echt donkerbruin geverfd!) zelfs na het ontkleuren had ik nog een rossige gloed die na 4 maanden eindelijk weg is nu ik het weer chocolade bruin heb (met natuurlijke ombré) ik denk dat je echt naar de kapper moet, en al helemaal als je henna gebruikt hebt..
De rode gloed blijf je altijd wel iets zien. Als je met echte Henna geverfd hebt mag je dit nieteens ontkleuren dan kan je haar verbranden. Wat je zou kunnen proberen is om een cendre bruin eroverheen te zetten. In cendre zit groen, dit neutraliseerd het rode.
Ik heb me haar een keer bruin met een rode gloed geverfd. Na een paar weken was ik het zat en heb ik het laten over verven bij de kapper. Een goede kapperszaak moet dit echt wel kunnen lijkt mij! Ik heb het laten verven toentertijd bij rob peetoom
Nee ontkleuren is geen optie omwille van de henna. Probeer ik ook echt niet. Cendre bruin? Nou dat zullen ze wel kennen bij de kapperswinkel veronderstel ik . Pfff rood is mooi maar als je het dan beu bent...
Idd wel even naar een kapperswinkel gaan. Cendre is een tint net als as, koper, rood etc. Heb het eigenlijk ook nog nooit in de standaard pakjes gezien dus echt even bij de kapperswinkel vragen.
Erg he rood.. Het wordt altijd veel te snel vaal maar as je dan er vanaf wilt krijg je het er niet uit
Hoi ik ben kapster. Henna is lastig omdat dit als het ware een soort laagje om je haar heen legt waardoor "normale" kleuringen zich niet goed kunnen hechten. Daardoor hecht de verf die je gebruikt hebt, zich niet voldoende in de haarschubben en blijf je het rood erdoor heen zien. Als je het rood wilt laten verdwijnen dan kun je het beste met een astint(groen) verven, dat staat lijnrecht tegenover rood. Donkerder gaan is zowiezo een must want anders raak je het rode echt niet kwijt. Ik durf niet te zeggen of het in 1 keer gaat lukken i.v.m. henna gebruik.