Welk stoeltje / fauteuil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MommyB, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Zoontje is volgende maand 1 en nu heeft mijn schoonmoeder aangeven dat ik zijn cadeautje mag uitzoeken.

Nu denk ik er over om een stoeltje voor hem te kopen. Wipstoeltje past al ruim 2,5 maanden niet meer in en hij zit dus of aan de grote tafel in de tripp trapp. of op de grond/ bij mama op schoot Elmo te kijken.

Is een fauteuil al geschikt. (zoiets al dit: bol.com | Jollein - Corduroy Kinderfauteuil - Turquoise | Baby)

Waar zitten jullie kleintjes op in de woonkamer?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #2 Averlhach, 10 jul 2014
    Laatst bewerkt: 10 jul 2014
    Wij hadden zo'n soort gelijke.
    De binnenkant is van dat soort schuimrubber spul, wat betekend dat de stoel heel licht is. Doordat de stoel ligt is moet de stoel met de achterkant ergens tegen aan staan, anders valt deze met kind en al om. De hoes kan in de wasmachine, maar krimpt snel. De hoes wordt ook snel vies.
    Onze oudste is redelijk lomp en doet veel waardoor hij vaak met stoel en al viel. (Op de zijkant leunen zorgde bij ons al voor omvallen).
    Uiteindelijk werd bij ons het schuimrubber snel erg slecht.

Al met al was het voor ons echt een miskoop. Wij hebben uiteindelijk voor een kunstlederen kinderfauteuil gekozen, erg zwaar maar ook echt heel stevig. (Zal eens een plaatje zoeken)
    Deze is wel een stuk duurder, dus het moet ook in je budget passen.

Overigens denk ik ook dat het aan je kind kan liggen, maar de jongste kan nu goed op de stoel klimmen zonder dat de stoel omvalt (hij loopt nog niet).
    Zolang ze niet kunnen lopen hebben ze weinig aan de fauteuil die jij laat zien. Hij valt te snel om.

Toevoeging;
    Het stoeltje Holland Kinderfauteuil Effe Titte Zwart Leer | Babypark

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

@ts deze hebben wij ook! Staat in de woonkamer tussen onze stoelen in.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben een soortgelijke zetel, en die is na een jaar nog volop in gebruik. Zonder de problemen die hierboven genoemd worden. Hoes is al vaak gewassen maar nog steeds goed. En het ding is inderdaad heel licht, maar dat is net prettig want dochter kan hem dan zelf verslepen. Tegenwoordig heft ze hem zelfs al in de grote zetel, zodat ze op haar 'troon' kan gaan zitten. En als hij omkantelt dan is dat voor mijn dochter vooral een bron van hilariteit. Topding, vind ik.

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
  6. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn late reactie.

Heb er toch voor gekozen om voor de gene in mijn openingsspost te gaan. Hij zal tegen onze bank aanstaan dus voor omvallen ben ik niet zo bang. Het gaat om een tijdelijk stoeltje. Als hij straks ouder is krijgt hij een speelhoekje met eigen tafeltje en stevige stoelen.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    wij hebben ook zo'n stoeltje. staat tegen de salontafel aan. hij word echt heel veel gebruikt, ook al klim toestel moet ik eerlijk toegeven maar ook heel veel om in te zitten.
    lekker relax tv kijken in zn eigen stoeltje ipv altijd op de bank.

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38

Deel Deze Pagina