Hallo allemaal dochter van mijn vriendin ligt al sinds geboorte in het zkh en de dk weet nog niet vwat ze markeert. haar problemen eerst veel afgevallen en nu Niet drinken en heel slapjes is ze. Ze heeft een sonde en ze proberen haar de fles te geven fles 90 ml zelf drinkt ze 35 ml dan rest sonde vaak spuugt ze erna ook. wie herkent dit. Kind is bijna 3 wkn nu en moeder zit er doorheen WIJ VRAGEB GEEN DIAGNOSE MAAR IEMAND DIE DIT MISSCHIEN HERKENT. DAT BABY IN HET ZKH WORDT ONDERZOCHT WETEN WIJ OOK. MAAR ALS JE ALS MOEDER ZIJNDE GEWOON LANGER DAN EEN WEEK MOET WACHTEN OM WAT TE HOREN (OVERPLAATSING) GA JE HET INTERNET OP EN STEL JE VRAGEN
Als ze het in het ziekenhuis niet weten denk ik niet dat wij je verder kunnen helpen. Ik neem aan dat ze in het ziekenhuis alle nodige onderzoeken doen.
Idd.. artsen zullen wel de nodige onderzoeken gedaan hebben. Was het kindje te vroeg? Ligt het aan de monitor?
Kindje was voldragen. we vragen ook geen diagnose van jullie maar misschien dat iemand dit herkent. Of zodra een kind in het zkg ligt mag je niet verder zelf andere raadplegen. Ze moeten nu tot 8 mei wachten om te horen of haar baby wordt overgeplaatst vandaar.
Ik denk inderdaad niet dat wij kunnen helpen, ik ga er vanuit dat ze in het zkh alle nodige onderzoeken zullen doen die nodig zijn. Wil jullie en vooral je vriendin, wel heel veel sterkte wensen!
Dat laatste heb je en pas later toegevoegd en het komt echt enorm schreeuwerig over. Doe ff normaal. Er worden hier gewoon normale reacties gegeven.
Idd In het zh gaat het nou eenmaal niet zo snel. Ze kijken het vaak een tijdje aan als er geen spoed is. Ze moeten dingen uitsluiten, medicijnen proberen enz
Tja hoe moet iemand iets herkennen als enige is wat ze heeft volgens jou is niet willen drinken. Hier zitten geen artsen ze zitten in het zh dus vertrouw daarop ze kennen het hele verhaal en anamnese
Wat hebben ze onderzocht? Is er dieetvoeding geprobeerd op vermoeden KMA? Is er reden om aan reflux te denken en zoja: medicatie geprobeerd? Is er bloedonderzoek gedaan? Urine en ontlasting onderzocht? Dat zijn even een paar basiszaken die ik als ouder perse onderzocht zou willen hebben bij een jonge baby.
Kan helaas zoveel zijn, Een verstopping, afwijking in de maag, nieren die niet goed werken, ontbreken van bepaalde verbindingen. Zal de rest maar even niet opnoemen. het enige dat we je mee kunnen geven is vertrouw op de artsen! En geef je vriendin de steun die ze nodig heeft. Ze hebben meer aan een warme maaltijd en een dikke knuffel dan aan giswerk wat de kleine zou kunnen hebben. Hou je taai!
Doe ff normaal? Echt? Ze is gewoon ongerust en uit dit door dit bericht. Ze wil helpen maar weet niet hoe. Ajb laten we er nu niet een van de vele mopper en scheldtopics van maken maar haar een beetje ondersteunen.
Ik plaats zelf ook vaak genoeg topics waar ik om hulp vraag maar ik ga dan niet als mensen reageren zo raar reageren. Ik vond het redelijk ongepast dat als mensen de moeite nemen te reageren ze zo "af te blaffen". Dat gevoel had ik jegens mij en andere mensen die reageerden, vandaar dat ik dit plaatste. Het is niet mijn intentie om er een schelttopic van te maken.
Begrijp volledig de reactie van KimK hoor. Staat nogal schreeuwerig en dwingend. Maar goed, alles is al wel gezegd denk ik. Moet echt enorm slopend zijn hoor! Hoop dat er snel meer duidelijkheid is!
Kimk zo bedoelde ik het niet. We weten dat ze in goeie handen zit maar meer voor de herkenning. Ze is nu via een andee forum met iemand in contact gekomen waarvan kindje ook slapjes en niet drinken en na paar slokken uitgeput is. Ze gaat vanmiddag ook eisen om overplaatsing naar kinderziekenhuis. Voor mij is het frustrerend omdat ik haar alleen telefonisch kan steunen omdat ze aan de andere kant van nl woont.