Krijsen in badje

Discussie in 'Verzorging' gestart door Zonnetje21, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje21

22 sep 2008
    76
    0
    6
    Mijn dochtertje van vier weken vind het badje echt vreselijk. Ze krijst dan alles bij elkaar en is pas weer rustig als ze aangekleed is.

Erg jammer want nu doe ik het iedere keer snel snel zodat het snel over is

Zijn er meer moeder die dit probleem hebben/hadden, en gaat ze het ooit wel leuk vinden?

Ik wilde graag met haar gaan zwemmen, maar ben bang dat ze daar ook alles bij elkaar schreeuwt.

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Misschien eens onder de douche proberen? Mijn halfzusje vond het bad ook vreselijk, maar samen onder de douche vond ze prima. Dan natuurlijk niet er recht onder, maar gewoon op de borst leggen en dan het water er een beetje overheen laten lopen. (mijn halfzusje is 16 jaar jonger dan ik, vandaar deze ervaring :) ) Of anders een emmer of tummytub proberen, omdat die wat kleiner zijn.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn meisje had dat ook, ik hield altijd precies de temperatuur aan die de thermometer aangaf (37) maar sinds ik het 1 graadje koeler hou vindt ze het heerlijk, ze vond het gewoon te heet en ik doe haar nu ook heel voorzichtig in bad zodat ze aan het water kan wennen, dus eerst het kontje dan de beentjes etc.

4. Zonnetje21

22 sep 2008
    76
    0
    6
    Het kontje eerst in badje doe ik ook al, om even te wennen maar dat helpt niets

samen onder de douche zie ik niet zo zitten, onze douche is zoo klein, kan me amper draaien erin:p

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter vond het badje helemaal niet leuk op deze leeftijd, de tummy tub daar wilde ze wel in.

6. Zonnetje21

22 sep 2008
    76
    0
    6
    Ik zal dan eens proberen in een emmer, als dat beter gaat, dan schaf ik ook een tummy tub aan :D

7. Tink

Tink Niet meer actief

Tja en sommigen gaan het nooit leuk vinden ;). Mijn 4e kind gaat graag in bad, maar bij de andere 3 heeft dat echt jaren geduurd hoor! Douche, badje, tummytub, maakte allemaal niks uit. Wat warmer of kouder ook niet. Dus dan maar hup, snel, haartjes wassen en klaar...

8. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Die van ons vind het ook vreselijk..als ze nog niet gedronken heeft, misschien kan je haar eerst de borst geven of flesje (als je dat nog niet deed tenminste hehe ;) ) Maar dan vindt ze het ineens heerlijk!

9. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam vond het in het begin ook niks. Totdat wij de tip kregen om een badinzet te gebruiken. Hier kan hij/zij lekker in liggen. Blijkt dat baby's het prettig vinden om een ondergrond te voelen als ze in bad zitten.
    Wie weet gebruik je al zo'n badinzet...... Dan hoop ik dat je snel een andere oplossing vindt.

10. Zonnetje21

22 sep 2008
    76
    0
    6
    bedankt voor alle tips dames, maar ze blijft het vreselijk vinden

tummytub geprobeerd, voeden doe ik altijd eerst, maar ze blijft huilen in badje

alleen dat badzitje nog niet

en las ergens ook om haar in een doek te wikkelen en zo het badje in, dus zal dat nog eens prberen

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben dus ook zo'n badzitje. Zonder dat ding was het brullen en krijsen, met dat ding lag ze heerlijk relaxed te genieten van het water, :) En een speeltje erbij als afleiding wilde ook wel helpen.
    Thirza vond hier dat drijven maar eng en water over haar koppie ook, (nog steeds). Ik doe het steeds wel: met haren wassen toch gewoon even met een bekertje water over haar hoofd gooien om het uit te spoelen en het gaat steeds iets beter.
    Wilde ook de hele tijd al beginnen met babyzwemmen om haar wat van de watervrees af te krijgen en inmiddels zit ze zelf (op die manier wat controle over de situatie), dus denk dat ik na de zomervakantie lekker ga starten, :)

Deel Deze Pagina