Inderdaad dames, laten we het leuk houden. Ik kan er wel inkomen dat moslima's het raar vinden. Als ik in het buitenland op vakantie ben zit ik ook echt niet te wachten op een kroket hoor. Anderzijds is het natuurlijk wel leuk dat je de keuze hebt. Ik HOEF geen kroket te kopen, maar de mogelijkheid is er wel. En er zullen genoeg anderen zijn die dat kroketje wél graag willen anders zou de snackbar in kwestie geen lang leven beschoren zijn. Zo dus ook met de hoofddoekjes. Je HOEFT ze niet te kopen, maar blijkbaar zijn er moslima's die een HEMAhoofddoek wél leuk vinden. Waarom zouden ze die dan niet verkopen? Blijkbaar is er toch vraag naar.
De chocoletters hebben ze hier nu al paar jaar. Maargoed.. >80% is hier allochtoon of van allochtone afkomst. Veel Polen ook tegenwoordig maar ook heel veel moslims.
Waar woon jij? Rotterdam aan je onderschrift te lezen denk ik. Hier ook een R'damse (woon nu 9 jaar in Twente ) Ga ik toch maar eens kijken als ik daar ben, zijn ze er al dan? die chocoladeletters? ga volgende week weer op familiebezoek en naar de Primark
Moet de Hema weten als je het niet nodig hebt of je vindt het niet mooi koop je het niet. Niemand verplicht het je om te kopen. Vindt het een slimme zet van de Hema! Zo verkoopt de Jumbo hier ook veel poolse producten, prima! We klagen ook niet over de Ikea... Want hoeveel Zweedse mensen zullen hier nou wonen? Jammer dat sommige mensen (niet iedereen dus ) zo in de aanval gaan.. Reageer dan gewoon niet.
Ik denk dat jij veel berichten hier verkeerd interpreteert. Natuurlijk verkoopt Hema met een commercieel (kapitalistisch) doel, het IS een commercieel bedrijf. Wat is er verkeerd aan om dat te zeggen? Wollen mutsen verkopen ze ook omdat ze er geld aan verdienen, niet om de zorg om mensen in de winter. En iets mooi vinden is een kwestie van smaak. Of vind jij dat alle moslimas deze doeken mooi MOETEN vinden omdat hema zo'n initiatief neemt? Volgens mij verkoopt bijenkorf an jaren hoofddoeken, en C&A geloof ik ook. Daar ligt niemand wakker van.
Mja ik koop zelden kleding bij de Hema omdat ik het echt mooi vind. Wel omdat de prijs-kwaliteitsverhouding fijn is. E tja.. Je bent niet verplicht om hoofddoeken te kopen. Net zo min als dat er nu spontaan meer moslims naar de Hema zouden komen. Dat doen ze nu ook al. Mensen die hier over klagen zouden eens moeten kijken wat de klanten van Hema op dit moment zijn. Dan is het ineens een veel logischere actie. Van oorsprong leverden ze kwalitatief prima spullen aan de arbeidersklasse. Nu leveren ze nog steeds relatief goedkoop en goed spul. Zo ook voor deze hoofddoekjes. Functioneel, goed en goedkoop. Verdenk trouwens buuf er van dat ze gewoon veel hoofddoekjes in Turkije heeft gekocht deze vakantie Ze heeft heel veel nieuwe en ook veel mooier/opvallender dan voorheen
Dat doen de meeste ook hoor Saskia. Verder bestaan er echt allang van dat soort hoofddoeken die ze bij hema verkopen (die je snel om je hoofd kan trekken, ik draag ze meestal als er iemand aan de deur komt oid), alleen zijn ze wel meer als de helft goedkoper elders . Ik weet niet wat het hele idee van de Hema is, denken ze echt dat ze goed zullen gaan verkopen? Is het een statement?
@umm: of een reclameactie.. Dit is overal in het nieuws en iedereen praat er over. En verkoopt het niet halen ze het gewoon weer uit het schap. Verkoopt het wel, is het mooi meegenomen. Net als die actie met die gratis taartjes... Dat was volgens mij ook doorgestoken kaart
Is mijn vraag ook beantwoord. Ik vroeg het me ook al af waar je hoofddoeken kan kopen Ik zie ze nl nooit ergens. Heb ze ook nog niet bij onze Hema gezien, maar dan zullen ze die vast wel verkopen. Ik heb er geen moeite mee en vind het ook wel goed dat ze dat doen. Ze verkopen ook suikerwerk voor de rammadan dus ook wel logisch dat ze dit verkopen denk ik dan.
Kan het je sterker vertellen, in Indonesië, op plekken waar je geen Kaaskop ziet kun je nog Goudse, Edammer, stroopwafels, kroketten, speculaas etc. kopen. Je hoeft nl. helemaal geen kaaskop te zijn om dat soort dingen te lusten
Kijk en daarin herken je de Hema-kwaliteit! Simpel en degelijk! Wel jammer voor mij, ik wilde hippe zwemjilbabjes uit Indonesië gaan importeren, maar me die ene kun je ook gaan zwemmen
Maar dit zijn alleen de hoofddoeken. Er zit geen jilbaab bij. Ik denk wel dat er markt is voor zo'n hele set.
+1 Is toch ook makkelijk voor de dames die een hoofddoek dragen? In bijna elk dorp/stad is een Hema te vinden, maar ik denk niet dat er in ieder dorp/stad een winkeltje te vinden is waar de dames anders terecht zouden kunnen als ze onverhoopt een andere nodig hebben of gewoon een andere willen omdat ze nieuwe kleuren kleding hebben. Ik vind het goed van de Hema, en slim