Hoofddoeken worden niet alleen door moslims gedragen. Ik vind het vrij normaal eigenlijk. Stom dat ze er moet eerder deden
Dames houden jullie er rekening mee dat discussie over geloof en religieuze zaken niet zijn toegestaan. Dus hou het in de gaten dat het niet uitloopt anders ben ik genoodzaakt deze topic te sluiten. 1.21 Om niet gerelateerde onderwerpen te bespreken heeft het beheer van Zwangerschapspagina een aantal off topic rubrieken gecreëerd waarin overige berichten geplaatst kunnen worden. Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd. Uitzondering op deze regel zijn de religieuze feestdagen en de ramadan. Let er wel op dat deze onderwerpen niet uitlopen op discussies op basis van religie. Ook dan zullen ze gesloten en/of verwijderd worden.
Maar de grap is dat er geen hoofddoek gedragen mag worden onder werktijd bij de Hema! Ik vind het dus een beetje krom. Vedrder is Hema niet de eerste winkel waar je hoofddoeken kan kopen. Bij de h&m, primarkpieces etc heb je ze al lang.
Ik vind het wel normaal, maar ik wist niet dat hoofddoeken echt aparte kledingstukken zijn. Ik dacht dat dat gewoon sjaals (grootte/lengte als Pashmina sjaal ofzo) waren, maar dat zij die dan als hoofddoeken gebruikten.
je kan ze online kopen, of in winkels die ook andere traditionele kleding verkoopt maar ik vind het goed en normaal
Ik ben hier de enige die er even aan moet wennen Maar goed, ik als katholiek vind het ook raar dat er kettingen met kruizen verkocht worden in de hema En als er joodse keppeltjes hingen zou ik dat ook raar vinden. Of als je er bijbels zou kunnen kopen. Ik denk bij de hema aan rookworsten en jip en janneke, kleding en fiets accessoires, echt uber hollands dus, vandaar dat ik er van op keek. En snap ik ook wel dat het de krant haalt
Waarom zou dat vreemder zijn dan een hoofddoek? Om eerlijk te zijn, ik heb ze gezien, ik vind ze niet bepaald elegant, maar er zal wel een markt voor zijn.
Een hoofddoek is in mijn beleving een vrij normaal en veelgedragen kledingstuk / accessoire. Niet meer dan logisch dat Hema die heeft toegevoegd aan het assortiment. Weet je, toen ik op de kleuterschool zat (en dat is inmiddels zo'n 35 jaar geleden) droegen wij vaak een soort van boerenzakdoek als hoofddoekje. Vonden we leuk. En toen had ik nog nooit een moslim ontmoet - dat was pas op de lagere school, 2 jaar later dus. Het zou allemaal zoveel makkelijker zijn als we niet zo krampachtig deden over dit kledingstuk. Ik zat trouwens op een kleuterschool van katholieke signatuur, en werd ook in die traditie opgevoed. Keppeltjes worden in NL toch door een veel kleinere groep gedragen dan hoofddoeken, en zijn volgens mij in veel mindere mate een mode-artikel. Voor Hema veel minder interessant dus.
ja inderdaad Ik snap je vraag wel.. Ik denk dat ze het eigenlijk doen om hun populariteit te verhogen. Kijk ons eens tolerant zijn... tenminste dat gevoel heb ik erbij. Of misschien bedoelen ze: mensen het is gewoon... dus doen wij het ook gewoon... Etos verkoopt bijvoorbeeld vibrators et cetera... ook niet iets wat je normaal bij de drogist ziet. Eerder in een seksshop Ik vind het prima.. ik vind een hoofddoek niet anders dan een hoed. Maar goed, ik ben dan niet gelovig dus ik vind het allemaal prima.
Daar is 1 geval van bekend, er zijn genoeg Hema's met vrouwen met hoofddoek in dienst. En dat was in Belgie toch? Bij de h&m? Nog nooit gezien? Niet in Den Haag enzo volgens mij? Of misschien is het me nog nooit opgevallen, maar kan het me haast niet voorstellen.
Zagen het gisteren ook en vinden het ook niet raar. Zag in Emmen trouwens een medewerkster wat eten en ze droeg een hoofdoek van de hema. Dus in Emmen mag het blijkbaar wel onder werktijd. Vind het ook goed dat ze het doen. Er wordt altijd zo overdreven op een hoofddoek gereageerd. Ik heb zo iets van leven en laten leven!
hoofddoeken worden niet alleen gedragen door moslima''s. ik ben totaal niet gelovig en heb ook wel is een hoofddoek op . gewoon omdat ik mijn haar niet gekamd heb. ik heb heel lang dreads gehad en toen droeg ik zo vaak een hoofddoek. dus ik vind het niet meer dan normaal dat de hema deze nu ook verkoopt. het is nu eenmaal een winkel die zich op iedereen richt.
Klopt dat een Hema in België een werkneemster heeft verboden haar hoofddoek te dragen. Dit is niet conform het beleid van Hema Nederland, hier zie je juist heel veel Hema-dames met hoofddoek.
ik vind het goed dat hema ze verkoopt. en ik hoop dat mensen het steeds meer als normaal gaan zien en niet als iets wat niet "hoort'. je mag overal in Nederland bij de HEMA een hoofddoek op. er was 1 meisje die dit niet mocht dat was in belgie.
Vind het niet zo raar eigenlijk. Een groot deel van Nederland bestaat uit moslims en ik vind het alleen leuk om te lezen dat winkels hun aanbod hier op aanpassen. In veel supermarkten worden tegenwoordig ook Poolse en antiliaanse producten verkocht en gelukkig ook steeds meer halal.
Hoofddoek dragen op het werk waarbij hij hals, nek en deel van gezicht verbergt vind ik niet kunnen. Komt niet klant vriendelijk over. Toch is er een mooie manier van het dragen van een hoofddoek waarbij ik er persoonlijk geen problemen mee heb. Hiermee bedoel ik alleen haar bedekken en de doek sluiten achter op het hoofd/ nek in een knot.
Klantvriendelijkheid zit voor mij niet in het wel of niet bedekken van haar en hals, maar in de attentheid waarmee wordt omgegaan met een klant. Ik word bijvoorbeeld niet goed van winkelmedewerkers die lekker met elkaar staan te kletsen terwijl ik wacht om geholpen te worden. Neem dan pauze. Interesseert me dan eerlijk gezegd niks wat ze aan hebben, het gaat mij om hun gedrag.
Maar dan klopt de hoofddoek niet, volgens het geloof niet de juiste manier van dragen en dan heeft het ook niet zoveel zin. Ot ik vind het als hoofddoekdragende wel leuk dat ze het doen maar denk niet dat het storm zal lopen, niet echt mijn style ook.