Hema verkoopt hoofddoeken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ALeV84, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap ook niet waarom het bedekken van de hals en nek minder klantvriendelijk is als het open laten van die 2.

2. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik ook niet, vind het een beetje een rare opmerking. Ik kijk niet naar iemands nek of hals om te bepalen of diegene klantvriendelijk is of niet:)

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    En dan kan je ook geen kooltrui op werk aan want dan is je hals ook bedekt...

4. Onje

Onje Niet meer actief

Met hoofddoek kan je ook klantvriendelijk zijn natuurlijk ;)
    En dat de Hema ze verkoopt ja geweldig toch voor diegene die een hoofddoek dragen! Ik zou niet eens weten of daar veel keus in is.

Je hebt hoofddoeken die gedragen worden net boven de wenkbrauwen en dan de nek ook helemaal bedekt. En je hebt hoofddoeken die half over het hoofd vallen en losjes hangen sorry vind het moeilijk uit te leggen.

Ik vind het een beetje een samenhang van factoren.
    Een tijd geleden in de Blokker staat er een meisje achter de kassa die gebrekkig nederlands spreekt niet eens de klanten aankijkt handen vol met henna (zag er vies bruin ongewassen uit) en een flinke bedekkende zwarte hoofddoek op, nee dat vind ik niet kunnen.
    De bedrijfsleidster was een vlotte dame ookk een hoofddoek op maar half hangend zoals ik dus probeer uit te leggen, een open vriendelijke blik en ja dan heb ik er geen problemen mee.

5. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik heb er absoluut geen problemen mee al er hoofddoeken bij de HEMA worden verkocht. We hebben een multiculturele samenleving, dus moet kunnen toch.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Prima toch? Juist handig dat je nu ook buiten de grote steden dus gewoon hoofddoeken kunt kopen. Alhoewel ik ze hier in ons christelijke dorp nog niet heb gezien in de Hema :D

7. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Wel handig eigenlijk, als ze er ook nog leuk uitzien. Normaal moet ik naar Rotterdam of online kopen. Zou leuk zijn als ik nu de stad niet uit zou hoeven. İk hoop stiekem ook een beetje op iets grotere collectie van modellen :p

8. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Dat schijnt allen in België te zijn en niet hier in NL :)

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Zo'n knot is niet hoe het moet, dus dan kan je net zo goed je haren showen.

Nee sorry vind dit nergens op slaan. Een bedekte hals en nek heeft helemaal niks met klantvriendelijkheid te maken. Het zou me niet eens op vallen.. Ook niet als iemand een coltrui aan heeft, wat indd op hetzelfde neerkomt. Vind het veel belangrijker dat mensen vriendelijk tegen mij zijn, en ook echt met mij bezig zijn als ik ergens afreken.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar wat is 'niet' goed?! Als het in een knot zit?!
    Is het dan niet echt voor je geloof? (oprechte vraag)

Want dan zou Nuran (ja gtst, misschien domme vergelijking:D) het ook niet goed hebben?

Geen problemen mee, dat ze die bij de Hema verkopen trouwens!

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Juist leuk toch. Zie er absoluut geen probleem in. Had het niet eerder gehoord of gezien. Hoop dat ze een leuke collectie hebben.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Wat goed is voor de een, is het niet voor de ander.
    Er zijn zo veel manieren om een hoofddoek te dragen, en daar heeft iedereen zo haar eigen opvattingen over.

13. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    toen ik nog in Alkmaar de mare woonde was er toch echt een meisje in dienst die een hoofddoek draagt;)

en ontopic. ik stond er niet eens van te kijken toen ik ze zag hangen. niet meer dan normaal eigenlijk

14. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Moslimvrouwen moeten een hijaab dragen en die moet aan richtlijnen voldoen. Zo moet hij niet alleen de haren bedekken maar ook de hals en nek en moet hij over de borsten vallen.

Je kan je eraan houden of niet, maar daarover zijn over het algemeen geen meningsverschillen binnen de islam.

Een knotje is geen islamitische hijaab. Maar meer iets van mensen er zelf van maken.

15. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

sorry, just shoot me, maar ik vind t niet kunnen. Heb daar zo mijn meningen over. Als ik die hier plaats, wordt t een ander topic. maar nee, van mij mag hema dat uit de schappen halen.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Want?

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Zin om te rellen? ;)

Ik persoonlijk vind het hartstikke slim van de Hema. Zoals al eerder gezegd verkoopt de Hema naast allerlei huishoudelijke spullen ook kleding en accessoires. Een hoofddoek is voor islamitische vrouwen ook een kledingstuk, dus slim om in de collectie mee te nemen.
    Boren ze misschien ook nog een nieuwe markt aan.

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Zoals iemand al zei, vroeger werden er ook al hoofddoeken verkocht. Gewoon voor de nederlandse vrouw ( mijn oma liep er ook mee in als het wat kouder werd )
    Snap niet dat het nu dan zo'n probleem is...

Maar ik vind het wel erg saaie dingen.. Kunnen ze geen mooiere verkopen?.. of horen de hoofddoeken onopvallend te zijn? ( serieuze vraag )

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als de HEMA er winst op kan maken, gelijk hebben ze maar waarom dit posten... Je vraagt toch ook niet wat we er van vinden dat ze onderbroeken verkopen????

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn vraag is ook : 'want?'....

Ze verkopen toch ook mutsen, lange broeken, rokken, jassen etc? Ik vermoed dat het antwoord zit in de categorie "maar eigenlijk moet je ook geen lange broeken verkopen aan vrouwen" :D (en just shoot me? Nee, ik vind dat de verkiezingsuitslag voldoende is geweest :p)

Deel Deze Pagina