Dagje Amsterdam

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mississippi, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi dames!

    Omdat mijn ouders zo veel voor ons hebben gedaan (en nog doen!) willen we ze een dagje meenemen naar Amsterdam als verrassing.
    Eerste op het programma staat het Rijksmuseum, maar hoe lang loop je daar rond? Ik weet dus niet of we er nog wat na moeten plannen of niet.

    En we willen s'avonds ergens hapje eten weet iemand een leuk/bijzonder restaurantje daar in de buurt wat niet al te prijzig is? (Ong. 50 EUR pp incl drankjes?)

    Alvast bedankt!
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je kunt daar vrij lang rondlopen.
    Mochten jullie het sneller doen dan zou je eventueel nog naar het Anne frank huis kunnen gaan of gewoon door de stad lopen. Met mooi weer is lopen door het Vondelpark ook altijd leuk. Of lekker op het Leidseplein wat drinken.

    Uit eten: houden jullie van Indiaas eten?
    Er zit een super lekker en goedkoop Indiaas restaurant vlakbij het Leidseplein. Steegje bij de jamin in en dan het tweede restaurantje (Bombay Inn)
     
  3. Rozaly

    Rozaly Bekend lid

    26 apr 2011
    736
    0
    16
    Wat leuk!
    Wij hebben in het Rijksmuseum een uur of 2 rondgelopen, toen waren we het wel zat. Maar ik denk dat je er wel een dag kunt lopen...
    Anders misschien nog naar het Anne Frank huis, Madame Tussaud? Of lekker relaxed een rondvaart maken ofzo?
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt meiden!

    Rondvaart zou idd ook wel leuk zijn! :) ik denk ook niet dat we er de hele dag gaan bivakkeren, maar dan zouden we dus nog wel wat tijd over hebben.
    Indiaans is m'n moeder niet kapot van, maar bedankt voor de tip die onthoud ik voor als ik met ml alleen ga! ;)
     
  5. iPinky

    iPinky Actief lid

    6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Als het mooi weer is, zou ik persoonlijk liever over de Albert Cuyp gaan of De 9 Straatjes. (Behalve op zondag natuurlijk.) Anders zit je straks met stralend weer in zo'n duffe rondvaartboot.

    Op de Albert Cuyp zitten echt zat eettentjes in de zijstraatjes en in de Albert Cuypstraat zelf een restaurant wat "Bazar" heet. Enorme ruimte (dus niet als je op zoek bent naar iets knus), waar ze gerechten uit het Midden-Oosten serveren. Hele schappelijke prijzen en prima eten, je kan er ook lunchen. (Algemeen)

    Bij De 9 Straatjes in de buurt, op de Egelantiersstraat zit "La Oliva". Als je reserveert (en dat is echt nodig!) en op tijd bent, kan je daar "pintxos" eten. Dat zijn tapas, maar dan hele luxe tapas. Als je op tijd bent heb je echt superveel keuze en het is allemaal heerlijk! Je kiest een paar gerechtjes en die komen ze dan even later brengen. De wijnen zijn ook super lekker, maar niet heel goedkoop. (Restaurant La Oliva in Amsterdam de Jordaan)
    (Hè, ik baal er van dat ik nu niet even op het vliegtuig kan stappen om er met mijn vriend te gaan eten. :D)

    Anders even Amsterdams Uitburo in de gaten houden, in Amsterdam is altijd wel wat te doen!
     
  6. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Wij hebben een rondvaart gedaan en toen door de stad gaan wandelen. Vanaf Centraal naar Damrak, de Dam, naar het Begijnehofje (schrijf ik dat goed). Hier heb je niet meer het gevoel dat je in de stad zit. Verder vind ik de Jordaan heel leuk, de 9 straatjes. Museumplein (bij Rijks), Rembrandtplein. ach Amsterdam is zo leuk! Ik kom er supergraag!!
     
  7. Esje87

    Esje87 Actief lid

    17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Wat voor soort eten houden jullie?
    Je hebt zat leuke restaurants. Ik woon in Amsterdam en ga heel vaak uiteten.
    Pasta e basta zit vlakbij het Rijksmuseum en is italiaans
    Hard Rock Cafe bij het Leidseplein is heerlijk
    Haesje Claes is frans en zit bij de Spuistraat
    Verder zitten er lekker sushi tenten genoeg!
     
  8. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik ben er gister geweest met mijn man en 3 kids.... Nooit meer!! Haha gillend naar huis (althans de kids! Mama met een hoge bloeddruk :p)
     
  9. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Haha Sam :D

    Bedankt allemaal voor het meedenken!

    Bedankt voor de oliva tip! Mijn moeder is Spaanse dus dit past helemaal in het plaatje! Ik heb gereserveerd, Super! Het zal nog even van het weer afhangen of we evt nog iets na het museum doen of dat we gewoon beetje door de stad gaan slenteren :) helemaal zin in!
     

Deel Deze Pagina