Hallo, graag jullie mening over de volgende situatie: Voor mijn werk moet ik met twee andere collega's a.s. maandag naar een training in Almere. Het voorstel was om met de trein te gaan en toen zei ik dat ik liever met de auto ging, zelf wel wilde rijden, omdat ik op tijd thuis wil zijn voor Sint maarten en een vergadering. En dat ze mee mochten rijden, opstap station Groningen. Eén collega vond het iets te ver (20 km), en wil graag opstappen in Assen. Je kunt op twee manieren van Groningen naar Almere, via de Polder of via Assen. Voor mij is via de polder de kortste weg. Via Assen is inclusief het rijden naar het station een omweg van 50 km... en doe ik drie kwartier langer over de rit. Aangezien ik wilde rijden om snel thuis te kunnen zijn... loont het dan niet de moeite. Nu heb ik gezegd dat ik de heenweg wel via Assen wil, maar de terugweg wel de kortste route nam. Ik kreeg toen een beetje een voor mijn gevoel, cynische reactie terug: "dan ga ik helemaal wel met de trein, en dan ben ik maar een beetje laat voor Sint Maarten ..." Ik zou beide routes overigens volledig vergoed krijgen. Echter ben ik degene die rijd dus zou ik het logischer vinden dat zij dan een beetje aan zou passen. Maar goed ik kan er niet helemaal objectief naar kijken. Wat vinden jullie?
Ik vind 50 km ook wel ver om om te rijden hoor! Ik snap jou dus wel en ik vind jouw aanbod (op de heenweg wel) een mooie oplossing. Dan kunnen ze toch zelf kijken, of met jou meerijden of met de trein. En anders moeten ze maar zelf rijden hoor.
Ik zou haar dan met de trein laten gaan.. Jij wil je best iets aanpassen.. Je bent niet verpliht toxh om haar mee te nemen net als zij niet verplicht is om de lift te accepteren.. Het cynische naast je neer leggen...
Dan gaat die collega toch lekker met de trein. Daar zou ik heel makkelijk in zijn hoor. Anders ben je zelf ook te laat.
jij rijd dus vind ook dat jezelf mag bepalen hoe je rijd ze hoeven niet mee te rijden vind het al netjes jij aanbied om te rijden de keuze is aan haar zelf 50 km vind ik ook echt hele om weg en snap jou ook heel goed zou ook graag op tijd thuis willen zijn
Ik vind het een goed oplossing van jou...wat zij doet moet zij weten, maar 50 km vind ik echt te ver om om te rijden
Ik vind 50km ook wel veel en als je dat doet kun je net zo goed met de trein gaan, want dan ben je die tijdswinst dus ook meteen weer kwijt. Ik zou het dus ook zo laten en 's avonds zeker niet gaan omrijden voor die collega.
Ik vind het een hele goede oplossing. Als jou collega zich hierin niet kan vinden gaat ze toch lekker met de trein.
Natuurlijk gewoon de route rijden die voor jou het handigst en kortst is, ik vind het eerlijk gezegd op zijn minst niet zo netjes van je collega om cynisch te reageren, het is al heel wat dat je de heenweg via Assen wilt rijden. Ze zou toch sowieso al met de trein gaan? Nu kan ze lekker chique met jou meerijden, dan moet ze ook niet zeuren verder.
Ik vind het al heel coulant van je dat je de heenweg 50 km om wil rijden. Kan de collega niet vanuit Assen met de trein naar Groningen dat je haar daar oppikt? Zo niet. Dan zou ik als ik jou was gewoon met de auto gaan via de polder en haar gewoon met de trein laten gaan.
je hebt gelijk... vind dat je al een hele handreiking doet door heen wel over assen te gaan, dat zou je niet hoeven te doen
helemaal eens met bovenstaande. Je collega moet een gegeven paard maar niet zo in de bek kijken hoor.
Eens met bovenstaande reacties. Assen-Groningen met de trein is maar 20 minuutjes en jij moet ervoor omrijden. Pech voor haar dus.
Ik vind dat je een heel goed voorstel hebt gedaan. Da je in de ochtend wilt omrijden voor die collega vind ik al heel lief van je. Het is aan je collega om te beslissen wat hij/zij daarmee doet. Eigen keuze, graag of niet, zoek het anders maar lekker uit. Ik vind het nogal wat dat daar dan cynisch op gereageerd wordt. Ik kan hier heel slecht tegen kan ik je vertellen en een volgende keer zou die collega bij mij niet meer mee rijden, maar gelijk de trein mogen pakken.