Welk dagritme kindje 2 tot 3 maanden...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovelylonnes, Aug 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Zoals de titel al zegt, hoe ziet jullie dag eruit?

Het enige wat bij mij vaststaat, zijn de tijden van de fles....
    (7, 11, 15, 19 en 23 uur)
    Maar er zijn geen vaste tijden dat Justin naar bed gaat, hij slaapt tussendoor gewoon in de box....
    Hoe doen jullie dat?

Ik probeer hem savond rond half 9/9 uur wel op bed te leggen, dan maak ik hem wakker om 23.00 voor zn laatste fles.

Wanneer stop je trouwens met die laatste fles?
    Want nu gaat ie meestal rond 9 uur slapen, maar dan moet ik hem weer wakker maken voor die laatste fles, dat vind ik best zielig....

Pfff, heb het idee dat ik het zo helemaal niet goed doe, maar ik kan hem toch niet elke dag om bijvoorbeeld 1 uur op bed leggen omdat ik dan vind dat ie moet slapen?

HELP ME!?
    thanx

2. stefanygreat

Nov 9, 2007
    86
    0
    0
    Vind ik ook moeilijk... Hier is het zo dat Stan de eerste fles tussen 6.30 en 7.30 krijgt. Als hij na de fles moet gapen of in zn oogjes wrijft, leg ik hem weer op bed. Meestal slaapt hij dan tot de volgende fles, rond 11.00. Daarna weer hetzelfde ritueel. Dus hier slaapt ons manneke wel elk slaapje in zn eigen bedje boven. Hij geeft zelf meestal aan wanneer hij moe is (gapen, oogjes wrijven, jengelen en bleek worden)
    Soms merk ik dat hij toch nog te wakker is en huilt hij in zn bedje. Dan haal ik hem wel weer naar beneden hoor, om even te spelen. Zodra hij weer moe wordt, weer naar bedje toe. Weet ook niet of dit dé manier is, maar het werkt het beste voor Stan! Succes!

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Julia is bijna een half jaar en ik heb nog geen dagritme... Wat bij ons min of meer vast staat zijn de tijden van de flessen en intussen de hapjes, maar slapen doet ze echt alleen als ze moe is en niet als ik dat heb verzonnen. Wel is ze haast altijd om 6u wakker en gaat ze tussen 18u en 19u naar bed. Op een gegeven moment ontstaat er natuurlijk wel iets van een ritme, alleen is bij ons dat ritme steeds weg als er iets verandert in het voedingspatroon of als haar slaapbehoefte verandert.
    Van het weekend deed ze wel 4 slaapjes (varierend van 45 min tot 1,5u) op een dag. Dan kan je dus verder helemaal niets. Best lastig dus om bv iets af te spreken, maar het is nou eenmaal zo. Ik hoop dat ze over een half jaar met 1 slaapje toe kan, dan wordt het allemaal een stuk opverzichtelijker en tot dan is het aanpassen geblazen!

4. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik kwam er bij Dewi snel achter dat zij het beste slaapt met een volle buik. En op de leeftijd van jouw kindje hield ik haar een uur a een uur en een kwartier wakker (nu inmiddels 2 uur) en dan legde ik haar (wakker) op bed.
    Zo lag ze met een volle buik op bed en leerde ze ook nog eens zelf in slaap te komen!(heel belangrijk)

Ik zou als ik jou was je kindje nu wel echt overdag naar boven leggen te slapen hoor...anders kan dat straks nog wel eens een drama worden. Daar komt bij dat hij nu eigenlijk de leeftijd krijgt dat een box is om in te spelen/relaxen en niet een slaapplek.

En t hangt er vanaf hoe lang hij slaapt of hij 1 of 2 slaapjes tussen de flessen indoet. Dewi is nu ongeveer 2 uur op en 2 uur af das ideaal (maar denk/weet niet dat jouw kindje dat al trekt..)

Die laatste voeding van 23.00 gooide Dewi er vanaf 6 weken zelf uit. Je zou het gewoon es een nacht kunnen gokken! niet wakker maken en maar zien hoe laat ie zelf wakker wordt!

Succes!

(ps en als je eenmaal dit ritme te pakken hebt dan heb je over een tijdje daarna wel weer een nieuw ritme/schema nodig omdat alles dan weer verandert hahah en zo blijf je bezig he? ;))

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Oh ja, Julia slaapt elk slaapje in haar eigen bedje. In mijn ogen is een box om in te spelen en een bed om in te slapen.

Over het laten vervallen van de laatste fles. Ik ben begonnen met 6 a 7 flessen en toen er 4 uur tussen ging zitten ipv 3 uur, werden dat er al snel 5. De laatste gaf ik om 22u. Daarna ben ik dat af gaan bouwen naar 4 flessen door er weer langer tussen de te laten zitten. Dat was rond 4 maanden toen we ook begonnen met fruit en groenten. En nu ze goed haar groenten eet, is de laatste fles komen te vervallen. at was dus begin vorige week pas.

6. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Bedankt alvast, zal vanaf vandaag eens kijken wanneer ie moe word en m dan (wakker) op bed gaan leggen....
    En ik geef nu 5 flessen, dus die laatste zal ik dan nog maar even aanhouden denk ik he.....

thanx

7. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen

Hoeveel cc per fles krijgt ie?

8. Ietje

Ietje Actief lid

Jul 15, 2008
    157
    0
    0
    Jade zit nu ook op 5 flessen en heeft ongeveer hetzelfde schema. Ook hier moeten wij haar om 23.00uur wakker maken voor de laatste fles. Ik vind het ook zo zielig, maar vind het nog erg vroeg om op 4 flessen over te stappen en ze slaapt nu tot ongeveer 7.30uur. Ik ben ook bang dat ze dan te weinig krijgt op een dag. (meer in de fles is nu nog te veel) Tussen de voedingen door slaaptze erg veel en is ongeveer een wakker na de fles. Dan is het eerst spelen, de box in en als ze moe wordt naar bed.
    Ik zou bij alle slaapjes proberen om gewoon in het bedje te leggen, ik zie de box ook als speelplaats en niet om te slapen.

9. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    @ Wirwar
    Hij krijgt al 5 keer 180+6...
    Ben nu aan het proberen of ie misschien niet te VEEL krijgt, dus voor de nacht en smorgens wel 180 en de andere 3 150+5...

PS Wanneer doen jullie je kindje in bad? SMorgens of savonds of wisselend.... Lig er echt wakker van soms omdat ik niet weet hoe ik de dagen in moet delen. Gaan jullie er echt voor zitten om met je kindje te "spelen" en half uurtje of doe je dat als hij er zin in heeft gewoon 5 minuutjes boven de box!?

10. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Waarom denk je dat ie te veel krijgt?
    Maar Dewi kreeg op die leeftijd idd ook 2 (de eerste en de laatste) vollere en 3 iets minder vollere flessen (met borstvoeding). Maar misschien doe je t nu al wel hartstikke goed joh!

En dat spelen...ja dat verschilt..soms neem ik er uitgebreid de tijd voor..dan neem ik haar op schoot en dan gaan we lekker gek doen of even gewoon chillen. Of op de grond op een dik kleed. Of even lekker samen in bed en dan oefenen met rollen enzo.
    Maar ze kan zich ook prima zelf vermaken in de box (ook niet onbelangrijk!).

Is je kindje tevreden? vrolijk? gelukkig? Dat is het belangrijkste! dus zo ja dan doe je t al hartstikke goed meid en moet je niet zo twijfelen aan jezelf! ;)
    Straks wanneer ie ietsje ouder is (vanaf 4,5 maand misschien) komt er een wat duidelijker ritme in.

In bad doe ik ook gewoon wanneer ik daar zin in heb en tijd voor heb! Ik vind savonds voor haar laatste fles (is om 19.15/19.30) het lekkerst want dan gaat ze heeeerlijk rozig in bed! En owja het bad is ook een goeie plek om even te quality-timen! (ik ga nl altijd samen met haar in bad, ze zit dan tegenover me in zo'n zitje..ideaal! en gezellig!)

11. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier nog zo'n onzekere mama hoor. Mijn kleintje krijgt borstvoeding en heeft nog helemaal geen ritme te pakken. Ene keer om de 2 uur andere keer om de 4 uur. Slaapt wanneer hij wil slapen thuis wel in bed onderweg in de wagen. Laatste week om half elf laatste keer drinken en dan slapen tot half acht.

Ben ook niet zo'n ritmische mama ben ik bang ;) Maar ik maak me niet druk zo lang meneer vrolijk is en goed groeit zal hij er wel geen last van hebben ( net als z'n mama)...

12. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nou, hij was altijd heel vrolijk en speelde vlot een uur alleen in de box met zn mobiel, behalve tijdens een sprongetje. alleen nu is ie al 3 dagen zo vervelend, alleen maar huilen huilen huilen en heeeel veel slapen, terwijl hij dat nooit deed...
    Nu heeft ie wel donderdag zn prikjes gehad, maar daar heeft ie helemaal geen last van gehad. Pff.... dus nu ben ik aan het zoeken waar het mis gaat... Het ligt niet aan een vieze luier, aandacht helpt ook maar 5 minuten, ik heb zn dosis zantac al opgehoogt.... Ik weet het niet meer....

13. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Volgens mij doe je het heel goed hoor. Je staat alleen soms erg machteloos als je niet weet wat er met je kindje aan de hand is.

Hier doen wij altijd het volgende. Als we merken dat hij moe wordt gelijk in zijn eigen bedje leggen. Dan weet hij dat hij daar moet slapen. Is hij wakker dan komt hij gezellig naar beneden. Je zult merken dat er steeds meer een regelmaat in komt.

Over de voeding kun je de laatse voeding niet eerder geven? Dat hielp hier erg goed. Dan hoef je justin niet meer uit die diepe slaap te halen Fabian ging hierdoor juist beter drinken en ook beter slapen. Wij hadden het volgende schema

7.00
    10.30
    14.00
    18.00
    21.30

Dit hebben we wel geleidelijk aan gedaan hoor> Misschien het proberen waard.

14. Sopje

Sopje Lid

Jul 31, 2008
    58
    0
    0
    Volgens mij doe je het wel goed inderdaad hoor. ik had eerst ook dezelfde tijden als jou. Nu hebben wij al ongeveer twee maanden andere tijden omdat ze doot slaapt.

we beginnen om:
    8:eek:ou,
    12:00u,
    16:00 u,
    20:00u de laaste fles. Ze slaapt dan ook door tot 7:00u/ 8:00u. Wij wouden haar niet meer wakker maken S avonds omdat ze zo lekker sliep en probeerde toen de laatste fles te laten zitten en dat ging gelijk eigenlijk goed. Nu vooral dat ze haar duim heeft egvonden.

15. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Gelukkig is ie vandaag weer het gezelligste en vrolijkste mannetje wat ik ken....
    Ik ben gister meteen begonnen om als ie moe word hem op bed te leggen en dat ging erg goed! Dan huilde ie ook niet meer, sliep meteen! Savonds op bed gelegd en daar heeft ie nog even liggen spelen, zonder mopperen, na een uur was ie echt zo moe, toen huilde hij een beetje, speentje erin en hij sliep!
    Ik durf nog niet zo goed te stoppen met die laatste fles maar misschien kan ik inderdaad een beetje gaan schuiven....

Kei bedankt in elk geval!

16. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    We hebben niet echt gezette tijden. Ben er zelf ontzettend makkelijk in. En Ragnar vind het ook allemaal prima.

Kan wel ongeveer aangeven.

7.30-8.30
    12.00-13.00
    16.30-17.30
    20.00-21.00

En vervolgens gaat Ragnar gewoon lekker naar bedje. En slaapt lekker heel de nacht door.

Verder slaapt hij overdag heel onregelmatig. Soms de hele dag en soms de hele dag niet.

Dus hier wisselt het nog heel erg. Maar als hij de nachten maar goed slaapt vind ik het allang goed

17. oogappel

oogappel Bekend lid

Jul 26, 2007
    842
    1
    0
    Bij Noa heb ik de laatste fles vervroegd....
    De volgende tijden zijn het

07.00
    11.00
    15.00
    19.00
    20.30

Dan slaapt ze weer door tot de volgende morgen, dit gaat harstikke goed!
    ik zou alleen niet weten wanneer ze overgaat op 4x borstvoeding...
    We proberen het weleens iets anders maar dat pikt ze om 1 of andere reden niet. Gewoon niet te veel pushen het komt allemaal vanzelf wel denk ik :)
    Lekker genieten geblazen.... :D

18. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Fijn dat het nu zo goed gaat. Kun je weer op en top genieten van elkaar.

Ik zou zelf ook nog niet stoppen met de laatste fles. Jusitn is nog geen 10 weken. Als hij per fles steeds veel laat staan kun je het eens een keertje proberen. Bij ons proberde we het met 12 weken maar toen wilde meneer nog niet 2 weken later weer geprbeerd en toen ging het prima. Het buro gaf aan dat ze ongeveer met 7 kilo naar de 4 flessen kunnen. En dat komt hier aardig over een.

19. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Ons zoontje is vrij groot (op het cb zei de kinderats dat hij het fysiek van een baby van 5 maanden heeft). Hij krijgt nu 5 flessen van 180+6. Maar ik 'mag' nu beginnen met 4 flessen. Dan laat ik de fles van 22:30 weg. In zijn laatste fles doe ik dan overigens wel rijstebloem.
    Zijn schema van nu is:
    7:15 fles dan 1,5 uur wakker en weer naar bed
    11:00 wassen, fles en 1,5 of 2 uur wakker dan naar bed
    15:00 fles, 1,5/2 uur wakker dan naar bed
    18:30 badje (om de dag)
    19:00 fles en 20:00 uur naar bed (dan slaapt hij meestal 20:30).
    22:30: wakker maken voor laatste fles.

Hij slaapt trouwens altijd in zijn eigen bedje. En de ene keer maar een half uur en de andere keer weer 2,5 uur. Verschilt heel erg. De nacht slaapt hij al door vanaf dat hij 5 weken was. Ik ben dus benieuwd hoe het gaat als ik over ga op 4 flessen.

En fijn dat je zoontje nu overdag ook lekker slaapt in zijn eigen bedje!

20. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Hoe gaat het nu lovelylonnes?

Share This Page