Hemangioom/aardbeienvlekje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamvan2knullen, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvan2knullen

10 jan 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    Onze vrolijke kereltje ( 3 maanden ) heeft een Hemangioom boven zijn wenkbrauw.
    Ik was benieuwd of meer kinderen zijn met een hemangioom daar en hoe de groei verliep.
    Wij zijn langs het amc geweest en die raden behandelingen af omdat hij maar klein is en iets verdikt en lijkt mee te groeien met zijn hoofd.
    Hoe is de groei bij jullie kindje verlopen?
    Ikzelf ben blij zonder behandeling omdat ik vind dat medicijnen zeker bètablokkers die voorgeschreven worden altijd een risico vind.
    Hier een foto van mijn knul met hemangioom :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,6 KB
      Weergaven:
      22
  2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kan me voorstellen dat het AMC er in eerste instantie niets aan wil doen, het is niet heel groot. Al kan het in de komende maanden nog wel iets in omvang toenemen.
    Ik heb ervaring bij beide kinderen.

De oudste had/heeft er eentje links onder de borst. Deze is vanaf 1 maand tot ongeveer 7 maanden leeftijd gegroeid, daarna relatief stil blijven staan. Vanaf haar 2e jaar is deze langzamerhand kleiner geworden en lichter geworden. Ze wordt in april 6 en hij is nu kleiner dan haar tepel/tepelhof. Dus dat komt wel goed.

De tweede heeft er twee. eentje boven rechterborst, haar badeendje :D en eentje links in de zij/rug. Badeendje is al vrij snel gegroeid, direct na de geboorte had ze al een "teken" wat leek op een badeendje, vandaar de benaming. Er werd al direct gezegd dat dat wees op een hemangioom. Ook bij de jongste is deze sinds haar tweede jaar wat geslonken. Bij haar ligt hij echt "op" de huid, echt dik. Inmiddels kleiner geworden en lichter gekleurd. Onze huisarts heeft wel plastische chirurgie genoemd, maar daar willen we nog niet over denken .... ze wordt binnenkort 4.

3. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Mijn oudste zoontje had een heel klein plekje op zijn balzakje. Die werd iets groter, maar is nu bijna weg.
    Hij is 21 maanden

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    onze dochter heeft er 1 denk ik ;) de dokter heeft aangeboden onderzoek te doen naar wat het is als we het willen weten maar we hebben daar nog niet zo'n behoefte aan. het zit op haar voorhoofd bij de haargrens.. Hij is alleen wat minder rood heb er denk ik geen foto van..

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik zelf 32 jaar geleden!
    En dit was nog niet tot het punt waarop het het grootste was.
    Ik had hem van de onderkant van mijn lip tot aan mijn neus op het laatste.
    Niks aan gedaan en zal je zo nu laten zien;)

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    En nu niks meer te zien.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn nichtje had er een op haar borst, toen ze 2 was begon hij te slinken en nu is ze bijna 8 en zie je er niks meer van.
    Kindje van een vriendin had er een op het voorhoofd, die groeide vrij rap en was gevoelig. Met 2 jaar hebben ze die verwijderd vanwege het feit dat het heel gevoelig bleef en ook soms ging bloeden. Nu is ze 5 en zie je eigenlijk niks meer, klein litteken als je er echt naar zoekt. Mogelijk was deze ook vanzelf geslonken, maar omdat ze er dus last van had hebben ze daar niet op gewacht.

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn nichtje heeft er twee redelijk grote, een op haar hoofd en een op haar schaamlip. Ze zijn sinds ze een half jaar is alleen maar kleiner geworden en nu ze anderhalf is zijn ze volgens mij al bijna helemaal weg.

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn dochter heeft er een op haar heup, flink groot, ter grote van een 2euromunt, ze heeft er geen hinder van dus we laten er niks aan doen.

Ik heb er zelf ook een, maar nu, 28 jaar later, is hwt bijna niet meer te zien!

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Caylen heeft er 1 op zijn onderlip.
    Zijn ervoor in wkz en sophia geweest.
    Hij heeft een tijdje medicijnen gekregen maar zijn we mee gestopt (werd niet vergoed)
    Plek is nu wel iets groter maar niet storend.
    Hij kreeg er alleen maar medicijnen voor doordat het op zijn lip zit
    Op een andere plek (behalve bij ogen/neus ) geven ze geen medicijnen

11. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter heeft ook een aardbeienvlekkje op haar hoofd gehad. Nu is het nog een heel licht plekje. Vanaf 2 jaar werd het duidelijk lichter. Hier een foto met 1 1/2 en met 3 1/2.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier heeft dl een "aardbei" op dr arm in de vorm van een vlinder :). Hij was best wel groot, 5cm maar wordt nu van binnenuit steeds lichter en dunner. Wij laten er dus niks aan doen.ze heeft er geen last van en noemt t zelf ook aardbei hihi

13. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Mijn dochter heeft er een op haar bil. Nu is ze 19 mnd en hij is kleiner en lichter.

14. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Hier drie stuks bij de jongste. Één in de vorm van een landkaart, vlak gebleven is bijna weg. En twee grotere, die lijken ietwat in volume af te nemen. Nog niet veel. Hij is 16 maanden.

15. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter een op haar buik. Nu bijna weg zonder iets aan te doen

16. megacarls

megacarls Niet meer actief

Mijn dochter heeft er 1 op haar buik. Aan de rechterkant onder haar ribbenboog zo'n beetje. Je ziet er ook verschillende aderen naartoe lopen. In het begin was het oppervlakkig en vuurrood. Toen werd hij boller en nu is hij minder fel maar nog steeds even groot (Soort driehoekige vorm van toch wel 1,5 cm bij 1,5 cm als ik moet gokken). Ze zeiden dat die vlekken meestal binnen 4 jaar weg gaan. DL is nu 4,5 en hij zit er nog in volle glorie, oké hij is iets valer, alsof hij al 4,5 jaar op 60 graden gewassen wordt, dat was bij 1 jaar al zo maar voorlopig lijkt het er niet op dat hij weg gaat.
    Heeft iemand daar ervaring mee? Dat hij dan later alsnog weggaat? Ik had als kind een moedervlek op die plek en die was kleiner dan haar aardbeienvlek en ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden. Voor alsnog lijkt dat bij DL niet zo, als kindjes vragen wat het is zegt ze bijna trots dat het haar aardbeitje is maar ik zou het toch wel fijn vinden dat hij ook een keer weg gaat.

17. Manoya

Manoya Niet meer actief

Mijn dochter had er ook 1. Werd steeds groter en uiteindelijk nog voor ze 1 werd was hij helemaal verdwenen.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze oudste had er een op haar rug. Die was vrij dik, maar ze is nu 6 en er is vrijwel niets meer van te zien. Als je weet waar je moet kijken en waar je naar moet zoeken, zie je nog wat kleine rode spikkeltjes, maar ik ben de enige die dat nog ziet, volgens mij :)

19. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier net zo! Dochter heeft er 1 achter haar oor en op haar rug. Achter oor ging hard groeien, was ook vrij dik, maar nu is ze 1,5 jaar en hij begint steeds lichter te worden en in te slinken. Die op de rug groeit veel minder hard, is nog wel echt rood, maar denk dat die ook wel zal verdwijnen.
    Volgens CB en de huisarts moeten ze binnen 5 jaar verdwijnen. Maar je moet hem natuurlijk wel in de gaten houden, als hij bloed/jeukt moet je natuurlijk even langs de dokter gaan.

Meestal hebben de ouders meer "moeite" met het ding dan het kind, je word er vaak op aangesproken; "wat is dat?!". Ik werd er kriegel van op gegeven moment, zeker als het elke keer dezelfde mensen zijn. Nu hij slinkt en er haar over heen groeit hoor ik er niemand meer over. Het maakt mij niet uit, dat ding hoort bij haar, mijn dochter is goed zoals ze is! en jouw zoontje ook!

20. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof dat de meeste aardbeienvlekken rond het 10de jaar zijn verdwenen, dus het kan zeker nog slinken en verdwijnen!

Deel Deze Pagina