Nadat we eerst een tijd de Pacco inbakerdoek hebben gebruikt, heb ik vandaag voor het eerst de Puckababy mini gebruikt bij ons mannetje. Ik vond de Pacco zo zielig en ook wel eng; die armpjes de hele tijd maar strak langs zijn lichaampje, en ook dat het een flanellen doek is en dat met dat warme weer van de laatste tijd. Hij zweet zich een ongeluk in die doek. Maar nu heb ik weer mn twijfels over de Puckababy, het lijkt me dat de gaten waar zijn armjes doorheen gaan zo ruim zijn. Sowieso is de doek vrij ruim. Ik had bijv. het hesje dat binnenin zit wat strakker verwacht. Het is allemaal zo wijd. Ik ben nu weer bang dat hij op de een of andere manier zijn armpjes er toch doorheen gaat wurmen en dat hij dan klem komt te zitten, of dat de stof over zijn mondje en neusje komt. Maar hij heeft het wel nodig om beperkt te worden in zijn ruimte, hij maait zichzelf anders continu wakker. Ik lees net dat het CB de puckababy niet aanraadt, alleen de Pacco is veilig volgens hen. Pfff...ik blijf het eng vinden....
Ik vond de Puckababy juist heel fijn! Hij werd wel beperkt in zijn ruimte (lekker geborgen met z'n armpjes en beentjes in die zak), maar hij lag daar niet strak als een mummy te liggen. Ik las net ergens (geloof bij de topic over kort slapen), dat veel kindjes hem gebruiken. Gek dat cb 't niet aanraadt. Ons cb had er nog nooit van gehoord! Je kunt trouwens bij de voetjes de zak dichtknopen (er zitten twee touwtjes aan de zijkant), waardoor je de lengte van de zak kan inperken. als het goed is, kan je baby (als 'ie daar de kracht al voor had) niet in de zak kruipen, omdat die daar te krap voor is. succes, groetjes, Natasja2
Nova slaapt in de Swaddle Me, omdat ze het écht nodig heeft. Maar ik zou liever zien dat ze zonder kon, ik ben er ook niet 100 % gerust op. Dus ik begrijp je bezorgdheid!
de swaddle me beviel me prima, de puckababy nooit weer! levensgevaarlijk ding (ondanks goed oprollen onder de voetjes, had mijn zoontje bedacht dat hij zijn benen helemaal kan optrekken, waardoor er veel stof 'vrijkomt' en dan doet hij vervolgens zijn armen omhoog, waardoor zijn halve gezichtje onder de vrijgekomen stof zat...! echt nooit weer
Het hele idee van inbakeren is juist dat de armpjes strak langs het lichaam liggen. Daar vind ik eerlijk gezegd niks eng aan, tenzij je kind zich wil omdraaien. Ik heb zelf ook minder met de puckababy, maar dat is denk ik ook per kind verschillend. Mijn zoon had het echte inbakeren nodig. Het is natuurlijk wel aan de warme kant nu, maar als je je kind in zijn rompertje in de pacco legt en geen dekens over is het echt niet te warm. Wanneer je kindje wil beginnen met omdraaien moet je stoppen, maar daarvoor is het echt veilig hoor
tja, ik moet nu dus stoppen met inbakeren omdat hij echt hele goede pogingen doet om om te draaien. het wordt nu ook wel een beetje eng. helaas is hij er niet aan toe om zonder inbakeren te slapen. een probleem dus.
Ons zoontje heeft het ook echt wel nodig maar inderdaad, 100% gerust ben ik gewoon niet. Maarja, misschien heb ik dat dadelijk ook wel als ie zich op zijn buikje gaat draaien in bed (zonder ingebakerd te zijn bedoel ik)
Getsie, dat lijkt me echt eng en gevaarlijk! Dat soort dingen bedoel ik nu. Het CB zal toch niet voor niets dat ding niet aanraden? Maarja, ook de Pacco vind ik eng, ons zoontje krijgt het in de Pacco voor elkaar om zijn armpjes op zijn borst te krijgen. Terwijl er staat dat de armpjes naast het lichaam behoren, iets gebogen mag wel. Maar hij krijgt ze echt helemaal op zijn borst, hoe strak we het ook proberen. En dan ligt ie dus de hele nacht met zijn armpjes op zijn borst! Lijkt me dat die armpjes daar toch onwijs van gaan 'slapen' ?
Nova lag vanochtend met haar armpjes bloot. Ze heeft net een nieuwe Swaddle Me, die andere werd te klein (en te warm), hoewel ze er volgens de maat nog wel even mee had moeten doen. Maar ze kon haar beentjes niet strekken. Ze past deze wel, de sluiting zit als ze ingebakerd ligt helemaal op haar rug, maar strak zit ie wel ... En toch lag ze voor de tweede keer met haar armpjes bloot. Ze heeft wel gewoon tot een uurtje of half zeven geslapen, dus zal ze er niet veel last van gehad hebben, maar aan de andere kant, 's nachts slapen is nooit een probleem geweest, ze kon juist overdag niet slapen. Pfff, lastig hoor! Het CB heeft er trouwens geen problemen mee dat we haar zo inbakeren.
Dan ga ik ervan uit dat je geen uitleg bij de doek hebt gehad? Heb namelijk ook de pacco gebruikt en heb hierbij ook voorlichting gehad van de mevrouw die ze verkocht. Zij vertelde dat het helemaal niet erg is als de kindjes de armen op de borst leggen. Luc deed dit ook altijd en heeft altijd goed geslapen. Ik heb zelfs om een beetje "af te bouwen"de doek af en toe iets losser gedaan als hoort zodat hij aan iets meer vrijheid kon wennen. De pacco is trouwens de enige inbakerdoek die goedgekeurd is. Daarom raad het cb die andere doek waarschijnlijk af. Je kan je kindje ook alleen in een luier inbakeren als je denkt dat het te warm is en dan eventueel een heel dun lakentje erover voor de geborgenheid.
Wij hebben met de pacco ingebakerd vanaf 6 weken en daarna in de puckababy om de pacco af te bouwen. Ik vond ze beide echt ideaal. Het is wel belangrijk om er zelf echt helemaal achter te staan. Ik heb het nooit zielig of eng gevonden, omdat ik zag dat ze erg heerlijk in lag te slapen en echt ontspande. Als je bang bent dat hij het te warm heeft in de pacco dan zou ik hem idd alleen in een rompertje erin leggen met een lakentje er dwars strak overheen, zodat hij niet kan omrollen. Verder lag mijn dochtertje ook altijd met de armpjes gebogen over haar borst. Voor wat betreft de puckababy heb ik hier geen enge capriolen meegemaakt gelukkig. Ze lag altijd tevreden op haar knuisjes te sabbelen door de doek heen. Tja, als je echt je kleintje niet meer wilt inbakeren, dan zou je hem in een goed passend dun slaapzakje met lange mouwen kunnen leggen en dan de armpjes strak onder de dekens instoppen. Wil je blijven inbakeren, dan is het misschien goed om eens te gaan praten met bijv. een inbakerverpleegkundige op je CB. Bij ons CB hebben we er ook een zitten en zij heeft me destijds goed op weg geholpen. Ik kon haar voor vragen altijd bellen, dat was echt heel fijn.
Ons kereltje heeft 's nachts meestal (afkloppen haha) ook geen moeite met slapen. Het is inderdaad vooral overdag moeilijk!
Nee, geen uitleg, wel het boekje. Mijn man heeft hem gehaald en heeft wel een korte uitleg gehad maar niets over dat de armpjes op de borst mogen liggen. In het boekje staat dat ze licht gebogen mogen zijn. Ik vond het altijd verontrustend dat ie dat deed maar als ze het jou hebben verteld dat het geen kwaad kan, heb ik er al wat meer vertrouwen in! Toch vreemd dat het de enige goedgekeurde doek is. Waarop worden die andere dan afgekeurd vraag ik me af. Dat kan ik helaas nergens terugvinden.
De armpjes strak onder de dekens instoppen heeft geen enkele zin, hij heeft ze binnen een paar seconden boven de dekens hahaha.
Ik heb vanaf week 6 tot gisteren de pacco gebruikt. ik vond het ideaal en Tess heeft er heerlijk mee geslapen. Aangezien mevrouw het omrollen tot een kunst verheven heeft moeten we stoppen. Sinds gisteren ligt ze in een slaapzak met lange mouw. Een hele omschakeling en ik vind het erg jammer dat we afscheid moeten nemen van de pacco. Het heeft hier voor iedereen erg veel rust gebracht....ha ha ha. Tot nu toe gaat de slaapzak redelijk. Ze is wel wat vaker wakker en jengelt wat, maar valt dan vrij vlot weer in slaap. We keep our fingers crossed. Maar Pacco.....bedankt!
Precies de reden waarom ik ermee doorga (vind het wel wat eng, vind het niet meer zielig), zonder is het een oververmoeid meisje. Nu een heel lieve en tevreden baby. Ze ligt er trouwens bijna altijd in een rompertje in met dit weer. En overdag alleen een lakentje erover gespannen, 's nachts het dekentje er nog over.
Hoi, Hier een grote fan van de puckababy, ik zie dat jouw kleintje ook nog niet zo oud is, ik gebruik de puckababy nu 2 maanden en ik heb nog niks "engs"meegemaakt ( ieder kind is anders natuurlijk). Alleen is het wel zo dat jij al de vervolgzak hebt, ik gebruik de piep 0-3 maanden ( die van mij kan er langer in )en dat is met klittenband over het buikje heen.....Ik heb die met het hesje ook al maar die is nog veelste groot.....De puckabay moet lekker aansluiten en mag niet op de groei gekocht worden. Hier is het CB enthousiast, is een goed alternatief voor het traditionele inbakeren. ( somsige ouders vinden dat niet prettig, hoor ik dus ook bij). Ik heb die mini ookal aangedaan en inderdaad die armsgaten zijn vrij ruim, maar alles was vrij ruim Er was meer zak als kind, ik moet nog ffff wachten ermee. groet veer
Hoi Ja onze zoon is al vrij groot, hij was een maand geleden al 62 cm en 5610 gram. Hij was afgelopen vrijdag 11 weken dus ik dacht laat ik de Mini maar kopen, die is vanaf 3 maanden. Dus officieel mag hij er dan vanaf volgende week vrijdag in. Kan me echter niet voorstellen dat de Mini dan ineens niet meer zo ruim valt...