hemangioom

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krokus, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hallo,

ik ken je gevoel! valentijn heeft er ook 1 , en het cb zei (toen hij ook iets van 6week was ofzo) dat dat een klembaar zou zijn...alsof ik mijn baby zou knijpen!
    het bleek een hemangioom te zijn en heb net als jij toen gegoogled en ben hele nare dingen tegengekomen, had ik beter niet kunnen doen!
    maar valentijn is inmiddels 15 maand en het hemangioom is niet groter geworden! hij zit er nog steeds , en er is niks engs aan!
    hopelijk kan je hier wat mee

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik had zoiets gelukkig bij het kindje van een vriendin van mij gezien. Die had er eentje op haar hoofd.
    Toen ik er eentje bij mijn dochtertje ontdekte wist ik gelukkiggelijk wat het was.
    Het trekt vanzelf weg. Ik merk idd nu, dat het wat kleiner word.

Het is idd niet leuk. Je wilt allemaal een gaaf kindje hebben, maar het trekt gelukkig weer weg. Niet te veel zorgen maken hoor.

3. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Maak je niet teveel zorgen hoor!
    Mick heeft ook 2 hemangiomen, 1 op zijn hoofd en 1 bij z'n billen. Ze zijn misschien wel ietsjes groter geworden, maar ik maak me er geen zorgen om (cb, consultatie-arts, huisarts en kinderarts zeiden dit ook). Ze verdwijnen meestal vanzelf hoor! Bovendien hebben ze er geen last van. Laat je niet teveel gek maken door verhalen en plaatjes op internet.

Groetjes, Emma

4. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik heb gehoord bij een documantaire dat het een stukje van de placenta zou zijn die bij de ontwikkeling "los" is gelaten en zich in het kindje genesteld heeft... klopt dat of is het kletspraat?

5. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    daar heb ik nog nooit van gehoord...
    het word ook wel een schoonheidsfoutje genoemd, dus het zou best kunnen

6. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Nee hoor, dit is niet zo.

He is een kluwen kleine bloedvaatjes (haarvaatjes) die boven de huid uit groeien.

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Een tantezeggertje van mij heeft er eentje gehad, maar die is weggegroeid (ze is net een jaar geweest)
    Nu heeft weer een neefje een kleintje boven z'n oog, de artsen doen er niet verontrustend over, gewoon negeren zeggen ze. Wel opletten of het veranderd.

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hier heeft mijn dochter er een boven op haar hoofd.begon idd met een rood puntje. hij is wel flink gegroeid moet ik zeggen, maar idd het gaat gewoon weg. zij heeft er geen last van. en volgens de KA kan het echt geen kwaad. Ik begrijp dat je het vervelend vind, vooral omdat het in het gezichtje zit, maar het gaat echt weg.

9. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Sven heeft hem ook tussen zijn haren op zijn hoofd. rond het 2e levensjaar zou hij weer wegtrekken. Het was een rood vlekje bij geboorte en werd toen iets groter en toen dikker, maar is 1,5 cm groot geworden. vanaf een maand groeide het al niet meer. Nu wordt het een beetje grijzer en vlogens mij wel al minder.

Britt

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    jullie zullen het niet geloven, maar de plekjes zijn al weg. huh? Die huisarts weet er niks van, ik ben zo boos op hem. Ga vandaag wel even goed naar de kinderarts maar die huisarts daar zeg ik wel wat van. Beetje paniek zaaien om niks. Ben er drie dagen goed kapot van geweest, drie dagen gejankt en afspraken afgezegd en mijn kinderen minder aandacht kunnen geven.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kan me best voorstellen dat je baalt als je HA het verkeerd heeft. Toch vind ik je reactie behoorlijk overdreven. Je hebt hier alleen maar geruststellingen gehad dat zelfs als het een hemangioon is, het best meevalt. Als jij er dan voor kiest om 3 dagen alleen maar te huilen en zelfs je kinderen minder aandacht te geven, is dat jouw manier van aanpakken. Daar kan je HA niets aan doen. Jeetje, wat als je kinderen wel eens wat ergs mankeren?

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit vind ik pas een overdreven reactie, voor iedereen is 'iets ergs' verschillend. Op dat moment vond ik een hemangioom best erg. vooral toen ik de foto's op het internet zag, ik heb geen verstand van hemangiomen en dus ging ik googlen. Sorry maar ik denk dat iedere ouder schrikt van die foto's. Daarbij komt dat bij iedereen een hemangioom zich anders ontwikkelt. Ik ging gewoon iedere keer van het ergste uit, en ja ik ben ook een beetje een paniekerig iemand. Sorry dat ik me zorgen maak om mijn kindjes.

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wat mij betreft kan dit topic ook op slot

14. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535