Kan iemand me wat geruststellen?? Iemand die zelf ook een hartslagmeter heeft zoals een fitbit? Ik ben momenteel 5+6w zwanger en heb al een heel aantal miskramen gehad. Zowel missed abortion als spontane miskramen, allemaal tussen de 4 en 6 weken. Nu dus wederom erg angstig dat het misgaat. Mijn hartslag in rust was flink gestegen van 78 naar 91, maar is nu al een week lang aan t zakken, momenteel zit mijn hartslag op 82. Vorige week maandag wel positief getest op corona, dus dat zal ook wel invloed hebben gehad op mijn hartslag. Verder ook weinig kwaaltjes..
Hi, hier ook 5 miskramen gehad tussen 5-6 weken dus ik snap hoe je voelt. Ik heb nooit mijn hartslag gebruikt als indicator, maar wel zwangerschapstesten van de Action om de progressie van de test lijn te checken. Heb je een test gehad en gecheckt of de lijn oploop? Veel succes, ik hoop dat deze keer de goede is voor jou.
Ik had dit ook: hartslag steeg paar dagen voor positieve test naar 72-74 - normaal onder in de 60 - en begon bij 5,5 week langzaam te dalen tot 63-65 nu. Zat vet in de stress maar ik ben nu bijna 12 weken zwanger en alles is tot nu toe goed.
Bedankt voor je reactie! Ja de lijn liep heel mooi op, ook een echte knaller gehad en 3+ bij de digitale test van clearblue. Daarna dus niet meer getest. Maar je probeert dan toch ergens anders zekerheid uit te halen.. pff killing deze periode zeg Vervelend dat jij ook al zo veel miskramen hebt moeten doormaken! Is het uiteindelijk wel gelukt?
Er was iets met hartslag en zwangerschap. Ik weet het niet meer precies. Maar het kan eerst wat langzamer worden en dan in het tweede trimester omhoog gaan omdat je lichaam dan meer bloed moet pompen ( zoiets was het als ik het goed heb onthouden van mijn vk ) Ik snap je onzekerheid heel goed. Ik zou alleen proberen niet alles te overanalyseren want dan word je gillend gek. Ik snap je heel goed. Na miskramen is de eerste periode gewoon hels. Althans. Vond ik. Ik ben nog steeds bang telkens naar de wc te gaan en bloed te zien. Maar ik zou het echt even los proberen te laten, de Corona is waarschijnlijker. Oh en gefeliciteerd natuurlijk!
Heftig meid! Je zoekt aan de ene kant de bevestiging overal dat het goed zit maar alles wat een beetje afwijkt qua kwaaltjes of het gebrek eraan maakt dan weer onzeker. Zo ervaar ik die eerste periode, met name door idd ook ervaring met miskramen. Ik kan je hier niet in geruststellen, behalve dat het een gegeven is dat de kans dat het goed zit altijd groter is dan dat het niet goed zit. Ik hoop dat het vertrouwen een beetje kan groeien en dat je een hele mooie zwangerschap mag hebben. Bij mij fluctueert mijn hartslag trouwens ook heel erg zeker nu ik zwanger ben (vooral vaak hoot maar soms ook lager hoor).
Ik ben inmiddels 6 weken zwanger. Heb zelf normaal een hartslag van rond de 48. Die was gestegen tot 60, en zakte vorige week ineens terug naar 56, en zelfs 53 een dag. Ik had dezelfde stress als jij, en heb me helemaal suf gegoogled. Vooral op Engelse fora wat dingen over gevonden en de conclusie daar: er waren alleen maar mensen die dit herkenden en een goede zwangerschap hadden gehad. Degenen die een miskraam hadden gehad hadden pas weer een hartslag op het oude niveau 2 tot 3 weken NA de miskraam. Ik heb zelf tot op heden geen bloed en mijn kwaaltjes zijn er ook nog. En ik probeer het wat meer los te laten; je kunt er toch niks aan doen. Dat is op sommige momenten best lastig hoor, maar ik raad een poging ertoe wel aan!
Ja, vandaag ben ik 12 weken zwanger (nog niet te geloven dan vooralsnog alles goed gaat). Alle miskramen waren tussen 5 en 6 weken, dus voor mij was deze keer een oplopende lijn op 7 weken heel gerustellend (andere keer was de lijn altijd helemaal weg of minder sterk rond de 5e of 6e week). Op 7w3d had ik mijn eerste echo met kloppende hartje. Wat ook bij mij heel anders deze keer was is de misselijkheid en een heel sterk geurgevoel, die begon rond de 6.5 of 7 weken. Ik wens je heel veel success.
Ik draag een fitbit en na een enorme stijging is hij inmiddels zo rond 7 weken weer gedaald naar normaal . Het zegt gelukkig niets