Hoi meiden, Ik moet dit even van mezelf afschrijven. In jan heb ik een missed abortion gehad en ben nu pril zwanger. Ik merk dat ik nog niet blij kan zijn. Heb wel symptomen zoals pijn in borsten, ene dag minder en andere dag meer. Ook vreet kicks en soms wat vermoeider maar ik ben totaal niet misselijk. Dat ik niet misselijk ben, dat baart mij zorgen. Dit aangezien ze zeggen dat als je misselijk bent wel een goede zwangerschap hebt. Wie heeft er een positief verhaal voor mij. Dat heb ik op dit moment echt even nodig. Groetjes purpose
Wat vervelend dat je zo angstig bent. Spanning is juist niet goed nu, en je kunt er helaas zelf niks aan doen als het niet goed zit. Ik ben beide zwangerschappen niet misselijk geweest en alles ging en gaat prima! Je hoeft echt niet misselijk te zijn of andere klachten te hebben! Hoe ver ben je? Vaak lees je dat klachten ook pas rond 7 a 8 weken ontstaan namelijk
Ik wil je ten eerste feliciteren met je zwangerschap. Ten tweede wil ik je direct geruststellen! Misselijk zijn zegt niks over je zwangerschap. Dus dit kun je weer los laten. Het is niet zo dat als je misselijk bent, dat je een goede zwangerschap hebt! Er zijn veel verschillende kwaaltjes. De 1 heeft veel kwaaltjes, de ander minder. Ook de hoeveelheid kwaaltjes zegt helemaal niks! Ik ben gedurende mijn zwangerschap (34+5 nu) geen 1 dag misselijk geweest.
Lieve topicstarter, Ik heb in januari ook een missed abort. Gehad. Ik was toen wel misselijk. Ik ben nu ook pril zwanger en ik begrijp precies hoe je je voelt. Ik durf ook nog niet blij te zijn, want ben ook angstig dat het mis zal gaan, misschien kan je een vroege echo laten doen zodat je in iedergeval kan zien of her vruchtzakje leeg is en of er wel een kloppend hartje is. Heb van mijn verloskundige begrepen dat een vroege echo vanaf 6,5 week al kan. Alleen betaal je daar wel zelf 35eur voor. Misschien geeft dat je wat meer zekerheid en natuurlijk kan het daarna altijd nog misgaan, maar dan weet je in ieder geval even wat meer.
Misselijk zijn zegt inderdaad helemaal niks over of je zwangerschap goed is of niet. Het is alleen erg vervelend als je het wel bent Ik was overigens pas misselijk rond 6,5 week en meteen ook heel erg. Nu zakt het wat af. Ondanks dat ik me zwanger voel en met 7 weken een kloppend hartje heb gezien, blijf ik ook erg angstig. Zwanger worden gaat bij ons niet vanzelf en voor mijn zoontje heb ik een vmk gehad, en in november weer eentje. Die eerste weken zijn gewoon erg angstig, maar je hebt het niet in de hand. Probeer het een beetje los te laten en ook te accepteren dat de angst er is en er ook mag zijn. Veel succes, ik wens je een goede zwangerschap toe.
Nou ik zal je zeggen dat ik bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschappen erg misselijk was, en dat waren echt geen goede zwangerschappen. Van mijn dochter wel misselijk geweest. Nu 30+1 van een tweeling en amper tot niet misselijk geweest en toch echt wel een goede zwangerschap. Symptomen zeggen NIETS over hoe een zwangerschap verloopt.... Probeer vertrouwen te hebben in je groeiende kindje...
Ik snap je en zit in je schuitje... Eerste zwangerschap was een missed abortion. Daarna een gezonde zoon, nu weer zwanger en na 1 week misselijk niks meer, alleen wat zere borsten. Wat ik elke dag zeg is dat er helemaal niks is wat ik kan doen. Het enige is afwachten. Wel heb ik een vroege echo aangevraagd. Over 2 weken, lijkt nog een eeeeeuwigheid!
Ik begrijp het ook, maar misselijkheid zegt niets over het verloop van de zwangerschap, nu 5e keer zwanger en alle keren heel erg misselijk geweest, nu ook weer. Heb 3x een mk gehad.....1kind rondlopen, dus dat zegt helaas niets.....
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! En ik snap je helemaal.....ik heb vorig jaar in Juni een leeg vruchtzakje gehad (currettage) en ben nu bijna een jaar later eindelijk weer zwanger. Het is dat ik oplopende testen heb, en meer dan wat extra vermoeid en afentoe wat steekjes in mijn buik en rommelde darmen, ben ik verder totaal nog niet misselijk geweest. Bij mijn vorige zwangerschap (van mijn zoontje) was ik ook nooit noemenswaardig misselijk en had ik op wat maagzuur op het einde na ook verder geen duidelijke symptomen. Iedereen reageert er anders op, dus geen symptomen is net zo goed bericht als wel .
Ik herken je gevoel, ik zit in dezelfde situatie. Heb met mijn vk afgesproken dat ik elke week mag komen voor een echo, niet dat dat de zekerheid geeft dat het goed blijft gaan, maar mocht het verkeerd gaan komt de klap minder hard aan ( voor mij dan) dan de vorige week na 3 weken te hebben gedacht dat het allemaal goed ging. Symptomen zeggen echt compleet niets hoor. De ene zwangerschap is de andere niet. Misschien mag je ook wat eerder naar je VK voor een echo? ik ben op 6+2 geweest..
Lieve forum leden, Bedankt voor jullie lieve en geruststellende reacties. Helaas voel ik mezelf depri en ben er van overtuigd dat alles mis is. Kan het kloppen dat soms de symptomen iets af nemen en dan misschien weer terug komen? Ik heb dat met mijn borsten. Wat een vreselijke onzekerheid na een ma Hebben jullie verder wel eens een sterk voorgevoel gehad maar uiteindelijk wel een goede echo?
Ja kwaaltjes schommelen, dat hoort erbij. Ik ben soms een dag niet misselijk en vervolgens 3 dagen heel erg. Dat zijn de momenten dat ik van mezelf baal dat ik niet heb genoten van die dag dat ik mezelf beter voelde Ik was er vorige week van overtuigd dat het hartje niet meer zou kloppen. Heb mezelf helemaal gek gemaakt. Had zo'n slecht voorgevoel. Maar toch donderdag een hele mooie echo gehad en een bewegend beebje gezien.